کامیون کشنده آتامان برای اولین بار با چه مشخصاتی فروخته می شود؟ +(قیمت و مشخصات فنی و کاتالوگ رسمی)

ایران خودرو دیزل از آغاز نخستین طرح فروش کامیون کشنده آتامان خبر داده است اما کشنده آتامان با چه مشخصات و قیمتی وارد بازار می‌شود؟

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، کشنده آتامان را باید یک کشنده اقتصادی از ایران خودرو دیزل بدانیم که برنامه‌هایی نیز برای جایگزینی آن با واگن هود معروف یا همان بنز نارنجی در این شرکت وجود دارد.

با گذشت کمی بیش از یک سال از رونمایی و معرفی رسمی کشنده آتامان، حال در آستانه نخستین طرح فروش کشنده آتامان نگاهی به مشخصات فنی آتامان ایران خودرو دیزل می‌اندازیم تا ببینیم این کشنده اقتصادی با چه مشخصاتی به دست متقاضیان می‌رسد.

در همین ابتدا باید بگوییم که کشنده آتامان ترکیبی از بنز واگن هود با اتاق فوتون است و مراحل طراحی و اجرای آن نیز در ایران خودرو دیزل انجام شده است و به همین دلیل هم مدیرعامل ایران خودرو دیزل در زمان رونمایی از برنامه جایگزینی آتامان با واگن هود یا همان بنز دماغ‌دار نارنجی خبر داده بود.

کشنده آتامان

کشنده آتامان که به یک پشرانه ۱۲ لیتری پیشرانه مرسدس بنز با کد OM۴۵۷ LA توانی در حدود دو برابر کامیون واگن هود را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

پیشرانه آتامان از نوع توربودیزل و ۶ سیلندر خطی است که ۴۳۰ اسب بخار (۱.۹۰۰ دور در دقیقه) قدرت و نهایت گشتاور ۲۱۰۰ نیوتن متر (۱.۱۰۰ دور در دقیقه) را از طریق یک گیربکس ZF با ۱۶ دنده جلو و ۲ دنده عقب به چرخ‌های کشنده منتقل می‌کند.

کشنده آتامان

پیشرانه مرسدس با کد OM۴۵۷ LA را که در کارخانه ایدم تولید می‌شود باید از مهم‌ترین مزیت‌های کشنده آتامان در دستیابی به عنوان کشنده اقتصادی ایران خودرو بدانیم.

سیستم سوخت رسانی کشنده آتامان ایران خودرو دیزل، انژکتوری با تزریق مستقیم است و از استاندارد آلایندگی یورو ۴ + DPF هم پشتیبانی می‌کند.

سیستم تعلیق کشنده آتامان در جلو از نوع فنر پارابولیک با کمک فنر هیدرولیک و میل موجگیر و در عقب نیز فنر پارابولیک با کمک فنر هیدرولیک و میل موجگیر است. همچنین سیستم ترمز کشنده آتامان ایران خودرو دیزل از نوع دو مداره، پنوماتیک، جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای، مجهز به ABS (سیستم ترمز ضد قفل) و ASR (سیستم ضد لغزش) است.

کشنده آتامان

ترمز دستی تمام پنوماتیک با عملکرد بر روی محور عقب و ترمز موتوری (از نوع سوپاپ پنجم) نیز بخشی دیگر از امکانات ایمنی کشنده آتامان است است.

از دیگر ویژگی‌های حرکتی کشنده آتامان باید به حداکثر قطر دایره چرخش ۱۶ متری، حداکثر سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت و توانایی بالاروی از شیب ۳۰ درصدی اشاره کنیم.

اتاق کشنده آتامان از نوع سقف بلند، مجهز به بالابر هیدرولیکی، برقی و دستی با سیستم تعلیق جلو بادی، عقب بادی و کمک فنر است.

کشنده آتامان

در خصوص امکانات و تجهیزاتن رفاهی کشنده آتامان می‌توان به اتاق مجهز به ‌دو عدد ‌تخت ‌خواب، آفتابگیر ‌داخلی ‌و خارجی، کولر و بخاری، بخاری‌ درجا، صندلی راننده و کمک راننده قابل تنــظیم و مجــهز به کمربنـد ایمــنی ‌سه نقطه، کروزکنترل، محدودکننده سرعت (۹۰کیلومتردر ساعت)، آینه بغل برقی مجهــز به گرمــکن، چراغ‌ های مه شکن جلو و عقب، چراغ پشت کابین، شیشه بالابر راننده و کمک راننده برقی، تاخوگراف، سان روف برقی، قفل مرکزی دربها، بوق بادی و برقی، بوق دنده عقب، قفل عرضی ‌دیفرانسیل، جعبه ابزار کنار کابین، گرمکن سوخت، بادگیر سقف و جانبی کابین، فیلتر جداکننده آب از سوخت، خروجی ۱۲ولت، خروجی ۲۴ ولت، اهرم دستی ترمز تریلر، قابلیت تنظیم زاویه نور چراغ‌های جلو، سیستم صوتی، تنظیم سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان، چراغ دی‌لایت، چراغ‌های نشان‌ دهنده سرعت خودرو (در سرعت‌های۶۰، ۴۰ و۸۰ کیلومتر در ساعت) بالای کابین، سیستم ترمز مجهز به فیلتر رطوبت گیر، ظرفیت مخزن ادبلو ۸۰ لیتر، سیستم سپهتن، شیلنگ باد و تایر زاپاس با رینگ فولادی اشاره کنیم که اختلاف بسیار زیادی با بنز نارنجی ایران خودرو دیزل دارد.

کشنده فوتون آتامان از روز ۱۹ مهرماه جاری نخستین عرضه عمومی را در وبسایت ایران خودرو دیزل با قیمت نهایی ۳ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان تجربه می‌کند.

مشخصات فنی کامیون کشنده آتامان را در کاتالوگ رسمی آتامان ببینید:

کاتالوگ آتامان

تصاویر کامیون کشنده آتامان را در گالری ذیل ورق بزنید:

کد خبر 143628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha