سایپا ۲۳ خودرو سواری و تجاری جدید به بازار عرضه می کند / فروش امسال خودروهای سایپا به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان می رسد

‌مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: در سال جاری و با توجه به رشد تولیدی که هدف گذاری شده است، میزان فروش خودرو به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. همچنین در سال جاری در راستای توسعه سبد محصولات گروه سایپا، ۲۳ محصول سواری و تجاری جدید به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، محمدعلی تیموری، با اعلام این خبر اظهار داشت: ۱۷ ماه پیش میزان تولید روزانه خودرو در گروه سایپا بین هزار و ۵۰ دستگاه تا هزار و ۱۰۰ دستگاه بود و همچنین به ازای تولید هر یک دستگاه خودرو، ۹۰ میلیون تومان ضرر ثبت می شد. از سویی دیگر در مدت عنوان شده ۸۷ هزار خودرو با نقص قطعه (بیشتر خودروها دچار کمبود قطعات الکترونیکی بود) تولید شده بود، از همین رو ضرورت داشت که مدیریت جدید، نسبت به تجاری سازی خودروها با نقص قطعه و تحویل آنها به متقاضیان اقدام کند.

نشست مشترک با مدیرعامل بانک رفاه کارگران س

وی که در نشست مشترک با مدیرعامل بانک رفاه کارگران سخن می گفت، تصریح کرد: با اقدامات اصلاحی و سیاست توسعه ای، در حال حاضر متوسط تولید روزانه گروه خودروسازی سایپا به ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه رسیده و اگر محاسبه تولید بر اساس روز کاری باشد، رقم تولید روزانه ۲ هزار و ۵۵۰ دستگاه خودرو است که تمام تولیدات به صورت عبور مستقیم انجام می شود و با انباشت تولید خودروهای ناقص به هیچ عنوان روبرو نیستیم.

‌مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اذعان داشت: سال ۱۴۰۰، میزان فروش گروه سایپا ۵۵ هزار میلیارد تومان بود و سال ۱۴۰۱ این عدد به ۱۰۳ هزار میلیارد تومان رسید و در سال جاری و با توجه به رشد تولیدی که هدف گذاری شده است، میزان فروش خودرو به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید که بر این اساس ۱۴۲ درصد رشد فروش نسبت به سال گذشته به جهت افزایش تیراژ تولید و تنوع سبد خودرویی رقم خواهد خورد. همچنین در سال جاری در راستای توسعه سبد محصولات گروه سایپا، ۲۳ محصول سواری و تجاری جدید به بازار عرضه خواهد شد.

‌وی با تاکید بر اینکه سال‌های گذشته کیفیت محصولات پایین بود و این امر نیز از سوی مقام معظم رهبری مورد انتقاد قرار گرفت، گفت: از ۱۷ ماه پیش طرح ارتقاء کیفیت محصولات در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه در حال حاضر، خودروها کیفیت مناسب تری دارند، به خصوص در بخش شاخص صدای خودرو و ارتعاشات دستاوردهای خوبی داشته ایم؛ به گونه ای که در مورد خودرو شاهین بیش از ۲ برابر (بالای ۲۰۰ درصد) بهبود کیفیت ثبت شده است. علاوه بر این شاخص تعداد تحویل به مشتریان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته و شاخص c۱۰۰ که شاخص عملکرد قطعات است و مراجعه خودروها به تعمیرگاه در سه ماه اول را بررسی می کند هم بیش از ۵۰۰ درصد بهبود یافته است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پایان خاطرنشان کرد: بزرگ ترین مزیتی که در منطقه داریم، این است که ایران تنها کشور خودروساز است. از این‌رو با ارتقاء کیفیت و افزایش تیراژ تولید می توان حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد بازار خودرو کشورهایی که زیرساخت هیبرید و الکتریکال را ندارند را در اختیار گرفت.

کد خبر 142725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha