صنعت خودرو، متناسب با قدرت خرید مردم حرکت کند / نیاز صنعت خودروسازی، اجماع ملی است نه صحبت‌های غیرکارشناسی

قیمت محصولات خودروسازان داخلی باید به گونه‌ای باشد تا خودروسازان بتوانند به تولید ادامه دهند، البته در این میان ضرورت دارد که صنعت خودرو، متناسب با قدرت خرید مردم حرکت کند و یا شرایطی فراهم شود که مردم با شرایط بهتری خودرو خریداری کنند.

به گزارش پرشین خودرو، علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان این مطلب و با تاکید بر اینکه موضوع قیمت‌گذاری، مولفه اصلی صنعت و خرید خودرو است، تصریح‌ کرد: در صنعت خودرو باید به سه موضوع طراحی،‌ تکنولوژی و مصرف سوخت توجه کرد. اگر خودروسازان در بخش‌های یاد شده برنامه‌ریزی کنند، قطعا این صنعت می‌تواند با سرعت بیشتری رشد و نیاز بازار را تامین کند. 

وی با بیان اینکه وقتی خودرویی از خطوط تولید خودروسازان حذف می‌شود، باید جایگزین آن از قبل مشخص شود، ‌گفت: اگر به این مقوله توجه شود، بازار خودرو هم دچار بهم ریختگی نخواهد شد. 

آقامحمدی که در غرفه سایپا در نمایشگاه قطعات مشهد سخن می گفت، با بیان اینکه اگر نتوانیم به تولیدکنندگان خودرو اعتماد کنیم در مورد صنعت خودرو هم نمی‌توانیم حرف زیادی بزنیم، ‌بیان داشت: قطعه‌سازان و خودروسازان جزو بزرگترین مجموعه‌های تولیدی هستند و باید به وجود آنها افتخار ‌کنیم. از همین رو در صنعت خودروسازی نیاز به اجماع ملی داریم و نباید به صحبت‌های غیرکارشناسی، ‌توجه کرد. برخی‌ها نمی خواهند صنعت خودرو قوی شود اما با اجماع و همکاری مشترک می‌توان صنعت خودرو را به پویایی که هدف‌گذاری شده است، ‌رساند.

عضو تشخیص مصلحت نظام در پایان با اشاره به اینکه خودروسازی از صنایع مادر است و اثرگذاری آن بر سایر صنایع قابل توجه است، خاطرنشان کرد: این صنعت به سمت بلوغ کامل در حال حرکت است و محصولات جدیدی که خودروسازان امسال به بازار عرضه خواهند کرد آنها را از سال‌های قبل بسیار متمایز می‌کند.

کد خبر 143969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha