چانگان یونی وی با پارس خودرو می‌آید

چانگان یونی وی (UNI-V) یکی از محصولات مدرن چانگان است که در کنار دیگر محصولات نام آشنای چانگان یعنی یونی تی و یونی کی نسل جدید محصولات این شرکت بزرگ چینی را تشکیل می‌دهند. تا قبل از خبر عرضه چانگان یونی وی، سایپا دیگر محصول جدید چانگان یعنی یونی تی را برای بازار ایران تدارک دیده بود و به احتمال زیاد آن خودرو نیز به زودی شانس حضور در ایران را پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، چانگان یونی وی جدیدترین خودروی سدان این شرکت مطرح خودروساز چینی است که با اعلام مدیرعامل سایپا قرار است تا توسط پارس خودرو، یکی از زیرمجموعه‌های سایپا به ایران عرضه شود. این خودروی جذاب بر اساس جدیدترین متد طراحی چانگان توسعه یافته و همانطور که ابتدای متن اشاره کردیم به همراه دو کراس اوور دیگر چانگان با نام‌های یونی تی و یونی کی جزو محصولات جدید چانگان هستند. چندی پیش چانگان یونی تی توسط سایپا در ایران به اصحاب رسانه معرفی شد و حالا پس از گذشت چند ماه تیموری، مدیرعامل سایپا در مراسم رونمایی از زوتی DL5 خبر از عرضه خودروی یونی وی توسط پارس خودرو داد. 

چانگان یونی وی

. طراحی ظاهری چانگان یونی وی

چانگان یونی وی طراحی ظاهری بسیار جذاب و البته متفاوتی دارد. این خودرو با الهام از نسخه کانسپت چانگان یعنی چانگان ویژن V طراحی شده و بر روی بدنه آن شاهد خطوط تند و تیزی هستیم. ضمن اینکه این خودرو در دسته سدان‌های فست بک قرار می‌گیرد. چانگان تلاش کرده تا یونی وی مانند دو برادر دیگرش ظاهری مدرن، منحصر به فرد و البته همگام با طراحی‌های روز دنیا را داشته باشد. 

چانگان یونی وی

در نمای جلو چراغ‌های اصلی کشیده و البته با حالتی اخم آلود طراحی شده که ظاهری جدی را به یونی وی داده‌اند. مانند دیگر خودروهای روز دنیا جلوپنجره و سپر یکی شده و در چانگان یونی وی قسمت جلوپنجره یا گریل خودرو به صورت فریم لس طراحی شده است. همچنین قسمت انتهایی خودرو نیز شاهد یک طراحی اسپرت و پویا هستیم که قسمت جلوی یونی وی را بیش از پیش جذاب کرده‌اند.

چانگان یونی وی

در نمای عقب نیز طراحان چانگان سعی داشته‌اند تا یونی وی را خودرویی به روز و اسپرت جلوه داده که در این امر نیز موفق بوده‌اند. در این بخش چراغ‌های به هم پیوسته که ترند امروز خودروهای روز دنیاست زینت بخش این خودروی اسپرت بوده و میان آنها نیز نشان چانگان قرار گرفته است. از زوایا و خطوط نسبتا زیاد صندوق این خودرو که عبور کنیم سپر عقب اوج طراحی این خودرو به نظر می‌رسد. ظاهری که با دو خروجی کروم اگزوز همراهی شده و اطراف آنها نیز خطوطی بسیار باریک خودنمایی می‌کنند. 

چانگان یونی وی

. طراحی کابین و امکانات چانگان یونی وی

با ورود به کابین چانگان یونی وی همان خط طراحی نمای بیرونی خودرو را شاهد هستیم، ظاهری بسیار اسپرت و جوان پسند که نشان از قدرتمند بودن آن نیز دارد. نوع طراحی داشبورد بسیار مشابه به سبک i-cockpit پژو بوده و با خودروهای دیگر کاملا فرق می‌کند. صفحه کیلومتر شمار برخلاف طیف وسیعی از خودروهای روز یکپارچه با سیستم مالتی مدیا نبوده و نسبت به داشبورد میانی عقب‌تر و البته بسیار عریض طراحی شده است. 

چانگان یونی وی

در بخش داشبورد میانی هم ابتدا یک صفحه نمایش لمسی بسیار بزرگ و پهن تعبیه شده و زیر آن هم دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع خودرو قرار گرفته‌اند. بخش انتهایی داشبورد نیز برخی کلیدهای کنترلی خودرو قرار داده شده‌اند. همچنین نوع طراحی غربیلک فرمان نیز مانند محصولات جدید پژو از بالا و پایین کات خورده و طراحی بسیار جذاب و خاصی پیدا کرده است. فضای کابین چانگان یونی وی با توجه به کلاس آن بسیار جادار و بزرگ بوده و از این نظر می‌تواند به یک انتخاب مناسب برای خانواده‌ها تبدیل شود. 

همچنین در فول‌ترین نسخه چانگان یونی وی شاهد امکاناتی نظیر ترمز پارک برقی، سنسور نور، سنسور باران، گرم کن صندلی های جلو، اتوهلد، سیستم تشخیص چهره راننده، سیستم تشخیص خواب آلودگی راننده، رادار نقطه کور، رادار خطی، کروز کنترل و بسیاری امکانات دیگر هستیم اما باید دید نسخه وارد شده به ایران کدامیک از این موارد را حفظ خواهد کرد. 

چانگان یونی وی

. مشخصات فنی چانگان یونی وی 

چانگان یونی وی در بخش مشخصات فنی نیز خودرویی پرآپشن است. چانگان از سال‌ها قبل تکنولوژی Blue Core را بر روی پیشرانه‌های اعمال می‌کرد و امروزه نیز خودروهای جدید این شرکت بزرگ به نسل جدید این تکنولوژی تحت عنوان Blue Whale تجهیز شده‌اند. چانگان یونی وی زیر کاپوت خود یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو شارژ را داشته که توانایی تولید ۲۳۲ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور را داراست. این قدرت از طریق یک جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. 

چانگان یونی وی

اما این پایان کار نیست چرا که یونی وی چانگان نسخه‌ای هیبریدی نیز داشته که طبق اعلام مدیرعامل سایپا همین نسخه هیبرید نماینده ورود به ایران است. این نسخه یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ را داشته که به همراه یک موتور الکتریکی توانایی تولید ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۹۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. 

چانگان یونی وی

کد خبر 142922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha