اتاق فکر سودجویان عامل گرانی خودروهای وارداتی

پرشین خودرو: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که افرادی سودجو در کشور هستند که از تحریک بازارهای داخل سود می‌برند، گفت: البته بازار خودروهای وارداتی، بازار گران قیمتی است و با کمترین تحریکی مثل انتشار خبر قطع ارتباط تجاری با امارات دچار التهاب می‌شود.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از خانه ملت، نادر قاضی‌پور تصریح کرد: افزایش چهار میلیون تومانی قیمت خودروهای خارجی که در چند روز گذشته شاهد آن بودیم ناشی از التهاب در بازار بود. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی افراد از التهاب در بازار خودروهای وارداتی سود می‌برند و با هر بهانه‌ای می‌خواهند بازار را ملتهب کنند. نمونه آن قطع رابطه با ایران با امارات را با تدابیری ملتهب می‌کنند. وی ادامه داد: افزایش چهار میلیون تومانی قیمت خودروهای وارداتی پس از انتشار خبر قطع معادلات تجاری ایران با امارات نمومنه‌ای از این التهاب‌ها بود که اتاق فکر این افراد این التهاب در بازار را طرح‌ریزی کرده بود. قاضی‌پور افزود: این افراد سودجو با ارتباط با برخی از کارکنان دولت از آن‌ها سوء استفاده می‌کنند و با به راه انداختن موج‌های خبری نادرست بازار را ملتهب می‌کنند. این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم به شاتا یادآور شد: بازار خودروهای وارداتی، بازار گران قیمتی است که دلالان در این بازار فعالیت‌های فراوانی دارند و به دنبال سودجویی خود هستند.هر چند قطع مبادلات تجاری ایران و امارات باز هم تکذیب شد تا خیال خیلی‌ها از جمله واردکنندگان خودرو تا حدی راحت شود، اما انتشار این خبر طی هفته گذشته، تاثیری قابل توجه بر بازار خودروهای وارداتی گذاشت و نمودار قیمت‌ها را در آن بالا برد.
کد خبر 8755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    0 0
    چرا صورت مساله رو فراموش ميكنيد شما با وضع قوانين بازار خودرو انحصاري كرديد و واردات وقتي دست يه عده باشه برگه ثبت سفارش دست يه عده باشه بجاي واردات برگه ها رو مي فروشند!كي مانند قبلا بازار با اين قيمت ها و سودهاي كلان بود؟!قيمت ها رقابتي و عرضه و نقاضا نرمال بود ولي الان نه حتي با تعرفه 130درصدي حتي با دلار 1700 تومن هم نمي ذارند واردا ت ازاد بشه محدوديت ها وجود داره و حتي با افزايش نرخ ارز تعرفه رو كاهش نمي دهند
  • Arash ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    0 0
    مثل اينکه آقايان نمايندگان تو مجلس کباب ميخورند و احسنت مي گويند و خبر بازار رو ندارند . دلار شده 1700 تومن خوب انتظار داشتيد ماشين خارجي وارداتي ارزون بشه ؟