سنسور باران در سئات آتکا چیست و چگونه کار می‌کند؟

سنسور باران در بسیاری از خودروهای روز دنیا تبدیل به یک استاندارد شده است. در بیشتر خودروهای روز دنیا سنسور باران از یک آپشن لوکس تبدیل به یک امکان رفاهی و ایمنی شده است. یکی از خودروهایی که به این آپشن مجهز شده سئات آتکا بوده که قرار است به‌زودی پا به جاده‌های کشور بگذارد

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، امروزه خودروها به امکانات مختلفی مجهز شده که هر کدام از آنها برای رفع یک نیاز از راننده فعالیت می‌کنند. برخی از این امکانات ایمنی بوده و برخی دیگر در دسته امکانات رفاهی قرار می‌گیرند. وجود این امکانات در خودروهای امروزی سبب شده تا کیفیت رانندگی افزایش چشمگیری پیدا کرده و حوادث رانندگی نیز کاهش زیادی پیدا کند. 

آتکا

خودروهای مدرن امروزی که به بازار عرضه می‌شوند بسیاری از این امکانات را اکنون دیگر به صورت استاندارد با خود به همراه داشته و حتی نبود برخی از آنان یک امتیاز منفی برای خودرو محسوب می‌شود. یکی از امکاناتی که چند سالی است در خودروها به کار رفته و محبوبیت بالایی پیدا کرده سنسور باران است. همانطور که اشاره کردیم سئات آتکا، کراس اوور با کیفیت اروپایی که قرار است به‌زودی مهمان خانواده‌های ایرانی شود در کنار خیل عظیمی از امکانات به این آپشن نیز مجهز شده که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم. 

آتکا

آتکا یک کراس اوور چهارچرخ محرک (AWD) محصول شرکت اسپانیایی سئات است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد. پس از موفقیت آن در بازارهای هدف سئات این خودروساز اسپانیایی تصمیم گرفت تا آتکا را زیر تیغ جراحی برده و فیس لیفت کند. سرانجام نسخه جدید و بروز آتکا در سال ۲۰۲۰ رونمایی و روانه بازار شد. 

آتکا

سئات یک کمپانی مشهور و بزرگ اسپانیایی بوده که سال‌هاست در زمینه تولید انواع خودروهای سواری فعالیت می‌کند. این شرکت اسپانیایی ابتدا زیر سلطه خودروساز بزرگ ایتالیایی یعنی فیات بود اما اکنون یکی از زیرمجموعه‌های فولکس واگن بوده و از پلتفرم محصولات این شرکت آلمانی برای تولیدات خود استفاده می‌کند. محصولات سئات عموما در بازار کشورهای اروپایی و آفریقایی عرضه شده و از نظر کیفی خودرویی خوش ساخت با قیمتی مناسب است.

آتکا از نظر ظاهری طراحی کاملا به‌روز و البته خشنی داشته و بر اساس پلتفرم فولکس واگن تیگوان توسعه یافته است. طراحی ظاهری این خودرو یکی از نکات مثبت آن بوده که از ابتدا بر روی فروش آن تاثیر به‌سزایی داشت. چراغ‌هایی با خطوط تند و تیز، خطوط طراحی برجسته و شکسته زیاد و همچنین استفاده از برخی المان‌های ظاهری اسپرت مانند دیفیوزرهای جلو و عقب از شاخصه‌های طراحی ظاهری این خودرو هستند. 

آتکا

آتکا در قسمت داخلی و کابین نیز خودرویی قابل قبول است. همچنان روح طراحی فولکس در داشبورد این خودرو نمایان بوده و همچنین کیفیت متریال به کار رفته درون داشبورد نیز سطح بالایی دارد. از نظر فضای کابین نیز با توجه به اینکه با یک خودروی کراس اوور سایز متوسط خانوادگی روبرو هستیم فضای پا و سر در هر دو ردیف کاملا مناسب و جادار ارزیابی شده و همچنین فضای صندوق عقب نیز مناسب بوده و آتکا را برای مسافرت‌های طولانی به یک گزینه ایده آل تبدیل کرده است. 

آتکا

از نظر فنی سئات آتکا مجهز به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ بوده که فناوری TSI فولکس واگن را در اختیار داشته و توانایی تولید ۱۸۷ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. همچنین جعبه دنده این خودرو نیز از نوع ۷ سرعته دو کلاچه تر بوده که نیرو را به صورت خودکار به هر دو محور خودرو منتقل می‌کند. نکته مثبت این خودرو این است که نیروی پیشرانه به صورت اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز همانطور که اشاره کردیم آتکا یک خودرو ی بسیار کامل و پرآپشن بوده که نسبت به رقبایش در کشور سطح بالاتری خواهد داشت. از جمله امکانات محبوب و البته مهم این خودرو سنسور باران است. 

سنسور باران

سنسور باران یا برف پاک کن اتوماتیک همانطور که از نامش مشخص است یکی از سیستم‌های ایمنی در خودروها بوده که وظیفه دارد تا با تشخیص میزان رطوبت و آب روی شیشه جلو برف پاک کن‌های خودرو را با سرعت مشخص فعال نبوده و شیشه را پاک کند. در اصل سنسور باران به کمک راننده آمده و بدون دخالت راننده کنترل برف پاک کن‌های خودرو را در دست گرفته تا در مواقع مورد نیاز آنها را به کار اندازد. وجود این سیستم و سنسور در خودرو سبب می‌شود تا راننده بدون حواس پرتی به خاطر روشن کردن برف پاک کن به مسیر خود خصوصا در مواقع باران‌های شدید با دقت کامل ادامه داده و از حوادث احتمالی جلوگیری شود. 

سنسور باران

سنسور باران در کنار سنسور نور پشت آینه وسط خودرو چسبیده به شیشه جلو تعبیه شده است. این سنسور با ارسال نور مادون قرمز به سطح شیشه و بازتاب آن مقدار رطوبت سطح شیشه جلو را تشخیص داده و بر اساس آن سرعت برف پاک کن را تنظیم می‌کند. البته باید به این نکته توجه کرد که کثیفی شیشه در موقعیت سنسور و یا شکستن شیشه می‌تواند در عملکرد آن تاثیر منفی گذاشته و کارکرد سنسور باران را با خطا مواجه کند.  

سنسور باران

کد خبر 142738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha