عرضه ۸ هزار خودرو برقی در سامانه فروش /نظارت سازمان حمایت بر قیمت برقی ها برقرار است

خودروهای برقی وارداتی یکی پس از دیگری به‌فهرست فروش سامانه یکپارچه خودرو اضافه و آماده ورود به بازار می‌شوند به طوری که رئیس سازمان توسعه تجارت ایران نیز اعلام کرده که حدود ۸ هزار خودروی وارداتی برقی آماده عرضه است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، اولین اطلاعیه فروش خودروهای تمام برقی صبح یک شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه بر روی سایت evauto.ir قرار گرفت و متقاضیان خودروهای برقی وارداتی امکان انتخاب خودرو از میان ۵ خودرو عرضه شده در سامانه را داشتند که با افزایش ۴ خودرو دیگر به لیست خودروهای عرضه شده تعداد خودروهای برقی وارداتی عرضه شده در سامانه به ۹ خودرو رسیده است.

از مهم ترین محصولات عرضه شده در سامانه فروش خودروهای برقی وارداتی می توان به هوندا ENSI،  آئودی Q۵، آئودی Q۴، فولکس واگن ID۴ و هونگچی EQM۵ اشاره کرد.

و حالا معاون وزیر صمت در مورد میزان استقبال از خودروهای برقی در اولین مرحله عرضه خودرو برقی می گوید که استقبال از خودروهای برقی در شرایطی که متقاضیان حق انتخاب خودروی بنزینی هم داشتند، خیلی خوب بود، انتخاب بیش از ۶۰۰ دستگاه خودرو برقی در مقایسه با انتظاری که ما داشتیم، عدد خوبی است.

مهدی ضیغمی، مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت همچنین با اعلام این خبر که حدود ۸ هزار خودروی وارداتی برقی آماده عرضه است، گفت: شرکت‌های واردکننده خودرو برقی می‌توانند خارج از سامانه جدیدی که برای فروش خودروهای برقی باز شده، خودرو بفروشند.

به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با این وجود  بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند در سامانه خودرو بفروشند و بر قیمت هم نظارت وجود داشته باشد.

ضیغمی همچنین با توجه به آزادسازی قیمت‌گذاری خودروهای برقی نیز گفت: البته با توجه به شرایطی که وجود دارد نظارت سازمان حمایت برقرار است؛ ضمن این که بعضی از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند که برای خودروهای وارداتی‌شان قیمت‌گذاری صورت بگیرد.

به گفته مجری طرح واردات وزارت صمت در حال حاضر حدود ۷ تا ۸ هزار خودروی وارداتی برقی آماده عرضه در سامانه فروش خودروهای برقی است که اخیرا راه اندازی شده است.

کد خبر 145191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha