کد خبر 30548
۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴
واکنش انجمن خودروسازان به آتش سوزی اسکانیا

پرشین خودرو: در پی آتش سوزی اتوبوس های اسکانیا انجمن خودروسازان ایران اطلاعیه ای را منتشر کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، در این اطلاعیه آمده است:
با دادن اطلاعات غلط، نفت بر آتش نریزید
فرمود: و لا تقف لك لیس به علم


1- با ابراز تاسف و تاثر شدید از مشكلات و صدمات وارد آمده به برخی از هموطنان ارجمند به خاطر حوادث اخیر، امیدواریم هر چه سریعتر تلاش و كوشش شبانه روزی دست اندركاران برای یافتن ریشه مشكلات وحل آنها به ثمر نشیند.

2- به اطلاع مردم عزیزمان می رساند كه خودروسازان اتحادیه اروپا ملزم به رعایت 55 گروه استانداردهای اجباری هستند. بنا به تصمیم مقامات سازمان ملی استاندارد ایران، رعایت استانداردهای مزبور برای خودروسازان ایرانی نیز اجباری می باشد و تمام خودروسازان ایرانی استانداردهای مربوطه به گروه تولیدی خود را بطور كامل رعایت می كنند.

3- لازم به توضیح است كه تعدادی از استانداردهای یاد شده برای تمام گروه های سواری- وانت- مینی بوس- اتوبوس- كامیونت- كامیون و كشنده یكسان می باشد. اما برای هر یك از گروه های فوق، استانداردهای خاصی هم به تصویب رسیده كه مختص آن گروه می باشد و شامل گروه های دیگر نمیشود. بنابراین مجموع استانداردهای مشترك و خاص تمام گروه ها به 55 استاندارد می رسد. به عبارت دیگر تمام 55 استاندارد برای تمام گروه ها نوشته نشده و كاربرد ندارد. به عبارت دیگر برخی از استانداردها یی كه برای خودروهای سواری وضع شده، كاربردی در گروه وانت یا خودروهای مسافری ( مینی بوس و اتوبوس) یا خودروهای باری( كامیونت- كامیون- كشنده) ندارند.

4- با عنایت به توضیحات فوق اعلام می دارد از میان 55 دیركتیو اتحادیه اروپا فقط 36 دیركتیو مربوط به اتوبوس ها است و19 دیركتیوشامل اتوبوس ها نمی شوند و برای آنها كاربردی ندارند.یعنی اتوبوس سازان موظفند فقط 36 دیركتیو را رعایت كنند.

5- بنابراین اظهار نظر غلط برخی عزیزان در مورد اینكه" این اتوبوس 19 استاندارد را پاس نكرده است"، ادعایی از بنیان غلط است.

6- انتظار به حق از تمام خبرنگاران رسانه ها این است كه قبل از طرح مواردی كه به آن علم ندارند، مراتب را از یك منبع آگاه و مطلع، از جمله انجمن خودروسازان ایران ، پرس و جو نمایند تا خدای ناكرده عامل تشدید تشویش اذهان عمومی نباشند.

کد خبر 30548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اصغر ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    4 2
    تمام خودروسازان ایرانی استانداردهای مربوطه به گروه تولیدی خود را بطور كامل رعایت می كنند.؟؟!؟!؟! بريدن فرمان پرايد تو سه هزار كيليومتر هم جزو استاندارد اروپاييه؟!؟!؟!؟
  • شاهين ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    اصغر جان ، دلبندم... نميدانم كار شما چيست ، حتي در بهترين شرايط ارتباطي با دنيا هم از اينگونه اتفاقات براي هر نوع محصول توليدي وجود دارد ، منتها همه چون به تعبير خودشان راننده خوبي هستند و دست فرمان خوبي دارند و يا نهايتا از تعمير و مكانيكي خودرو سر در مياورند ، فكر ميكنند كه با سيستمهاي كيفي و سطوح كيفي شركتهاي خودرو سازي نيز آشنا هستند ، و در مورد آن اظهار نظر ميكنند ، من نميگويم اين موارد قابل قبول هستند ولي نگاهي به دور و برمان بيندازيم و در همان سطح انتظار داشته باشيم ، همان سازنده پرايد ، ماكسيما و زانتيا و ... هم ميسازد... همه چيزما بايد به همه چيزمان بيايد...
  • نریمان ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۶
    0 0
    متاسفانه در این روزگار آنقدر جان مردم در مقابل پول و رانت بی ارزش شده که حتی حاضرند روی اتفاق افتاده سرپوش بگذارند ، سوال ساده : چند اتوبوس اسکانیا در سوئد آتش گرفته ؟ و چرا این نوع اتوبوس در ایران آتش میگیرد ؟ جواب : بدلیل عدم رعایت استاندارد و استفاده از قطعات بی کیفیت