توصیه پلیس به مالکان خودروهای توقیفی

اگر چه بنا بر اعلام پلیس راهور، ۱۲ درصد از ترخیص خودرو و موتورسیکلت های توقیفی به صورت حضوری انجام می شود و ۸۸ درصد از شهروندان نیز به صورت غیرحضوری نسبت به ترخیص خودروی خود اقدام می کنند با این وجود معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد از طریق مراجعه غیرحضوری، نسبت به ترخیص خودروی خود اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، همراه نداشتن مدارک مربوط به خودرو و موتورسیکلت، عدم خرید بیمه نامه شخص ثالث که یک بیمه اجباری بوده، رسیدن سقف جریمه خودرو به یک میلیون تومان و انجام برخی تخلفات رانندگی، همچون پارک در محل های ممنوع و نداشتن کلاه ایمنی برای موتورسواران، از مواردی بوده که منجر به توقیف خودرو و موتورسیکلت، از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی می شود.

اما در صورت توقیف خودرو و موتورسیکلت، دارنده آن باید در اسرع وقت، برای ترخیص خودرو و موتور سیکلت توقیفی اقدام نماید اما شهروندان به چه نحو و در چه مکانی باید ترخیص خودرو و موتورسیکلت خود را انجام دهند؟

آمار ترخیص خودروهای توقیفی در ۳ ماه ابتدایی سال

سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، در توضیح این موضوع، ضمن اشاره به اینکه در سال جاری ۸۸ درصد از شهروندان به صورت غیرحضوری به مراکز پلیس+۱۰ یا نرم افزار پلیس من مراجعه و نسبت به ترخیص خودروی خود اقدام کرده اند، افزود: از ابتدای فروردین امسال تا اوایل خرداد ماه، در مجموع بیش از ۱۰ هزار دستگاه خودرو و ۵۸ هزار موتورسیکلت ترخیص شده اند که از این تعداد مالکان هشت هزار خودرو و ۵۷ هزار موتورسیکلت به صورت غیرحضوری اقدام به ترخیص وسیله نقلیه خود کرده‌اند.

به گفته وی هموطنان می توانند با استفاده از نرم افزار موبایلی پلیس من، مدارک خود را ارسال کرده و یک پیامک حاوی کد ترخیص دریافت کنند. سپس با این کد می‌توانند اقدام به ترخیص خودروی خود کرده و زمان کمتری را در مراکز منتظر بمانند.

معاون پلیس راهور تهران با بیان اینکه ۱۲ درصد از افراد هنوز به صورت حضوری خودروی خود را ترخیص می‌کنند، اضافه کرد: روش ترخیص غیر حضوری بسیار آسان‌تر است و زمان کمتری را از رانندگان می‌گیرد بنابراین افرادی که مدارک شان کامل باشد می‌توانند از طریق مراکز پلیس+۱۰ نیز امور خود را انجام دهند اما اگر در احراز مدارک و مشخصات مشکلی پیش آید، خود این مراکز افراد را به مرکز خدمات ترافیکی هدایت می کنند.

سرهنگ فیروز کشیر همچنین در خصوص مأموریت‌های مرکز خدمات ترافیکی در شهر تهران گفت: مأموریت مرکز خدمات ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ، ترخیص خودرو و موتورسیکلت‌های توقیفی، و رسیدگی به اعتراض جریمه‌های رانندگی شهروندان است.

وی افزود: همچنین از دیگر اقدامات این مرکز رسیدگی به شکایات پوشش پلاک و رسیدگی به شکایات دو تخلف همزمان (سرعت و سبقت غیرمجاز) در قرارگاه سرعت است.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: پرونده رانندگانی هم که پوشش پلاک انجام داده‌اند بر اساس ماده ۷۲۰  قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی به مراجع قضائی ارسال می‌شود.

ماموریت مراکز خدمات ترافیکی چیست؟

سرهنگ کشیر افزود: همچنین افرادی که دو تخلف سرعت و سبقت داشته‌اند به قرارگاه سرعت دعوت می‌شوند و آموزش‌هایی در قالب نمایش کلیپ تصادفات و توضیحات کارشناسان مربوطه می‌بینند. این موضوع در پرونده آنان ثبت می‌شود و اگر از پلیس +۱۰ استعلام گرفته شود معلوم می‌شود که این فرد چند بار مراجعه داشته و چه نمرات منفی دارد.

وی همچنین از دیگر ماموریت های مرکز خدمات ترافیکی را ثبت شکایت و رفع شکایت از وسایل نقلیه عنوان کرد و گفت: شهروندان در شهر تهران می‌توانند برای اعلام اعتراض خود در خصوص صورت وضعیت خلافی خودرو به مناطقی چون ۸، ۱۴، ۱۶، ۲۰، ۲۱ و ۲۲ و منطقه ۲۸ مراجعه کنند. همچنین مرکزی برای رسیدگی ویژه به اعتراض خانواده‌های شهدا و جانبازان سرافراز و ایثارگران و معلولان در مرکز خدمات ترافیکی وجود دارد که به صورت ویژه به این مسائل رسیدگی می‌کنند.

کد خبر 145237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha