زوتی DL۵ چه در چنته دارد؟

زوتی DL۵ یکی از محصولات شرکت خودروسازی زوتی چین است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. این خودرو کراس‌اوور کوچک، از زمان تولد با فراز و نشیب‌هایی مواجه شد و سرانجام پس از ورشکسته شدن زوتی از خط تولید این خودروساز چینی کنار رفت. اما سرانجام پس از جان گرفتن دوباره زوتی، خودرو DL۵ نیز به خط تولید بازگشت و حالا در ایران نیز توسط پارس‌خودرو آماده ورود به جاده‌های کشور است.

به گزارش پرشین خودرو، محصولات زوتی در سال‌های قبل به‌ صورت محدود توسط دو خودروساز داخلی یعنی سایپا و ریگان‌خودرو وارد ایران شده بود؛ خودروهایی ازجمله زوتی S۳۰۰ یا همان سایپا آریو و زوتی T۶۰۰ یا همان ریگان کوپا که هر دو چندان خوش اقبال نبودند و به ویژه کوپا به دلیل عرضه محدودتر و خدمات پس از فروش نامناسب، نتوانست سهم مناسبی از بازار را نصیب خود کند. حال اما پس از صدور مجوز واردات خودرو توسط وزارت صمت، شرکت پارس‌ خودرو به‌ عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گزوه سایپا قصد دارد تا زوتی DL۵ که نام اصلی آن تا پیش از افزوده‌شدن برخی استانداردهای ۸۵ گانه ایران به آن، ‌ زوتی T۳۰۰ بود را به ایران بیاورد.

زوتی DL5

* طراحی بدنه محصول نوبرانه پارس‌خودرو
زوتی DL۵ از نظر طراحی ظاهری چهره‌ای نسبتا به‌روز داشته و خودرویی اقتصادی است. در نمای جلوی این کراس‌ اوور شهری شاهد چهره‌ای خشن به‌ واسطه نوع طراحی چراغ‌های جلو هستیم. این چراغ‌ها که به‌ صورت کشیده و نسبتا باریک و متصل به جلو پنجره طراحی شده، ظاهر خودرو را تهاجمی کرده‌اند. جلو پنجره خودرو به‌ صورت شش‌ ضلعی و کشیده با خطوط کرومی افقی طراحی شده و بر روی سپر جلو نیز چراغ‌های مه‌شکن داخل یک قاب کروم‌ کاری‌شده و یک ورودی ثانویه هوا تعبیه شده است.

در نمای کناری DL۵ شاهد یک خط برجسته هستیم که از انتهای چراغ عقب شروع شده و با عبور از بالای دستگیره درِ عقب بر روی درِ جلو محو شده است. گلگیر عقب کمی بیرون زده از بدنه طراحی شده است تا حس عضلانی بودن را به بیننده القا کند. همچنین بر روی ستون C نیز یک شیشه کوچک طراحی شده است. مورد قابل توجه این قسمت، نوع طراحی قاب آینه‌های جانبی است که در نسخه‌ رونمایی‌شده در ایران نیز حفظ شده است.

در نمای عقب کراس‌اوور DL۵، چراغ‌های اصلی مانند چراغ‌های جلو به‌ صورت کشیده و کمی باریک طراحی شده و گرافیک داخلی قابل قبولی نیز دارند. بر روی درِ صندوق یک خط برجسته بالای چراغ‌ها طراحی شده و همچنین شیشه عقب میز کمی زاویه‌دار طراحی شده است. بر روی سپر عقب و داخل یک قاب فرو رفته در بدنه، چراع‌های چهارضلعی مه‌شکن تعبیه شده و همچنین یک بخش مشکی‌رنگ بزرگ و پهن میان آن قرار گرفته که محل نصب پلاک عقب است. از نظر ابعاد و اندازه زوتی DL۵ ابعادی مشابه به تیگارد X۳۵ و بَک X۳ پرو دارد.

زوتی DL5

داخل کابین DL۵
با ورود به کابین DL۵ اولین موردی که به چشم می‌خورد، تریم دو رنگ مشکی-نارنجی داشبورد و کابین است. در داشبورد میانی داخل یک قاب مشکی‌رنگ یکپارچه‌شده با صفحه‌کیلومتر، یک نمایشگر بزرگ لمسی تعبیه شده که کمی به سمت راننده متمایل است. بخش بعدی مربوط به دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع است که با یک خط کشیده کرومی تزئین شده‌اند. در بخش پایانی داشبورد نیز قسمت تنظیمات سیستم تهویه مطبوع خودرو به‌صورت تمام لمسی قرار گرفته است.
فرمان خودرو برخلاف برخی رقبا D کات نیست، اما طراحی خوبی دارد و یک غربیلک سه شاخه به همراه کلیدهای کنترلی را درون خود جای داده است. همچنین صفحه‌ کیلومتر هم به‌ صورت دو عقربه بزرگ آنالوگ و یک کامپیوتر سفری طراحی شده که با توجه به رده اقتصادی این خودرو قابل قبول به نظر می‌رسد. نکته مثبت کابین زوتی DL۵ متریال نسبتا با کیفیت به‌کاررفته در داشبورد و صندلی‌هاست که حس خوبی به راننده و سرنشینان خودرو القا کرده و در بلندمدت با افت کیفیت چندانی روبه‌رو نخواهد بود. از نظر فضای کابین نیز در هر دو ردیف خودرو فضایی قابل قبول و نسبتا جادار حکم‌فرماست. فضای صندوق عقب هم قابل قبول ارزیابی می‌شود.

زوتی DL5

ویژگی‌های فنی و امکانات زوتی پارس‌خودرویی
در بخش مشخصات فنی، زوتی DL۵ مشابه طیف وسیعی از دیگر خودروهای چینی بازار بوده و به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز شده که توانایی تولید حداکثر ۱۴۴ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن بر متر گشتاور را دارد و این توان را به چرخ‌های جلوی DL۵ منتقل می‌کند. همچنین جعبه‌دنده این کراس‌اوور کوچک نیز از نوع اتوماتیک CVT است. شتاب این خودرو حدود ۱۱ ثانیه اعلام شده و همچنین مصرف سوخت ترکیبی آن نیز حدود ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.

زوتی DL5


زوتی DL۵ در فول‌ترین نسخه خود به امکاناتی نظیر ورود به خودرو بدون کلید، استارت دکمه‌ای، آینه وسط الکتروکرومیک، فرمان برقی با روکش چرم و قابلیت تنظیم، سیستم کمکی پارک، دوربین کمکی دید عقب، کروز بر روی فرمان، ترمز پارک برقی، سیستم اتوهلد، نمایشگر میزان باد تایرها، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی و سربالایی، سیستم مالتی‌مدیای ۸ اینچی، آینه‌های تاشو برقی به همراه گرمکن، پاور ویندوز، سانروف، سیستم تهویه دیجیتال، سیستم ورود و استارت بدون کلید، رینگ‌های آلومینیومی، تریم چرمی کابین و ترمزهای دیسکی برای چهار چرخ، کیسه هوای راننده و سرنشین مجهز شده است.

برای دریافت کاتالوگ زوتی DL5 کلیک کنید.

کد خبر 142909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha