پژو ۲۰۶ تیپ ۲؛ نسخه اقتصادی و پرفروش پژو۲۰۶ / تیپ‌بندی پژو ۲۰۶ را بشناسید

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ یکی از تیپ‌های اقتصادی پژو ۲۰۶ در ایران بود که سال‌هاست بر روی خط تولید ایران خودرو حضور داشته و از این نظر جزو رکوردداران محسوب می‌شود. این خودروی هاچ بک به دلیل دارا بودن امکانات بیشتر نسبت به تیپ ۱، به یک گزینه برتر در میان مردم تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، پژو ۲۰۶ یکی از خودروهای هاچ بک پرطرفدار در سراسر دنیاست که به دلیل طراحی ساده اما تهاجمی و روان خود توانست نظر بسیاری از افراد را جلب کند. پژو ابتدا قصد داشت تا ۲۰۶ را تنها به عنوان یک جایگزین برای پژو ۲۰۵ روانه بازار کند اما استقبال از آن به حدی بود که حتی با تولید و عرضه پژو ۲۰۷ همچنان ۲۰۶ در میان مردم محبوبیتی کم‌نظیر داشت و حتی با اینکه تولید آن رسما توسط پژو متوقف شد در برخی از بازارها از جمله ایران همچنان در حال تولید است.

یکی از بازارهای مجبوب پژو ۲۰۶ که ۲۲ سال تولید ۲۰۶ را در تیپ‌های مختلف ادامه داده، بازار خودروی ایران است.

پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ در ایران جزو خودروهای سابقه‌دار محسوب شده و در کنار محصولاتی چون پراید، پژو ۴۰۵ و پژو پارس سالیان سال بر روی خط تولید حضور داشته است. پژو ۲۰۶ در ایران مانند دیگر برادرانش پایه تولید خیلی از خودروها مانند پژو ۲۰۷، رانا و پژو ۲۰۶ صندوقدار شد. این خودرو برای اولین بار در سال ۱۳۸۰ توسط آبی پوشان جاده مخصوص وارد ایران شد.  

پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ ابتدا با تیپ ۱ به بازار داخل عرضه شد اما رفته رفته تیپ‌های بعدی این خودروی شهری نیز شانس ورود به ایران را پیدا کردند. تیپ ۲ پژو ۲۰۶ در اصل نسخه کامل‌تری از تیپ ۱ بود و در بعضی از قسمت‌ها تفاوت‌هایی با تیپ مذکور داشت. این خودرو از سال ۱۳۸۱ وارد ایران شد و به دلیل قیمت مناسب در کنار امکانات رفاهی قابل قبول بسیار پرطرفدار و جزو تیپ‌هایی شد که هنوز تولید آن ادامه دارد.  

پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از نظر طراحی ظاهری تفاوتی با دیگر تیپ‌های ۲۰۶ ندارد. طراحی این خودرو هنوز با گذشت بیش از ۲۲ سال همچنان جذاب و تهاجمی بوده و هر نگاهی را به خود جلب می‌کند. بیشتر جوانان به‌خاطر همین ظاهر اسپرت و البته بکر به سراغش رفتند چرا که می‌توانستد با هر هزینه و تغییر دلخواهی پژو ۲۰۶ خود را تیون کنند.  

پژو۲۰۶

پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶

در بخش کابین پژو ۲۰۶ تیپ ۲ شاهد تفاوت‌های مختلفی با دیگر تیپ‌ها هستیم. داشبورد این خودرو مانند نمای بیرونی طراحی زیبایی داشته که هنوز هم با گذشت این همه سال حس خوبی را به بیننده القا می‌کند. در بالاترین بخش داشبورد یک صفحه نمایش کوچک قرار گرفته که برخلاف تیپ ۱ پژو ۲۰۶ که تنها ساعت را نشان می‌داد قابلیت نمایش برخی اطلاعات خودرو و همچنین اطلاعات سیستم صوتی را داشته و حتی در مدل‌های جدید نیز اطلاعات کامل‌تری را مانند یک کامپیوتر سفری نشان می‌دهد.  

پژو ۲۰۶

همچنین از تیپ ۲ به بعد بر خلاف تیپ ۱ غربیلک فرمان بزرگتر شده و به صورت ۳ شاخه تبدیل شده است که ظاهر بسیار بهتری نسبت به تیپ ۱ دارد. همچنین بوق خودرو نیز از روی دسته راهنما به روی فرمان منتقل شده است.

سیستم تهویه مطبوع پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مانند ۲۰۶ تیپ ۱ به صورت دستی بوده و تنها شیشه‌های جلو در این خودرو به صورت برقی هستند.   

پژو ۲۰۶

فضای کابین از نظر اندازه اما تنها در ردیف جلو قابل قبول بوده و ردیف عقب فضای چندانی ندارد و در بیشتر مواقع سرنشینان عقب با کمبود فضای سر و پا روبرو هستند. از طرفی متریال به کار رفته درون داشبورد و اتاق در مدل‌های قدیمی‌تر کیفیت بالاتری داشته اما متاسفانه در مدل‌های جدید شاهد افت کیفیت محسوسی هستیم. فضای صندوق نیز با توجه به کلاس خودرو چندان زیاد نیست و از حجم کمی برخوردار است.  

پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از نظر فنی به همان پیشرانه معروف TU۳ پژو مجهز شده و متاسفانه یکی از نقاط ضعف آن نیز توان پایین همین پیشرانه است. این قلب تپنده از نوع ۴ سیلندر ۸ سوپاپ ۱.۴ لیتری تنفس طبیعی بوده که توانایی تولید ۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتن متر گشتاور را داراست. این قدرت از طریق یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌شود.  

پژو ۲۰۶

شتاب پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۱۴.۵ ثانیه بوده که با توجه به توان پیشرانه طبیعی است اما در مقابل مصرف سوخت این خودرو همیشه جزو نکات مثبتش بوده است. مصرف سوخت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در هر ۱۰۰ کیلومتر به صورت ترکیبی حدود ۶.۳ لیتر است که عددی منطقی محسوب می‌شود.  

پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از نظر امکانات فنی در سطح پایه‌ای قرار داشته و نسبت به تیپ‌های بالاتر از امکانات کمتری بهره می‌برد. از جمله امکانات این خودروی دوست داشتنی می‌توان به مواردی همچون ۲ عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ضد قفل ABS، EBD و EBA، فرمان هیدرولیک، سیستم تنظیم سرعت برف پاک ‌کن با سرعت خودرو، چراغ مه‌ شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل کابین، قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور رادیویی، چراغ همراهی تا درب منزل در محیط ‌های تاریک، سیستم کنترل بخار بنزین، آینه ‌های جانبی دستی، شیشه بالابر برقی درهای جلو و کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان اشاره کرد.  

پژو ۲۰۶

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ در کارخانه حدود ۲۱۶ میلیون تومان است اما در بازار نسخه‌های صفر کیلومتر آن قیمتی در حدود ۵۴۰ میلیون تومان دارد. همچنین نسخه‌های کارکرده این خودرو با مدل‌های مختلف از حدود ۱۶۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان قیمت دارد.

از جمله رقبای این خودرو می‌توان به سایپا تیبا ۲ و کوییک معمولی اشاره کرد که هر کدام نسبت به این خودرو مزیت‌ها و عیوبی دارند اما در کل اگر به دنبال یک خودروی شهری با رانندگی آسان و البته مصرف سوختی پایین هستید پژو ۲۰۶ تیپ ۲ یکی از گزینه‌های اصلی‌تان باید باشد.  

کد خبر 142604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha