وزیر صنعت: اولویت خودروسازان ایمنی بالا و قیمت مناسب باشد / خودروسازان باید صدای مشتریان را بشنوند

وزیر صنعت، معدن و تجارت، اولین پارامتر مهم در صنعت خودرو را افزایش رضایت ذینفعان و مشتریان عنوان کرد و خطاب به خودروسازان گفت: باید صدای مشتری را بشنوید و اگر به هر دلیلی راضی نبود، برای جلب رضایت آن قدم بردارید.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، عباس علی آبادی، در آیین افتتاح خط تولید خودرو ریرا، جدیدترین محصول ایران خودرو که با حضور وی و معاونان وزارت صمت، رئیس کمیسیون صنایع مجلس، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره ایران خودرو برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: در صنعت خودرو، اولین و مهمترین هدف که تحولات را رقم می‌زند، افزایش رضایت ذینفعان است و بر این اساس باید اولویت خودروسازی کشور ایمنی بالا و قیمت مناسب باشد.

وی در ادامه ضمن تبریک آغاز تحولات بنیادین در ایران خودرو، اولین تحول مورد انتظار از صنعت خودرو را ارتقاء ایمنی عنوان و تاکید کرد: خودروسازان در هیچ صورتی نباید بر سر جزئیات ایمنی خودروها کوتاه بیایند؛ دومین تحول این است که خودروهایی که از کارخانه بیرون می‌آیند بایستی قابلیت اتصال داشته باشند و بتوانند به شبکه‌ای متصل شوند که آنها را هدایت کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت سومین تحول مهم در این صنعت را توجه به موضوع هوشمندسازی خودروها ذکر و اضافه کرد: در کنار توجه به تولید خودرو هوشمند، باید موضوع خودروهای اشتراکی نیز در نظر گرفته شود؛ در واقع خودروها باید این قابلیت را داشته باشد که هرکس پشت آن نشست بتواند به راحتی استفاده کند، آنقدر ساده باشد که استفاده آن برای همه ممکن باشد. چهارمین تحول هم آن است که خودروها باید استقامت پذیر باشند شما باید پلت فرمی را طراحی کنید که به راحتی قابلیت ارتقاء داشته باشد و به طور مثال اگر در آینده خودروهای هیدروژنی آمد، بتوان بر پایه آن خودروی هیدروژنی تولید کرد و در نهایت آخرین گام تحول در این صنعت تولید خودرو اقتصادی است.

مهم ترین راهکار بهبود اقتصاد، برقی کردن ناوگان حمل و نقل کشور است

علی آبادی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت توسعه خودرو برقی در کشور گفت: امروز یکی از راه های بهبود اقتصاد کشور برقی کردن ناوگان حمل و نقل در کشور است و اگر با قیمت برق فعلی و حتی بیشتر از آن، بخواهیم حمل‌ونقل را برقی کنیم، باز هم نسبت به هزینه بنزین در کشور، بسیار به‌صرفه تر و اقتصادی است. حتی اگر برق کیلو واتی هزار تومان یا بالاتر هم محاسبه شود باز هم ارزشمند است ضمن اینکه خودروی برقی نیازی به لنت ترمز و روغن موتور و فیلتر بنزین هم ندارد.

برای تماشای گزارش تصویری مراسم افتتاح خط تولید خودرو ریرا کلیک کنید.

وی همچنین برقی سازی حمل و نقل را در بهبود سلامت جامعه و محیط زیست بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: با توجه به مزیت های زیست محیطی و کاهش هزینه های درمان اگر تولید خودروهای برقی به صرفه و مناسب نبود امروز بهترین خودروسازان جهان به این سمت نرفته بودند در حالی که امروز هیچ خودروساز خوبی در دنیا نیست که خودرو برقی نداشته باشد.

علی‌آبادی در ادامه به موضوع تولید خودروهای خودران در دنیا پرداخت و تاکید کرد: خودروها در جهان به سمت خودران شدن در حرکت است بنابراین خودروسازان بایستی از همین حالا کارگروه‌های آن را تشکیل دهند که در این زمینه (خودروهای خودران، اتوبوس‌های خودران و ...) فعالیت کنند.

اولویت وزارت صمت رفع گلوگاه صنایع و حمایت از صنایع ثروت آفرین است

وی همچنین اولویت ها و برنامه های وزارت صمت را توجه به رفع گلوگاه ها و حمایت از صنایع ثروت آفرین عنوان کرد و گفت: در اولویت بندی که در وزارت صمت صورت گرفته است اولویت را به صنایعی داده‌ایم که در رفع گلوگاه‌های مردم موثرند. بنابراین در گام اول باید گلوگاه‌های کشور را برطرف کنیم و به خاطر آن باید تلاش و جهاد کرد. برای ما تحریم و محدودیت معنا ندارد؛ ما به همت همین مردم و جوانان تا حد امکان باید گلوگاه‌ها را برطرف کنیم.

وزیر صمت تاکید کرد: در گام دوم از صنایعی حمایت خواهیم کرد که ثروت آفرین باشند و در نهایت از تمام صنایعی که اشتغال آفرین با دارای حداکثر بهره‌وری هستند، حمایت می کنیم.

علی آبادی در ادامه اضافه کرد: در بحث تجارت هم اولویت ما تامین نیاز داخل است. اما باید اولویت بندی کنیم و در حوزه صادرات نیز باید به سمت صادرات کالاهایی برویم که در آن مزیت رقابتی داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری بارها تاکید داشتند که کالاهایی که در داخل با کیفیت و کمیت مناسب تولید می شود باید حمایت شوند و اگر کسی می خواهد از مدل خارجی آنها استفاده کند باید تعرفه آن را بپردازد.

کد خبر 144608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha