آیا جک S3 ارزش خرید دارد؟ / مزایا و معایب جک S3

جک S3 یکی از محصولات شرکت کرمان موتور در ایران است که به واسطه برخی موارد توانست در ایران به فروش قابل قبولی دست یابد. این خودروی کراس اوور جمع و جور شهری همچنان بر روی خط تولید کرمان موتور قرار داشته و به فروش می‌رسد. در این مقاله قصد داریم نگاهی به جک S3 انداخته و ببینیم هنوز هم جک S3 ارزش خرید دارد یا خیر.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، جک S3 یکی از محصولات شرکت چینی جک بوده که در سال ۲۰۱۳ برای اولین بار در نمایشگاه شانگهای چین رونمایی شد. این خودروی کراس اوور تاکنون دو فیس‌لیفت را تجربه کرده و با تغییراتی همراه بوده است. خودروی جک S3 در سال ۱۳۹۶ توسط شریک تجاری جک در ایران یعنی شرکت کرمان موتور به ایران وارد شد.

S3

شرکت کرمان موتور پس از تجربه بسیار خوبی که از فروش جک S5 به‌دست آورده بود تصمیم به مونتاژ و عرضه نسخه اولیه جک اس 3 گرفت. این خودرو به دلیل قیمت‌گذاری درست و امکانات قابل قبول حتی با اینکه به طراحی ظاهری آن انتقادات فراوانی وارد می‌شد توانست فروش خوبی را در ایران تجربه کند. لازم به ذکر است که متاسفانه نسخه‌های فیس لیفت شده جک S3 به ایران عرضه نشد و از ابتدا تاکنون همان نسخه اولیه در خط تولید کرمان موتور حضور داشته و دارد. 

یکی از نقاط قوت کراس اوور جمع و جور جک S3 این است که موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه تست تصادف CNCAP شده است. 

S3

مزایای جک S3

امکانات رفاهی قابل قبول

ایمنی بالا

کیفیت سواری مطلوب

طراحی داخلی زیبا

تعلیق مناسب

معایب جک S3 

طراحی ناهماهنگ ظاهری

هندلینگ متوسط

عایق بندی نامناسب کابین

فضای محدود ردیف عقب

طراحی ظاهری جک S3

شاید طراحی ظاهری جک S3 را بتوان تنها پاشنه آشیل این خودروی چینی دانست. یک طراحی ناموزون و نماهایی بدون هیچ هماهنگی که سبب شد تا انتقادات بسیاری به آن شود. البته همانطور که اشاره کردیم جک S3 تا به امروز دو فیس لیفت را تجربه کرده و در نسخه‌های جدید ظاهر آن بهبودهایی داشته اما متاسفانه کرمان موتور همچنان نسخه اولیه این خودرو را بر روی خط تولید خود دارد. 

S3

جک S3 در نمای جلو میزبان یک طراحی خشن و جسورانه‌ بوده و کمی شبیه به خودروهای هیوندای طراحی شده است. چراغ‌های جلو ظاهری اخمگین و جدی داشته و جلوپنجره هم به صورت یک تکه و عریض با خطوط کرومی به همراه لوگوی قدیمی شرکت جک طراحی شده است. بر روی سپر جلو نیز چراغ‌های مه‌شکن در پایین‌ترین قسمت سپر قرار گرفته و خطوط طراحی روی سپر عمق بسیار کمی دارند.

S3

در نمای جانبی JAC S3 طراحی ناهماهنگ و نامعلومی را شاهد هستیم. طول کاپوت خیلی کوتاه طراحی شده و به همین علت نیز داشبورد این خودرو بیش از اندازه بلند و کشیده است. شیشه‌ی درب جلوی خودرو به صورت دو تکه طراحی شده و آئینه جانبی نیز به روی درب خودرو منتقل شده است. 

S3

به نمای عقب جک اس 3 می‌رسیم، جایی که جک اس3 طراحی محافظه‌ کارانه‌ای را به خود می‌بیند. چراغ‌های عقب به صورت دو تکه طراحی شده و یک باله نه چندان بزرگ بالای شیشه عقب قرار گرفته که چراغ ترمز زیر آن تعبیه شده است. یکی از نکات مثبت در نمای عقب جک اس 3، قسمت‌های کرومی روی سپر عقب است که ظاهر این خودرو را اسپرت‌تر کرده، اما متاسفانه خروجی‌های اگزوز واقعی نیست و اگزوز خودرو زیر سپر عقب قرار دارد. 

S3

کابین جک S3

هنگامی که وارد کابین جک اس ۳ می‌شویم به یکباره تمامی موارد تغییر پیدا کرده و در اولین نگاه با طراحی قابل قبولی در کابین خودرو مواجه می‌شویم. جک S3 برخلاف ظاهر ناامید کننده‌اش از نظر طراحی کابین و فضای داخلی نمره قابل قبولی می‌گیرد. داشبورد این خودرو توسط یک خط کرومی به دو قسمت تقسیم شده است.

در بخش بالا یک صفحه نمایش 7 اینچی به همراه کلیدهای تنظیم سیستم مالتی مدیا قرار گرفته و همچنین خروجی‌های سیستم تهویه مطبوع نیز به صورت عمودی در دو طرف مانیتور تعبیه شده‌ است. روی خط کرومی داشبورد نیز دکمه قرمز رنگ فلاشر خودرو خودنمایی می‌کند. در قسمت پایینی داشبورد نیز پنل تنظیمات سیستم تهویه مطبوع خودرو جا خوش کرده است. 

S3

غربیلک فرمان جک اس ۳ به صورت سه شاخه طراحی شده و فرم مناسبی نیز دارد که به لطف طرح V شکل و کرومی قسمت پایینی، از طراحی مطلوبی برخوردار است. صفحه کیلومترشمار این خودرو شبیه به جک اس 5 بوده و طراحی قابل قبولی دارد. همچنین در بخش میانی نیز کنسول وسط به همراه لیور دنده و قسمت خروجی برق 12 ولت و فندکی قرار گرفته‌ دارد.

ارگونومی کابین جک اس ۳ قابل قبول بوده و راننده به تمامی ادوات خودرو دسترسی مناسبی دارد. فضای کابین در ردیف جلو کاملا جادار و قابل قبول بوده اما در ردیف عقب به علت عرض کم خودرو فضای برای ۳ نفر ممکن استآزاردهنده باشد. همچنین متریال به کار رفته در کابین و داشبورد کیفیت مطلوبی دارند. به صورت کلی به کابین جک S3 می‌توان نمره قابل قبولی داد.

مشخصات فنی جک S3

جک اس ۳ مجهز به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی بوده که با سیستم VVT همراه شده است. قلب تپنده این خودرو ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن‌متر گشتاور را توسط یک گیربکس اتوماتیک از نوع CVT به چرخ‎‌های جلوی خودرو منتقل می‌کند. جک اس ۳ شتاب اولیه ایده آلی به علت بهره بردن از گیربکس CVT ندارد اما شتاب ثانویه این خودرو قابل قبول است. 

S3

همچنین مصرف سوخت جک اس 3 توسط شرکت مادر به صورت ترکیبی حدود 7/5 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است. سیستم تعلیق JAC S3 در قسمت جلو از نوع مک فرسون و در بخش عقب میل پیچشی نیمه مستقل است که سواری نرمی را برای این خودرو به ارمغان آورده است. به صورت کلی از نظر فنی جک S3 دارای مشخصات قابل قبولی بوده و رانندگی بی‌آزاری دارد. از طرفی این خودرو به علت دارا بودن گیربکس CVT لذت رانندگی چندانی نداشته و به همین خاطر بیشتر مورد انتخاب خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

امکانات رفاهی و ایمنی جک S3

جک اس 3 در بخش امکانات رفاهی و ایمنی خودرویی دست پر و مدعی است. این خودرو به امکانات متنوعی نظیر کامپیوتر سفری، فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترلی، صندلی‌های چرمی، سان‌روف برقی، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، مانیتور 7 اینچی لمسی، بلوتوث، سنسور و دوربین دنده عقب، چراغ‌های اصلی مجهز به سنسور نور و سیستم مشایعت، چراغ‌های روشنایی در روز، مه‌شکن‌های جلو و عقب، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، سیستم رهیاب، صندلی راننده و سرنشین جلو با تنظیمات چهار جهته دستی، سیستم کنترل فشار باد تایرها (TPMS)، ایربگ راننده و سرنشین، سیستم‌های کمکی ترمز و پایداری شامل ABS, EBD, ESC, HBA و سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC مجهز شده است. همچنین یکی از نقاط قوت این خودروی کراس اوور جمع و جور این است که موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه تست تصادف CNCAP شده است. 

آیا جک S3 ارزش خرید دارد؟ / مزایا و معایب جک S3

قیمت جک S3

جک S3 در اواسط اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ حدود یک میلیارد و دویست میلیون تومان در بازار آزاد و 995 میلیون تومان در کارخانه قیمت خورده است. از رقبای سرسخت این خودرو می‌توان به ام وی ام X22 PRO، چانگان CS35، ام وی ام X22 و به‌زودی ام وی ام X33 کراس اشاره کرد که هر کدام مزایا و معایبی دارند.

S3

کد خبر 142536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha