درخواست مدیرعامل ایران خودرو از وزیر صمت: در قیمت خودروهای ایران خودرو تجدیدنظر شود

مدیرعامل ایران خودرو راه برون رفت از شرایط فعلی صنعت خودرو را حرکت به سمت برقی سازی عنوان کرد و گفت: خودرو برقی ایران خودرو تا پایان سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، علیمردان عظیمی، در مراسم افتتاح خط تولید خودرو ریرا، با اشاره به اینکه سه ماه پیش می توانستیم این خودرو را تولید کنیم، اظهار داشت: تاکید ما بر روی کیفیت این محصول بود و از این جهت ترجیح دادیم دیرتر خودرو ریرا تولید و عرضه شود اما با بهترین کیفیت به دست مردم برسد.

وی تصریح کرد: امروز خط تولید خودرو ریرا با حداکثر داخلی سازی افتتاح می شود در حالی که بسیاری از مدیران خودرویی به دنبال این هستند که بیشترین خدمات را از خارج از کشور دریافت کنند.

به گفته مدیرعامل ایران خودرو، میزان داخلی سازی خودرو ریرا به حدود ۶۸ درصد رسیده و مجموعه هزینه های پروژه ریرا از ابتدا تا کنون ۴.۳ همت بوده است.

عظیمی تعداد نمونه های تولید شده از «ریرا» را تا کنون ۶۵ دستگاه به صورت آفلاین عنوان کرد و افزود: این آمار برای گذراندن تست ها تولید شده بود و از این پس این خودرو در خط تولید اختصاصی تولید خواهد شد. البته ظرفیت تواید این خودرو تا دی ماه ۱۴۰۳ به ۲۰ دستگاه در ساعت خواهد رسید.

برای تماشای گزارش تصویری مراسم افتتاح خط تولید خودرو ریرا کلیک کنید.

مدیرعامل ایران خودرو در ادامه با توجه به مشکل تامین سوخت در کشور، از تولید خودروهای برقی استقبال کرد و گفت: صنعت خودرو باید به سمت تولید خودروهای برقی و هیبریدی هدایت شود و ما نیز برای تولید این خودروها همه توان خود را بکار خواهیم گرفت.

عظیمی تاکید کرد: چنان چه به سمت استفاده از خودروهای برقی طی ۵ سال آینده نرویم، باید ۱۱ میلیارد دلار صرف واردات بنزین به کشور شود.

وی در ادامه با قدردانی از حمایت های وزیر صمت از خودروسازان افزود: بسیار خوشحالم که با وزیر شجاعی کار می کنم که به رغم فشارهایی که تحمل می کند باز هم به حمایت از صنعت خودرو ادامه می دهد.

مدیرعامل ایران خودرو در ادامه زمان عرضه خودرو ریرا بنزینی را اردیبهشت ماه سال آینده دانست و از برنامه عرضه نمونه برقی این خودرو تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: سال آینده ایران خودرو بزرگترین تولید کننده خودرو برقی در کشور خواهد شد.

عظیمی با توجه به تست های صورت گرفته بر روی نمونه برقی «ریرا» گفت: خودرویی که امروز فاز صنعتی آن به بهره برداری می رسد نمونه برقی نیز دارد که تست آن توسط وزیر و معاونان وزارت صمت و همچنین چندین شهردار همزمان با نمونه های چینی انجام شده است و همگی اذعان داشتند که کیفیت فنی خودرو ریرا برقی چیزی کم از نمونه های چینی ندارد.

وی در ادامه  خواستار تیمی برای تجدید نظر در قیمت گذاری محصولات شرکت ایران خودرو شد و افزود: انتظار می رود حداقل قیمتی برای خودروها تعیین شود که این مجموعه نیز متحمل ضرر و زیان نشود.

مدیرعامل ایران خودرو همچنین به اختلاف ۷۰ درصدی قیمت محصولات ایران خودرو با بازار اشاره و اضافه کرد: در شرایطی که دیگر محصولات صنعتی اختلاف حدود ۱۲ درصدی با بازار دارند این اختلاف قیمت در خودروهای ایران خودرو ۷۰ درصد است بنابراین باید این معضل برطرف شود و وزارت صمت به قیمت گذاری خودروها ورود کند تا قیمت ها منطقی و تا حدودی برای شرکت سودآور شود.

عظیمی در پایان از بدقولی های نهادها و سازمان های دولتی در پرداخت مطالبات انتقاد و خاطرنشان کرد: تاکنون ایران خودرو ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی به شهرداری تحویل داده است و به رغم اینکه قرار بود یک ماه قبل از تحویل، ۲۰۰ میلیارد آن را نقد بگیریم اما هنوز پولی به ما داده نشده است یا اینکه به جای مطالبات، ملک دادند که مجبور به فروش مال غیر شدیم.

کد خبر 144610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha