اولین کارخانه گریت وال در برزیل تاسیس شد

گریت وال موتورز GWM برای ارتقای کارخانه ایراسماپولیس تفاهم‌نامه‌ای با دولت ایالت سائوپائولو در برزیل امضا کرد که این کارخانه را تبدیل به اولین کارخانه خودروهای انرژی جدید برزیل می‌کند که در تولید خودروهای هیبریدی، هیدروژنی و الکتریکی تخصص دارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، تفاهم‌نامه گریت وال که در چند فاز اجرایی خواهد شد در فاز نخست، ظرفیت تولید کارخانه ایراسماپولیس را به 100 هزار دستگاه خودرو برقی و هیبریدی افزایش خواهد داد.

این کارخانه که به طور رسمی از سال 2024 افتتاح خواهد شد، 2 هزار شغل جدید ایجاد می‌کند.

کارخانه ایراسماپولیس تا پیش از این متعلق به گروه دایملر بود و از سال 2021 به تملک گریت وال موتورز درآمده است.

البته گریت وال اهداف بلندپروازانه‌ای برای تولید خودرو در این کشور آمریکای جنوبی در سر دارد از همین روی قصد دارد تا در 10 سال آینده 10 میلیارد رئال –واحد پول برزیل- در این کارخانه سرمایه‌گذاری کند.

گریت وال موتورز

کارخانه ایراسماپولیس Iracemápolis همچنین به عنوان چهارمین پایگاه بزرگ تولید محصولات GWM در جهان عمل خواهد کرد که هم بازار داخلی برزیل و هم بازار خودروهای انرژی نو در آمریکای لاتین را پوشش می‌دهد.

یک پیکاپ هیبریدی با سوخت منعطف –اتانول- اولین خودرویی خواهد بود که در کارخانه ایراسماپولیس برای بازار برزیل تولید خواهد شد همچنین یک کامیون هیبرید با سوخت اتانول نیز در دست توسعه قرار دارد.

به گفته این خودروساز، خودروهای هیبریدی پلاگین با سوخت اتانول یکی از بهترین راهکارهای فنی برای رفع نیاز بازار برزیل به دلیل محیط خاص جغرافیایی با شرایط جاده‌ای پیچیده و زیرساخت‌های اندک انرژی است.

بد نیست بدانید که در حال حاضر 80 درصد برق برزیل از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌شود که بسیار بالاتر از میانگین 30 درصدی در جهان است. همچنین برزیل از معدود کشورهای جهان است که از سوخت اتانول به صورت گسترده در خودرو استفاده می‌کند.

کد خبر 142481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha