نگاهی به کپی های چینی از خودروسازان بزرگ + فیلم با زیرنویس فارسی

صنعت خودروسازی چین بر خلاف ایران و کره جنوبی از قدمت بسیار کمتری دارد اما در همین زمان کوتاه نیز توانسته گام های بزرگی بردارد تا جایی که مدیران ارشد خودروسازان چین مدعی هستند که همین امروز هم از کشوری مثل کره جنوبی در تکنولوژی خودروسازی جلوتر هستند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خودروسازان چینی هر چند در سال های اخیر توانسته اند خود را به عنوان کشوری پیشتاز در صنعت خودرو مطرح کنند اما هنوز هم می توان نمونه هایی از کپی کاری در میان مطرح ترین برندهای چینی را مشاهده کرد.


ویدئوهای بیشتر:

نگاهی به یکی از خاص ترین ماکت های خودرو جیمزباند +فیلم با زیرنویس فارسی

3 عضو لامبورگینی در رقابت 400 متر + فیلم با زیرنویس فارسی

لامبورگینی اوروس یا استون مارتین DBX؛ درگ سنت شکنان با تمام توان + ویدئو زیرنویس

یواز پاتریوت؛ مهمان جدید بازار خودرو ایران/ آشنایی با مشخصات شاسی بلند پاتریوت



آخرین نمونه از کپی کاری های خودروسازان چینی که اتفاقا سر و صدای زیادی نیز به پا کرد، مربوط به رونمایی یک خودرو آنهم با فاصله خیلی کم از نمونه اصلی می شود! تعجب نکنید؛ چینی ها یک خودروی کپی شده را به فاصله یک هفته پس از کمپانی اصلی رونمایی کردند.

در اصل می توان خودروی فورد برانکو را یکی از جدیدترین قربانیان کپی کاری چینی ها دانست که یقینا آخرین قربانی نخواهد بود.

البته بسیاری از شرکت ها که به نوعی قربانی کپی کاری چینی شده بودند اقدام به شکایت کردند اما در بیشتر موارد به نتیجه ای منجر نشد چرا که اثبات کپی بودن، کار سختی محسوب می شود به علاوه اینکه هزینه و زمان زیادی باید صرف شکایت های این چنینی باید کرد.این موارد موجب می شود که معمولات شرکت ها از خیر شکایت و پیگیری آن بگذرند.

البته موضوع مهم دیگری نیز وجود دارد که اتفاقا اساسی ترین مشکل این بخش است و آنهم مربوط به نقص در قوانین کپی رایت می شود.

قوانین کپی رایت که نقایص بسیاری دارد در کشورهای زیادی از جمله ایران مورد پذیرش قرار نگرفته است و اجرا نمی شود که همین موضوع مشکلات بسیاری را برای مالکیت مادی بر آثار ایجاد می کند.

کپی برداری در صنعت خودرو تا حدی قابل قبول است که البته باید به آن الهام گرفتن بگوییم، مسیری که چینی ها از آن گدشته و به الگوبرداری 100 درصدی از نمونه هایی نظیر لامبورگینی اوروس یا لندروور رسیدند.

در ویدئوی نخست که با زیرنویس فارسی در تحریریه پرشین خودرو آماده شده است، مت واتسون را در نمایشگاه خودروی شانگهای چین می بینید که به معرفی برخی از این نمونه های کپی شده می پردازد و در ویدئوی دوم می توانید 20 خودروی چینی که از خودروهای مطرح دنیا کپی شده است ببینید از بنز تا رولز رویس!





کد خبر 125771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha