ملاقات مدیرعامل سابق فولکس واگن با بزرگترین سازنده باتری خودروهای برقی

هربرت دیس مدیرعامل سابق گروه فولکس واگن با رابین زنگ بنیانگذار و مدیرعامل بزرگترین سازنده باتری خودروهای برقی در جهان ملاقات کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، هربرت دیس مدیرعامل سابق گروه فولکس واگن با رابین زنگ بنیانگذار و مدیرعامل CATL در زادگاه این شرکت دیدار کرد که این ملاقات حواشی و گمانه‌زنی‌های زیادی در خصوص نتایج و چرایی این جلسه راه انداخته است.

اولین بار هربرت دیس مدیرعامل سابق گروه فولکس واگن در لینکدین خود خبر این جلسه را با انتشار عکسی دونفره علنی کرد.

هربرت دیس نوشت: در سال 2012 از رابین خواستم تا تولید باتری برای خودروهای الکتریکی را آغاز کند که آن زمان سرپرست استارتاپ ATL با بیش از هزار کارمند بود و سلول باتری گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ تولید می‌کرد.

هربرت دیس مدیرعامل سابق گروه فولکس واگن
هربرت دیس مدیرعامل سابق گروه فولکس واگن

این داستان به زمانی اشاره می‌کند که دیس به عنوان مدیر خرید BMW به شرکت ژاپنی TDK نزدیک شد و آنجا با رابین ملاقات کرد که آن زمان کارمند این شرکت ژاپنی فعال در تولید باتری لپ‌تاپ بود. سال بعد رابین شرکت TDK را ترک و شرکت CATL را تاسیس کرد. در همان سال بود که رابین به یک مجله مطرح آلمانی گفت: هربرت دیس ما را وارد تجارت باتری خودروهای برقی کرد.

انتشار خبر این دیدار، بحث‌های زیادی را در چین به راه انداخته است. برخی اعتقاد دارند هربرت دیس می‌تواند یک مدیر اجرایی عالی برای توسعه شرکت در اتحادیه اروپا باشد و عده‌ای دیگر می‌گویند ائ برای دریافت شغل در کارخانه CATL به چین آمده است.

البته هر دو گروه اشتباه می‌کنند چرا که هربرت دیس در حال حاضر به عنوان رئیس شرکت سازنده نیمه هادی‌های خودرو Infineon Technologies AG مشغول کار است.

کد خبر 142648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha