از کادیلا تا چانگان UNI-V و زوتی DL5 در پارس خودرو

پس از مدت‌ها سکوت، پارس خودرو در حال بازگشت به مدار تولید و عرضه محصولات به‌روز با زنده کردن خاطرات خوش روزهای خوب تولید محصولات باکیفیت است تا بتواند لقب "کیفی‌سازترین خودروساز داخلی" را دوباره احیا کند.

 به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، نام پارس خودرو به واسطه سال‌ها تولید و مونتاژ محصولات باکیفیت و دقت‌نظر در انتخاب شرکای خارجی توانمند، همواره با خودروهای به‌روز گره خورده بود. تولید خودروهایی نظیر نیسان ماکسیما و رنو مگان موجب شد تا این شرکت در نظر عموم مردم از سطح کیفی بالاتری نسبت به رقبا برخوردار باشد.

شهرت پارس خودرو به تولید خودروهای باکیفیت کار را به جایی رساند که خودروی رنو ال90 پارس خودرو از همان خودرو که در ایران خودرو مونتاژ و عرضه می‌شد محبوب‌تر و در بازار آزاد اندکی گران‌تر باشد.  

همین شهرت هم بود که رنو را مجبور کرد تا در شرایطی که با ایران خودرو نیز همکاری داشت اما پارس خودرو را به عنوان محل تاسیس و فعالیت آزمایشگاه مرجع کیفیت رنو در غرب آسیا، برگزیند.

هرچند برند پارس خودرو با محصولات باکیفیت و سطح کیفی بالاتر نسبت به سایر خودروسازان شناخته شده بود اما در سال‌های گذشته و به دلیل اعمال تحریم‌های یک و چندجانبه بر صنعت خودرو، تولید در این شرکت نیز با افت سطح کیفی مواجه شد.

 تولید محصولاتی هم‌چون پراید صادراتی به عراق یا کوییک ‌R از سوی سایپا به پارس خودرو محول شد تا از خواب خط تولید و به تبع آن تعدیل گسترده نیروی کار جلوگیری شود.

سطح کیفی پراید صادراتی به عراق یا کوییک R پارس خودرو هرچند یک سروگردن بالاتر از محصولات دیگر بود اما برای کسی که خاطره سواری با ماکسیما و مگان را در ذهن داشت، راضی‌کننده به نظر نمی‌آمد.

شرایط ماه‌های اخیر و اخباری که از این شرکت به گوش می‌رسد اما نوید بازگشت پارس خودرو به روزهای خوب این شرکت را می‌دهد.

رونمایی از زوتی DL5 و اعلام خبر تولید چانگان در پارس خودرو، همان اخباری است که نویدبخش بازگشت پارس خودرو به روزهای اوج است که بعد از رفتن رنو و برلیانس کم‌فروغ شده بود..

هرچند در ابتدا قرار است این محصولات به صورت وارداتی عرضه و سپس به مرحله مونتاژ برسد اما می‌توان انتظار داشت که تولید محصولات جدید به بازگشت پارس خودرو به سطح کیفی گذشته بازپس‌گیری لقب "کیفی‌سازترین خودروساز داخلی" منتهی شود.

کد خبر 142968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha