کدام واردکنندگان خودرو برقی، خدمات پس از فروش مناسب‌تری دارد؟

با بازشدن سامانه یکپارچه خودروهای برقی، بحث خودروهای برقی نیز به موضوعی داغ تبدیل شده است به خصوص که خودروهای اروپایی نیز در میان آن‌ها قرار دارد اما نکته‌ای که خرید خودرو برقی را به موضوعی چالش برانگیز تبدیل می‌کند بحث وضعیت خدمات پس از فروش شرکت‌های واردکننده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، نبود زیرساخت و ضعف در خدمات پس از فروش خودروهای برقی را باید از چالش‌های عمده پیش روی خودروهای برقی در ایران دانست که با آغاز فروش عمومی این خودروها به سئوال اصلی خریداران احتمالی خودروهای برقی تبدیل شده است.

با نگاهی به سامانه یکپارچه فروش خودروهای برقی با اسامی شرکت‌هایی مواجه می‌شویم که بعضا نه سابقه‌ای در بازار خودرو دارند و نه نمایندگی‌هایی که خدمات پس از فروش را برای این خودروهای پیشرفته ارائه کنند.

شرکت‌هایی که تا امروز در سامانه حضور پیدا کرده اند به دو دسته تقسیم می‌شوند که برخی از نام‌های شناخته شده در صنعت خودرو هستند که حداقل مشکلی از بابت تعداد نمایندگی در سراسر کشور ندارند مانند گروه صنعتی ایران خودرو، گروه خودروسازی سایپا، کرمان موتور، ماموت خودرو، و بی ام کارز(شرکت تابعه گروه بهمن).

در سوی دیگر اما شرکت‌هایی قرار دارد که نه تعداد نمایندگی آن‌ها مشخص است و نه می‌دانیم که خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی آن‌ها به چه صورتی خواهد بود!

شرکت‌هایی که در این دسته قرار گرفته است شامل شرکت برساوش، معین خودرو، آروین خودرو و نادین خودرو می‌شود.

نادین خودرو کوشان کاران را البته شاید بتوان از دسته دوم جدا کرد چرا که با واردات خودروهای کیا در برخی شهرها دارای نمایندگی رسمی است و می‌تواند خدمات خودروهای برقی آئودی را در این مراکز ارائه کند هر چند کار سختی پیش رو خواهد داشت.

خودرو Audi-Q۴ ۵۰ e-tron توسط شرکت نادین خودرو، خودرو Honda - E:NS۱ توسط شرکت اروین خودرو، خودرو HONDA - ENS۱ و Audi-Q۵ به وسیله شرکت معین خودرو  وارد می‌شود و شرکت برساوش نیز تویوتا BZ۳ را در سامانه قرار داده است.

در دسته نخست نیز خودرو لونا GRE به وسیله گروه صنعتی ایران خودرو، خودرو هونگچی EQM۵ توسط بی ام کارز، خودرو سینوگلد توسط سایپا، خودرو KMC EJ۷ توسط کرمان موتور و فولکس واگن ID۴ کروز هم توسط ماموت خودرو وارد خواهد شد.

کد خبر 145189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha