مالک بیشترین خودروهای نظامی در خلیج فارس کیست!؟

یک سایت تخصصی نظامی اعلام کرد که عربستان سعودی با پیشی گرفتن از تعدادی از قدرت‌های جهانی، رتبه اول در میان اعراب و هشتم جهان را در زمینه تعداد خودروهای نظامی زرهی در اختیار دارد.

به گزارش پرشین خودرو، وبسایت نظامی «گلوبال فایر پاور» در این باره اعلام کرد، نیروی زمینی عربستان بیش از ۸۵ هزار خودروی زرهی و نظامی در اختیار دارد که حدود ۶۴ هزار دستگاه در حالت ذخیره و آماده‌باش هستند که این امر باعث شده تا از بسیاری از قدرت‌های نظامی مهم در جهان پیشی بگیرد.

این رسانه نوشت: رتبه عربستان در این زمینه از تعدادی از قدرت‌های نظامی منطقه مانند مصر که رتبه دهم را به خود اختصاص داده است، پیشی گرفت و همچنین در جایگاه بهتری نسبت به برخی قدرت‌های جهانی مانند انگلیس در رتبه یازدهم، فرانسه در رتبه دوازدهم، آلمان در رتبه چهاردهم و ایتالیا در رتبه پانزدهم قرار گرفته است.

«گلوبال فایر پاور» در ادامه گزارش داد که آمریکا، چین و روسیه به ترتیب با در اختیار داشتن حدود ۳۰۳ هزار، ۱۷۴ هزار و ۱۵۱ هزار دستگاه خودروی نظامی و زرهی جایگاه اول، دوم و سوم را به خود اختصاص داده‌اند و پس از آنها به ترتیب کره جنوبی و ترکیه در جایگاه چهارم و پنجم این فهرست قرار گرفته‌اند.

این سایت نظامی اعلام کرد خودروهای نظامی شامل انواع خودروها مانند خودروهای زرهی، خودروهای تهاجمی و رزمی، نفربرهای زرهی، راکت‌انداز، خمپاره‌بر و سایر خودروهای نظامی است.

طبق این گزارش، این آمار شامل تسلیحات و تجهیزات نظامی نمی‌شود که در برهه فعلی در دست توسعه یا ساخت هستند.

کد خبر 142924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha