شنلان Shenlan S۷؛ خودرو الکتریکی مشترک چانگان با هواوی و CATL

شنلان Shenlan S۷ که نام محصول و برند مشترک خودروسازی چانگان، هواوی غول فناوری و CATL سازنده باتری خودروهای برقی است، معرفی و تصاویر رسمی آن منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شنلان Shenlan S۷ یک کراس اوور الکتریکی با طراحی زیبا و آیرودینامیک است که با رگه‌هایی از نماد خودروهای اسپرت مانند نوار مشکی رنگ پایین درها و گلگیرها و قاب مشکی شیشه، دستگیره‌های جمع شونده، رینگ آلومینیومی اسپرت و کالیپر ترمز هم‌رنگ بدنه معرفی و تصاویر رسمی آن به نمایش درآمده است.

ازآنجا که همکاری شرکت‌های بزرگ فناوری با تولیدکنندگان خودرو در چین امری متدوال بوده و هر روز یک خبر از این همکاری‌ها منتشر می‌شود، برند شنلان EV هم نتیجه همکاری سه غول صنعتی و فناوری چانگان، هواوی و CATL است که تا امروز تنها یک خودروی سدان را راهی بازار خودرو کرده است.

شنلان Shenlan SL03
تنها محصول برند شنلان تا امروز - شنلان Shenlan SL۰۳

البته باید بر این نکته تاکید کنیم که با وجود سه شرکت بزرگ چینی در توسعه برند شنلان Shenlan، این برند از رقبای خود در چین عقب مانده است که بررسی دلایل آن در این مقاله نمی‌گنجد اما یکی از نخستین دلایل این عقب ماندگی به تعدد چنین شرکت‌ها و همکاری‌هایی بین شرکت‌های بزرگ فناوری و صنعتی چین بازمی‌گردد.

شنلان S۷ با طول ۴۷۵۰ میلیمتر، عرض ۱۹۳۰ و ارتفاع ۱۶۲۵ میلمتری یک کراس اوور دیفرانسیل عقب است که فاصله بین دو محور ۲۹۰۰ میلیمتری دارد.

شنلان Shenlan S7

شنلان Shenlan S۷ در دو نسخه EV و EREV در دسترس خریداران خواهد بود.

نسخه ev شنلان Shenlan S۷ با ۲۱۸ یا ۲۵۸ اس بخار و نسخه EREV شنلان Shenlan S۷ نیز با یک موتور الکتریکی ۲۳۸ اسب بخاری و یک پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری ۹۵ اسب بخاری به بازار عرضه خواهد شد. (پیشرانه بنزینی تنها وظیفه شارژ باتری را بر عهده دارد و به چرخ‌ها متصل نیست)

شنلان Shenlan S7

فضای داخلی شنلان Shenlan S۷ از طراحی ساده و زیبایی برخوردار است.

شنلان Shenlan S7

فرمان دو شاخه دی کات و یک نمایشگر بزرگ در میان داشبورد، بدون هیچ دکمه فیزیکی از مشخصه‌های کابین شنلان اس۷ است.

دستگیره سنتی روی درها حذف و به جای آن یک دکمه الکترونیکی جایگزین شده است و برای باز کردن در تنها کافیست تا دکمه را فشار دهید.

شنلان Shenlan S7

در کابین شنلان Shenlan S۷ یک نکته خاص وجود دارد، دو نشان دیپال DEEPAL در کابین احتمالا تایید کننده نام این خودرو به انگلیسی است.

شنلان Shenlan S7

البته این نام هنوز تایید نشده و احتمالا برای اطمینان بیشتر باید تا نمایشگاه شانگهای منتظر بمانیم.

اگر نام دیپال DEEPAL تایید شود احتمالا باید منتظر ورود این خودرو به برخی بازارهای جهانی نیز باشیم.

کنسول میانی خودرو نیز در کمال سادگی طراحی شده است، دو جالیوانی سردکننده و گرم کننده با جایگاه شارژ وایرلس و یک فضای خالی برای قرار دادن اشیاء در زیر کنسول همه آن چیزی است که می‌بینیم.

شنلان Shenlan S7

حضور بانوان در تصاویر رسمی شنلان Shenlan S۷ نشان می‌دهد که این خودرو نیز بازار زنانه را هدف قرار داده است.

شنلان Shenlan S7

شنلان Shenlan S۷ اولین نمایش عمومی را در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳ در ماه آوریل تجربه خواهد کرد. براساس برآوردها، قیمت شنلان Shenlan S۷ از ۲۳ هزار دلار آغاز می‌شود.

شنلان Shenlan S7

کد خبر 142069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha