۶ اقدام سایپا برای خروج از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت (+سند) / درخواست افزایش نرخ خودروهای سایپا از ابتدای امسال تا کنون پیگیری شده است

شش اقدام شرکت سایپا به منظور خروج از شمول ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت اعلام شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، اعضای هیات مدیره شرکت سایپا اقدامات انجام شده توسط این شرکت به منظور خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت را به شرح ذیل اعلام کردند:

۱- اصلاح قیمت محصولات

پیگیری ها برای تعیین نرخ محصولات جدید از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار گرفت که پس از اخذ تاییدیه بهای تمام شده و دفاتر توسط سازمان حسابرسی براساس صورت های مالی سال ۱۴۰۱ و برگزاری جلسات متعدد با سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اطلاعات مذکور براساس تغییرات نهاده های تولید در سال ۱۴۰۲ به روزآوری شد و در نهایت بهای تمام شده کارخانه با در نظر گرفتن درصدی حاشیه سود معقول(طبق ضوابط دستورالعمل قیمت گذاری سازمان حمایت) در شهریورماه سال جاری مورد تصویب شورای رقابت قرار گرفت که ابلاغیه قیمت های جدید از طریق سامانه کدال در ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۲ به اطلاع عموم رسانده شد.

همچنین در رابطه با درخواست افزایش نرخ محصولات فعلی از ابتدای سال جاری تا کنون مکاتبات و پیگیری های متعددی با نهادهای ذیربط صورت پذیرفته لیکن تا مقطع کنونی نتیجه ای در پی نداشته است.

۲- تغییر ترکیب تولید

برنامه افزایش تیراژ تولید محصولات جدید و حذف تولید محصولات با حاشیه زیان بالا در دستور کار قرار گرفت و برنامه ریزی لازم برای عملیاتی کردن آن در شش ماهه دوم سال جاری انجام شده است. انتظار می رود با اجرایی شدن این برنامه و نیز ورود چند محصول جدید دیگر که قابلیت ها و شاخص های کیفی و عملکردی برتری نسبت به محصولات قبلی دارد، روند زان دهی شرکت با کاهش قاب ملاحظه ای مواجه شود.

۳- کنترل هزینه های شرکت

این مهم از اواسط سال قبل آغاز شد به گونه ای که در سال گذشته از طریق مدیریت هزینه های تامین و خرید مبلغی بر ۲۵ هزار میلیارد ریال کاهش در این سرفصل هزینه ای رخ داده است. لذا برای ادامه این روند در سال جاری، عدم تولید خودروهای ناقص و افزایش نرخ تولید عبور مستقیم در دستور کار قرار گرفت تا علاوه بر کاهش خواب سرمایه، با تزرق نقدینگی حاصل از فروش این موجودی ها به تولیدات آتی، منابع مالی مذکور با منابع گران قیمت جایگزین گردد که در نهایت کاهش سهم هزینه های مالی شرکت در بهای تمام شده محصولات را به همراه خواهد داشت.

۴- تامین مالی از بازار سرمایه

این موضوع همواره در دستور کار بوده و به رغم موانع موجود در اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار، تامین مالی بلند مدت از بازار سرمایه نیز همچنان به عنوان یکی از برنامه های این شرکت در راستای کاهش هزینه های مالی و تزریق نقدینگی می باشد.

۵- واگذاری اموال و دارایی های غیر مولد

واگذاری برخی دارایی ها از طریق تهاتر با مطالبات سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران صورت پذیرفته و سایر اموال و دارایی های غیر مولد گروه نیز از طریق برگزاری تشریفات مزایده در حال انجام است.

۶- اصلاح ساختار مالی

برای انجام افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها، مکاتبات فراوانی با نهادهای ذیربط صورت پذیرفته و موضوع همچنان در حال پیگیری است تا در صورت اصلاح ماده ۱۴۱ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور مصوب ۱۳۹۸/۰۲/۱۵، شرکت سایپا بتواند از تمامی ظرفیت های موجود استفاده کند.

اعضای هیات مدیره شرکت سایپا در پایان اعلام این اقدامات به هیات پذیرش شرکت بورس اوراق بهادار تهران، خواستار تداوم حضور نماد معاملاتی سایپا(خساپا) در بازار دوم بورس نیز شده اند.

​۶ اقدام سایپا برای خروج از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت

​۶ اقدام سایپا برای خروج از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت

کد خبر 143985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha