استمداد قطعه‌سازان از وزیر صمت / طلب قطعه سازان از خودروسازان به 14 همت رسید!

جمعی از قطعه سازان فعال در صنعت خودرو و شبکه تامین قطعات خودرو با استمداد از وزیر صمت خواستار حل فوری مشکلات این صنعت پیش از بروز چالش‌های جبران‌ناپذیر و توقف تولید قطعات خودرو شدند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، صنعت قطعه سازی ایران در سال‌های گذشته و پس از تحریم‌های شدید اقتصادی یکی از عوامل اصلی استمرار تولید خودرو در کشور با وجود مشکلات بسیار بودند.

فعالان صنعت قطعه سازی بارها با اعلام مشکلات، خواستار رفع موانع پیش روی این صنعت شدند اما این موانع و مشکلات همچنان پیش روی قطعه سازان است و با وجود وعده‌های مسئولان و شرکت‌های خودروسازی راهی برای برون رفت و عبور از موانع تولید پیدا نشده است.

جمعی از قطعه سازان صبح امروز در نشستی با مطرح کردن چالش‌ها و مشکلات پیش روی این صنعت ضمن برشمردن اصلی‌ترین مشکلات، از وزیر صمت خواستار حل فوری مشکلات شدند.

در جلسه قطعه سازان، مشکلات ذیل به عنوان اهم چالش‌های پیش روی تولید قطعات خودرو برشمرده شد.

1- افزایش مطالبات قطعه سازان از خودروسازان

مطالبات قطعه سازان از صنعت خودرو رقمی در حدودی 14 هزار میلیارد تومان است که به کاهش نقدینگی شرکت‌های قطعه سازی منجر شده و تولید را به خطر انداخته است.

2- جرائم کیفی قطعه سازان

بنابر اعلام یکی از فعالان صنعت قطعه سازی، قطعه سازان کشور بابت جرایم کیفی قطعات تولیدی، سالانه صدها میلیارد تومان جریمه می‌شوند.

3 -مشکلات قرارداد قطعه سازان با خودروسازان

به‌روز نبودن قراردادهای قطعه سازان با خودروسازان یکی دیگر از مشکلاتی است که پیش روی تولیدکنندگان به خصوص قطعه سازان خرد قرار گرفته است.

4 - تغییرات پیاپی مدیران ساپکو

تغییرات پی در پی مدیران ساپکو با توجه به اینکه ساپکو از تامین کنندگان اصلی ایران خودرو است نیز باری بر دوش این صنعت شده است. تغییرات ساپکو نه تنها به حل مشکلات کمکی نکرده بلکه عدم تامین مناسب قطعات و ارز لازم برای ثبت سفارشات را موجب شده است.

تغییرات در سطح کلان مدیریت ساپکو، صنعت قطعه سازی را در آستانه توقف تولید قرار داده است به خصوص که بسیاری از قطعه سازان، این شرکت را به واردات قطعات خرد به جای پرداختن به مشکلات جاری قطعه سازان متهم می‌کنند.

چهار موضوعی که در نشست صنفی قطعه سازان به آن اشاره شد تنها سرفصل مشکلات است که هر کدام عواقب جبران ناپذیری برای این صنعت در پی داشته است و خطر توقف تولید خطوط قطعه سازان را گوشزد می‌کند.

کد خبر 143004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha