قیمت ساینا S اتوماتیک در بازار مشخص شد + مشخصات فنی و امکانات ساینا S

ساینا S اتوماتیک نسخه جدید ساینا S سایپا است که تحویل آن از اواسط بهار ۱۴۰۲ کلید خورد. این خودرو توسط سایپا از آذر سال ۱۴۰۱ پیش فروش شده و اکنون در بازار آزاد قیمت آن مشخص شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، ساینا S نسخه‌ای جدید و در اصل نسخه فیس لیفت ساینا محسوب شده که با تغییرات زیادی در ظاهر و باطن روانه بازار شد. اولین نسخه ساینا سال 1395 رونمایی و به عنوان فیس لیفتی از تیبا روانه بازار شد. از این خودرو به علل مختلفی استقبال خوبی شد و سایپا ابتدا آن را در تیپ‌های مختلفی از جمله SX، EX، اتوماتیک و ساینا پلاس تولید کرد. 

ساینا S

سرانجام نارنجی پوشان سایپا تصمیم گرفتند ساینا را زیر تیغ جراحی برده و تغییرات جزئی اما مفید را در ظاهر آن ایجاد کرده و همچنین از نظر فنی نیز آن را ارتقا دهند. ساینا S در سال 1399 معرفی شد تا تبدیل به جدیدترین و پنجمین عضو خانواده ساینا شود. پس از ورود این خودرو به بازار مانند دیگر اعضای خانواده‌اش استقبال بسیار خوبی از آن شد و توانست جای خود را در مدت کمی داخل بازار کشور پیدا کند.

پس از موفقیت ساینا S در بازار، سایپا اعلام کرد ساینا S سدان اقتصادی را در دو تیپ اتوماتیک CVT و گازسوز CNG تولید خواهد کرد که پس از این خبر، پیش فروش این دو خودرو نیز آغاز شد و پس از آن خط تولید آنها هم توسط مدیرعامل سایپا و چندی از مسئولین در سایت کاشان سایپا افتتاح شد. اکنون پس از گذشت چند ماه در اواسط بهار ۱۴۰۲ ساینا S اتوماتیک تحویل متقاضیان شده و قیمت آن در بازار مشخص شد. ساینا S اتوماتیک در بازار قیمتی حدود ۴۵۵ میلیون تومان داشته و با توجه به قیمت ۳۳۱ میلیون تومانی در کارخانه شاهد اختلاف قیمتی حدود ۱۲۰ میلیون تومانی هستیم. 

ساینا S

ساینا S اتوماتیک از نظر ظاهری تفاوتی با نسخه معمولی ساینا S ندارد. همانطور که اشاره کردیم ساینا S نسخه فیس لیفت شده ساینا محسوب می‌شود که از نظر ظاهری تغییرات مثبتی نسبت به نسخه‌های قبلی پیدا کرده است. در نمای جلو سپر خودرو بازطراحی شده و ورودی هوای ثانویه به همراه قسمت مه شکن خودرو به صورت یکپارچه و به رنگ مشکی تبدیل شده است. همچنین از دیگر نکات مثبت تغییرات این بخش اضافه شدن چراغ‌های روز به این خودرو است.

ساینا S

ظاهر کلی چراغ‌های اصلی بدون تغییر مانده و همان ظاهر تند و تیز و کشیده قبل را حفظ کرده اما زمینه آن به رنگ مشکی تبدیل شده است. همچنین جلوپنجره هم دستخوش تغییرات اندکی شده و یک نوار کرومی اطراف جلوپنجره را احاطه کرده و باعث شده نمای جلوی این خودرو اسپرت‌تر و جذاب‌تر شود.

تغییرات ظاهری دیگر مربوط به بخش عقب ساینا S می‌شود جایی که چراغ‌های عقب نیز دستخوش تغییر شده و طراحی بهتری پیدا کرده است. مانند نمای جلو طراحی سپر عقب نیز جدید شده و نسبت به قبل ظاهر به‌روزتری پیدا کرده است. همچنین شب نماهای ساینا S نیز به صورت دو خط نازک درآمده و محل نصب پلاک عقب در ساینا S نیز به علت تغییر شکل چراغ های عقب کمی دستخوش تغییرات شده است.

ساینا S

ساینا S اتوماتیک در بخش کابین نیز تفاوت چندانی با نسخه معمولی خود ندارد. در ساینا S غربیلک فرمان طراحی جدیدی داشته و طرح کلی فرمان نیز به صورت D کات درآمده است. این تغییرات در ساینا اتوماتیک بیشتر بوده و کلیدهای کروز کنترل و کنترل سیستم پخش خودرو به آن افزوده شده است.

ساینا S

صفحه کیلومتر شمار ساینا اس تغییر کرده و ظاهر به‌روزتر و جذاب‌تری دارد. دیگر اجزای کابین ساینا S نسبت به نسخه‌های قبلی ساینا تغییری نکرده و همان ظاهر قبل را دارند. فضای کابین نسبت به کلاس خودرو فضایی مناسب و کارآمد بوده و ۴ سرنشین خودرو با کمبود جا مواجه نمی‌شوند همچنین فضای صندوق عقب نیز قابل قبول ارزیابی می‌شود. 

ساینا S

ساینا S اتوماتیک در بخش فنی مجهز به پیشرانه M15 ساخت شرکت مگاموتور، یکی از زیر مجموعه‌های سایپا است که نسبت به قبل تغییراتی را به همراه داشته است. این پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری توانایی تولید 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور را داراست. جعبه دنده این خودروی سدان اقتصادی نیز از نوع اتوماتیک CVT است که نیروی پیشرانه را به محور جلوی خودرو منتقل می‌کند. این جعبه دنده ساخت شرکت پانچ بلژیک بوده که یک مزیت محسوب شده و همچنین حالت اسپرت، تیپ ترونیک و برفی نیز برای آن تعبیه شده است.

ساینا S

طبق اعلام مهندسان سایپا، ساینا اس به جای استفاده از دریچه گاز مکانیکی، از نمونه الکتریکی به صورت استاندارد بهره می‌برد و همچنین ساختار مدیریت پیشرانه و برق آن نیز به‌روز شده است. همچنین مهندسان شرکت مگاموتور اعلام کرده‌اند پیشرانه نسخه S نسبت به نسخه‌های قبلی لرزش کمتری دارد و به صورت پایه با استاندارد آلایندگی یورو 5 عرضه می‌شود که تغییرات مثبتی برای این خودرو محسوب می‌شود.

ساینا S

ساینا S اتوماتیک به امکاناتی نظیر فرمان کمکی برقی، ترمزهای دیسکی و کاسه‌ای عقب، ترمز ABS و EBD، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، تهویه الکتریکی دستی، غربیلک فرمان چرمی با کنترل سیستم صوتی، سنسور نور، سنسور باد تایرها، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، تریم داخلی پارچه‌ای، چراغ روشنایی روز و… مجهز شده است. 

ساینا S

قیمت ساینا S اتوماتیک همانطور که اشاره کردیم در کارخانه ۳۳۱ میلیون تومان است اما در اوایل خرداد ۱۴۰۲ در بازار آزاد برچسب قیمتی حدود ۴۵۵.۰۰۰.۰۰۰ تومانی خورده است. در اواسط بهار ۱۴۰۲ تحویل این خودرو به متقاضیان آغاز شده و به مرور زمان شاهد تردد این خودرو در سطح شهر نیز خواهیم بود.

کد خبر 142626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha