انتقاد یک قطعه ساز داخلی از عدم تخصیص ارز تجهیزات صنعتی / ۳۰۰۰ میلیارد تومان از خودروسازان طلب داریم!

آئین افتتاح خط تولید کمپرسور سیستم تهویه خودرو، برای اولین بار در کشور با حضور رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اعضای هیئت مدیره انجمن قطعه‌سازان کشور در استان قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو ، شاپور سامعی رئیس هیأت مدیره شرکت سندن ایرانیان، در این مراسم با اشاره به سهم بیش از ۷۰ درصدی این شرکت در تامین سیستم تهویه خودروها در کشور گفت: در حال حاضر ۸۰ تا ۹۰ درصد سیستم تهویه خودروهای داخلی و مونتاژی توسط این شرکت تامین می‌شود و همچنین بر اساس برنامه‌ریزی، تامین سیستم تهویه تارا برقی و ریرا برقی نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد.

وی در مراسم افتتاح خط تولید کمپرسور شرکت سندن ایرانیان اظهار داشت: با داخلی سازی کمپرسورهای پیستونی متغیر خودرو، طی سال اول شاهد صرفه جویی ارزی ۱۵ میلیون دلاری خواهیم بود.

وی افزود: با آغاز به‌کار خط تولید کمپرسورهای پیستونی این میزان صرفه جویی ارزی برای اولین بار است که در خاورمیانه طی یک سال اول فعالیت محقق می‌شود و پیش‌بینی می‌شود این رقم تا سال ۱۴۰۵ به عدد قابل توجهی برسد.

رئیس هیات مدیره شرکت سندن ایرانیان همچنین از برنامه‌ریزی برای افتتاح خط تولید اسکرول الکتریکال مجموعه سندن در سال ۱۴۰۴ خبر داد و تاکید کرد: با تولید کمپرسور پیستونی متغیر در سال اول شاهد داخلی سازی ۳۰ درصدی خواهیم بود.

شاپور سامعی

سامعی در تشریح فعالیت مجموعه صعتی سندن گفت: در حال حاضر ۴ شرکت در زیرمجموعه مجتمع صنعتی سندن فعالیت دارند و همزمان با ۲۰۰ قطعه ساز نیز همکاری داریم.

وی همچنین فروش سالانه این مجتمع صنعتی را ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: طی ۲۵ سال گذشته ۱۷۵ میلیون دلار سرمایه گذاری در مجموعه صنعتی سندن صورت گرفته است.

رییس هیات مدیره شرکت سندن ایرانیان همچنین از عدم تخصیص ارز مورد نیاز بابت تامین تجهیزات صنعتی انتقاد کرد و گفت: در صورت تامین ارز، امکان ایجاد خطوط تولید و داخلی سازی بیشتر فراهم می‌شود.

سامعی در ادامه به مشکل و موانع دریافت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت و توضیح داد: در حال حاضر تولیدکنندگان برای دریافت وام باید ۲۸ درصد مبلغ وام را مسدود کنند ضمن اینکه در این شرایط، محدودیت سهمیه ارزی بابت تامین ماشین آلات نیز مشکلات زیادی را برای صنعت‌گران به دنبال داشته است.

وی در ادامه میزان مطالبات این مجموعه از خودروسازان را بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این میزان مطالبات بدون تعدیل قیمت‌ها در سال جاری است همچنین ۲۷۰۰ تا ۳۰۰۰ میلیارد تومان هم در قالب خرید دین و اوراق گام و مرابحه نزد بانک‌ها است که تاکنون نقد نشده است این در شرایطی است که ۱۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای تسویه طلب خودروسازان از محل وام، مسدودی داریم.

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو کشور تاکید کرد: با این حال طی ۲۵ سال اخیر شرکت سندن ایرانیان علی‌رغم مشکلات مالی و کمبودهای مختلف در کشور با تمام توان از مشکلات عبور کرده و توانسته با مدیریت‌های صورت گرفته مانع ایجاد هر گونه مشکل برای شاغلان و کارگران این شرکت شود.

خاطرنشان می شود: سایت تولید کمپرسور سیستم تهویه خودرو برای اولین بار در  کشور است که توسط کارخانجات سندن ایرانیان با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان ایجاد و راه‌اندازی می‌شود.

برای تماشای گزارش تصویری مراسم افتتاح خط تولید کمپرسور خودرو کلیک کنید.

کد خبر 144402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha