چه کسانی مقابل واردات خودرو مقاومت می کنند؟

رئیس کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به این که واردات خودرو ارز نمی خواهد، بلکه عقل می خواهد، گفت: برای مدیریت بازار خودرو، قانون واردات خودرو را مصوب کردیم اما مشخص نیست که چه کسی مقابل واردات خودرو مقاومت می کند و تا اعتراضی هم می شود، می گویند ارز نداریم، در حالی که به اعتقاد من، واردات خودرو ارز نمی خواهد، عقل می خواهد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، عزت اله اکبری تالارپشتی، در مراسم افتتاح خطوط تولید کمپرسور خودرو در شرکت سندن ایرانیان، با اشاره به اینکه یکی از تاکیدات مجلس یازدهم به دولت، استفاده از توان و ظرفیت بخش خصوصی بوده است، تصریح کرد: تمام تلاش این دوره از مجلس این بوده که دولت از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند چرا که ظرفیت بخش خصوصی در بخش سرمایه و دانش  نامحدود است بنابراین باید از امکانات و توانمندی های بخش خصوصی در حوزه تولید بهره برد ، مسیری که بسیاری از هزینه های دولت را کاهش داده و ارزآوری را برای کشور به همراه دارد.

وی تاکید کرد : معتقدم باید توانمندی بخش خصوصی را باور کنیم و این باور را نهاینه و بارور کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه چرا بعد از گذشت بیش از ۴۰  سال از انقلاب، کماکان باید  تولیدکنندگان از مشکلات مالی و ارزی گلایه کنند ؟  افزود : مجلس نیز بارها در دیدار با وزیر صمت و رییس بانک مرکزی بر تامین نیاز ارزی تولیدکنندگان تاکید کرده است پیش از این نیز در حضور وزیر صمت مطرح کردم که بخش صنعت و معدن باید در تامین ارز به نفت و گاز طعنه بزند، اینکه بگوییم صنعت ارز ندارد خجالت آور است.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: در ابن ارتباط تاکنون دو بار در مجلس از رئیس کل بانک مرکزی و دکتر علی آبادی وزیر صمت دعوت کردیم و خواسته ایم که تخصیص ارز صنایع را معطل نگذارند در جواب  در دومین جلسه حضور رئیس کل بانک مرکزی در مجلس ، اعلام کردند در سال جاری هر میزان صنعت ارز درخواست داشته تاکنون پرداخت شده است و وزیر صمت نیز این موضوع را رد نکرد.

اکبری با اشاره با رشد صنعت ایجاد موانع در تخصیص ارز و برقی صنایع قابل قبول نیست بیان کرد : انتظار می رود اگر صنعت در بدنه دولت رشد می کند وزارت نفت و گاز و نیرو نیز پای کار بیابند .

وی در پایان ضمن انتقاد از عدم تخصیص صحیح منابع صندوق ذخیره ارزی به بخش صنعت، به مساله استفاده از ارز منشأ خارجی برای واردات خودرو اشاره و خاطر نشان کرد : آن طور که واردکنندکان خودرو اظهار می کنند امکان استفاده از ارز با منشأ خارجی برای واردات وجود دارد اما بانک مرکزی که در این زمینه صلاحیت دارد و باید نظر بدهد در این خصوص هیچ اظهار نظری نمی کند.

برای تماشای تصاویر مراسم افتتاح خطوط تولید کمپرسور خودرو کلیک کنید.

کد خبر 144403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha