پوست‌اندازی در شصتمین سالگرد تاسیس شرکت زامیاد

۶۰ سال پیش در چنین روزی شرکت زامیاد پا به عرصه صنعت خودروسازی نوپای کشور نهاد و امروز در سالگرد شصت سالگی این شرکت خودروسازی شاهد پوست‌اندازی این شرکت با تمرکز بر افزایش سهم از بازار خودروهای کاروتجاری سبک هستیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شرکت خودروسازی زامیاد از زمان تاسیس در سال ۱۳۴۲ تا امروز که در سالگرد تاسیس شصت سالگی این خودروساز کار و تجاری هستیم همواره یکی از خودروسازان تجاری مهم کشور در تامین نیاز ناوگان حمل و نقل سبک و سنگین ایران بوده است.

بسیاری از ایرانیان، زامیاد را با خودروی پرتقاضای نیسان زامیاد (نیسان جونیور) مشهور به نیسان آّبی می‌شناسند، خودرویی که برخلاف قدیمی بودن اما آنچنان پرتقاضاست که با وجود معرفی و تولید خودرویی جایگزین در زامیاد اما همچنان تولید آن ادامه دارد و یکی از پایه‌های ثابت حمل و نقل شهری و بین شهری در کشور است.

زامیاد را اما باید با ایویکو به یاد آورد که حتی امروز نیز خودروهای مختلف آن در حال تردد است و اتفاقا از بازار بسیار خوبی نیز برخوردار است.

زامیاد هم نظیر بسیاری از خودروسازان ایرانی، فراز و نشیب‌های بسیاری را از سر گذرانده است که نقشی در ایجاد آن نداشته است اما در سالگرد شصتمین سالگرد تاسیس، این خودروساز در حال پوست‌اندازی با تولید محصولات جدید و به‌روز است.

محصولاتی که هم تامین کننده نیاز بازار خودروهای تجاری سبک بوده هم حمل و نقل مسافری را هدف قرار داده است.

کامیونت پادرا پلاس و کامیونت پادرا پلاس لانگ در کنار پیکاپ دو دیفرانسیل زاگرس و پیکاپ دوکابین کارون، محصولاتی است که زامیاد را وارد دوران جدیدی کرده است. دوره‌ای که هم طراحی به‌روز محصولات را مدنظر دارد هم افزایش کیفی تولید را در دستورکار قرار داده است.

در شرایطی که شرکای اروپایی زامیاد مانند ایویکو و ولوو به دلیل محدودیت‌ها، پشت این خودروساز را خالی کردند اما تولید با تکیه بر توانایی داخلی همچنان ادامه دارد.

ثبت رکورد ماهانه ۱۰ سال اخیر با تولید ۴ هزار و ۳۱۲ دستگاه خودرو در شهریور ماه سال ۱۴۰۱، ثبت رکورد تولید سالانه پس از ۱۱ سال با تولید بیش از ۴۸ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۰، افزایش تولید ۳۰ درصدی خودروهای تجاری سبک در سال ۱۴۰۱ و رشد ۵۳ درصدی فروش خودروهای تجاری سبک نشان می‌دهد که زامیاد در دو سال اخیر تلاش کرده تا سهم خود را از بازار خودروهای تجاری سبک افزایش دهد آنهم در شرایطی که رقبای بسیاری در بخش خصوصی مشغول فعالیت در این حوزه هستند.

زامیاد اما تنها به فکر افزایش تولید و فروش خودروهای تجاری سبک و سنگین نبوده است و با تمرکز بر افزایش کیفیت خدمات پس از فروش و کاستن از کمبوده قطعات یدکی در بازار، موفق به رشد ۱۲۰ درصدی فروش قطعات یدکی در سال ۱۴۰۱ شد.

در راستای افزایش کیفیت تولید خودرو که در دو سال گذشته بیش از پیش در دستور کار خودروسازان داخلی بود، زامیاد توانست امتیاز سه ستاره کیفی را برای محصول وانت زامیاد از طریق پیشبرد طرح‌ها و پروژه‌های متعدد کیفی سازی تولید، کسب کند.

در ادامه روند روبه‌رشدی که زامیاد در پیش گرفته، ایجاد تفاهم‌نامه همکاری با گروه مپنا، قرار گرفتن در فرایند ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان و آغاز اجرای مگاپروژه سالن رنگ از مهم‌ترین فعالیت‌هایی بود که در زامیاد انجام شده است.

مجموع فعالیت‌هایی که در جهت رشد و توسعه شرکت خودروسازی زامیاد انجام شد تاثیر مستقیمی بر افزایش ارزش سهام این شرکت در بورس ارواق بهادار گذاشت. سهام زامیاد متاثر از اقدامات مثبت این شرکت موفق به ثبت رشد ۲۳۷ درصدی در سال ۱۴۰۱ شد تا سهامداران این شرکت نتیجه سرمایه‌گذاری در تولید با اتکا به دانش داخلی را ببینند.

کد خبر 142464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha