مقایسه فونیکس تیگو8 پرو و فونیکس تیگو8 پرومکس + جزئیات و تصاویر

به بهانه مشخص شدن قیمت جدیدترین عضو خانواده فونیکس تیگو یعنی فونیکس تیگو 8 پرومکس دو دیفرانسیل نگاهی به این خودرو و مقایسه فونیکس تیگو8 پرو با فونیکس تیگو8 پرومکس خواهیم انداخت.

/خبرنگار: امین سرمدی/ به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، با ورود و عرضه فونیکس تیگو 8 در ایران توسط مدیران خودرو و برند لوکس آن یعنی فونیکس، استقبال خوبی از این کراس اوور فول سایز شد. به همین علت مدیران خودرو و فونیکس تصمیم گرفتند تا نسخه دو دیفرانسیل و قوی‌تر تیگو 8 پرو را با نام تیگو 8 پرومکس به بازار ایران بیاورد. تیگو 8 پرومکس در اصل اولین کراس اوور چینی است که به صورت دو دیفرانسیل در ایران حضور خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

فونیکس تیگو8 پرو مکس قیمت خورد

 

فونیکس تیگو 8 پرومکس در اصل محصولی از شرکت چینی چری بوده که تا قبل از معرفی تیگو 9 پرچمدار خودروهای چری محسوب می‌شد. چری یک از مطرح ترین خودروسازان کشور چین بوده که محصولات آن در ایران سابقه زیادی دارند. چری جزو اولین چینی‌هایی بود که وارد ایران شد و رفته رفته طرفداران بسیاری پیدا کرد.

محصولات این شرکت در ایران توسط شرکت مدیران خودرو به بازار عرضه شده و تاکنون پای خودروهای زیادی از جمله تیگو 7، تیگو 5، آریزو 5 و … را با نام چری و محصولات دیگری مانند X22, X33, 315 و … را با نام ام وی ام (MVM) را به جاده‌های ایران باز کرده است.

پس از موفقیت زیاد محصولات چری در ایران مدیران خودرو تصمیم گرفت برخی از محصولات رده بالا و لوکس چری را تحت عنوان یک شرکت جدید با نام فونیکس به فروش رساند. تا کنون نیز محصولاتی نظیر تیگو 7 پرو، تیگو 8 پرو، FX و آریزو 6 پرو توسط این شرکت در ایران معرفی و عرضه شده‌اند.

پس از معرفی و عرضه تیگو 8 در تیپ‌های کلاسیک و پرو، شرکت چری در سال 2021 میلادی اقدام به معرفی تیپ بالاتری از تیگو 8 تحت عنوان تیگو 8 پرو مکس کرد که مهمترین نکته مثبت آن مجهز شدن به سیستم چهار چرخ محرک است. نکته قابل توجه این است که این اتفاق حدودا نزدیک به 7 سال قبل در محصولات چری رخ داد و دیگر خبری از یک خودروی دو دیفرانسیل نبود تا تیگو 8 پرومکس بوجود آمد. البته این خودروی کراس اوور فول سایز در بخش‌های دیگر نیز تغییر داشته است.



بررسی طراحی ظاهری فونیکس تیگو 8 پرومکس

در بخش طراحی ظاهری تیگو 8 پرومکس، این خودرو نسبت به تیپ قبل خود که تیگو 8 پرو بوده دستخوش تغییرات مختلفی شده است. در بخش جلو شاهد یک جلوپنجره جدید هستیم که در تیگو 8 پرومکس اندازه آن بزرگ تر و پهن تر شده اما چراغ‌ها همان طراحی باریک و کشیده را خود را حفظ کرده و متصل به جلوپنجره طراحی شده‌اند. تفاوت بعدی مربوط به سپر خودرو شده که ظاهری بزرگتر و جذاب تر پیدا کرده‌ و در ترکیب با دیگر اجزای جلو ظاهر ماشین را جسورانه‌تر و خشن‌تر کرده است.

 

مقایسه فونیکس تیگو8 پرو و تیگو8 پرومکس



در نمای جانبی تفاوت محسوسی رخ نداده و همان ظاهر ساده و شکیل را شاهد هستیم. گلگیرها نسبتا بیرون زده از بدنه طراحی شده تا در کنار خطوط برجسته کناری، خودرو را عضلانی تر جلوه دهند. رینگ ها طراحی و ظاهر جذابی داشته و هماهنگ با ظاهر کلی خودرو هستند.

 

مقایسه فونیکس تیگو8 پرو و فونیکس تیگو8 پرومکس



به قسمت عقب خودرو می‌رسیم جایی که همان طراحی زیبا و هماهنگ با دیگر بخش‌های بدنه تیگو 8 پرو تکرار شده و تنها برخی جزئیات تغییر پیدا کرده‌اند. چراغ های عقب همچنان همان طراحی کشیده و کمی باریک خود را حفظ کرده و تنها گرافیک داخلی آنها بروز شده که به زیباتر شدن این نما کمک کرده است.

 

مقایسه تیگو8 پرو و تیگو8 پرومکس



روی درب صندوق محل نصب پلاک به همراه یک خط کرومی که دو چراغ را به یکدیگر متصل کرده تعبیه شده و همچنین خطوط برجسته و حجم پردازی های متعدد در این نما استفاده شده است. بر روی سپر نیز تغییر دیگری به چشم می‌خورد و آن هم استفاده از چهار خروجی اگزوز دایره‌ای در دو طرف خودرو است که نمای اسپرتی به خودرو بخشیده است.

 

بررسی کابین و طراحی داخلی فونیکس تیگو 8 پرومکس

با ورود به کابین تیگو 8 پرومکس شاهد تغییر خاصی نبوده و تفاوتی میان کابین و داشبورد تیگو 8 پرو وجود ندارد. در قسمت بالایی داشبورد میانی صفحه مالتی مدیای این خودرو با صفحه دیجیتالی کیلومتر شمار به صورت یکپارچه طراحی شده است.

 

مقایسه تیگو8پرو و تیگو8 پرومکس



زیر صفحه نمایش دریچه‌های تهویه مطبوع قرار گرفته و پس از آن برخی کلیدهای کنترلی تعبیه شده‌اند. یکی از نکات مثبت کابین این خودرو تریم دو رنگ آن است که ظاهری جذاب به کابین و داشبورد خودرو بخشیده، همچنین تنظیمات سیستم تهویه مطبوع در این خودرو علاوه بر اینکه به صورت دو کاناله است، به صورت لمسی طراحی شده و انتهای داشبورد میانی قرار گرفته است. همچنین لیور دنده به صورت برقی درآمده و سبب شده کنسول وسط یک فضای بیشتر در زیر خود داشته باشد.

کابین تیگو 8 پرومکس خودرو ارگونومی قابل قبولی داشته و همچنین متریال به کار رفته درون کابین و داشبورد این خودروی لوکس کیفیت بالایی دارند. از نظر فضای کابین با توجه به یکی بودن ابعاد تیگو 8 پرومکس با تیگو 8 پرو، فضای بسیار خوبی برای سرنشینان ردیف اول و دوم وجود دارد.

 

مقایسه تیگو8پرو و تیگو8 پرومکس

 

این خودرو به صورت 7 نفره و با سه ردیف صندلی به فروش می‌رسد اما ردیف سوم تنها برای کودکان و یا افرادی با قد پایین قابل استفاده است.

 

بررسی مشخصات فنی فونیکس تیگو 8 پرومکس

در بخش مشخصات فنی تیگو 8 پرومکس بیشترین تفاوت را با تیگو 8 پرو دارد. قلب تپنده چری تیگو 8 پرو مکس یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو شارژ بوده که مجهز به سیستم پاشش سوخت مستقیم است. این پیشرانه توانایی تولید 252 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور را داراست.

 

مقایسه تیگو8پرو و تیگو8 پرومکس

 

همچنین جعبه دنده تیگو 8 پرومکس از نوع 7 سرعته دو کلاچه تر بوده که یک مزیت بزرگ برای این خودرو محسوب می‌شود. اما بزرگترین تفاوت و شاید بتوان گفت بزرگترین مزیت این خودروی بزرگ نسبت به سایر رقبای صفرکیلومترش در ایران بهره مندی از سیستم چهارچرخ محرک و سیستم دو دیفرانسیل آن است.

 

مقایسه تیگو8 پرو و تیگو8 پرومکس

 

همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم این خودروی کراس اوور فول سایز جزو اولین دو دیفرانسیل‌های جدید بازار ایران محسوب می‌شود. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود 7.8 لیتر اعلام شده و شتاب 0 تا 100 آن نیز 7.2 ثانیه است.

امکانات رفاهی و ایمنی فونیکس تیگو 8 پرومکس

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی تیگو 8 پرومکس تفاوتی با تیگو 8 پرو ندارد. البته این بدان معنا نیست که با خودرویی با آپشن‌های متوسط روبرو هستید. تیگو 8 پرو و تیگو 8 پرومکس جزو خودروهای بسیار ایمن و با امکانات رفاهی بالا در بازار ایران محسوب می‌شود.

 

مقایسه فونیکس تیگو8 پرو و تیگو8 پرومکس

 

این خودرو به امکاناتی نظیر چراغ های جلوی تمام ال ای دی (AFS)، ورود بدون کلید، درِ صندوق عقب اتوماتیک، سنسور عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سقف پانورامیک، سیستم کنترل صوتی (امکان فرمان صوتی)، کول باکس، شارژر بدون سیم، تنظیم برقی صندلی شاگرد از ردیف دوم، سیستم تهویه دو کاناله اتوماتیک در جلو و ورودی تهویه مستقل در ردیف سوم، شش کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل هوشمند، رانندگی خودکار در ترافیک، رانندگی خودران سطح ۲.۵، سامانه پیشگیری از تصادف، نوربالای خودکار، سردکن و گرم‌کن صندلی های جلو، سیستم صوتی سونی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سامانه پاکسازی هوا، سنسور نور و باران، رادار خطی، رادار نقطه کور، تنظیم حالت رانندگی، سامانه کنترل حرکت در سربالایی و تریم چرمی دو رنگ با دوخت لوکس در نمای داخلی مجهز شده است.

قیمت فونیکس تیگو 8 پرومکس

طبق اعلام شرکت مدیران خودرو قرار است فونیکس تیگو 8 پرو در تاریخ 22 بهمن ماه 1401 به صورت رسمی به فروش رسیده و به همین خاطر قیمت قطعی آن توسط این شرکت اعلام شده است.

قیمت فونیکس تیگو 8 پرومکس در زمستان سال 1401 دو میلیارد و 130 میلیون تومان است. همچنین تحویل این خودرو نیز به صورت 45 روزه بوده و خرید آن نیز تنها به صورت نقدی در تاریخ اعلام شده امکان پذیر است.

 

قیمت فونیکس تیگو8 پرومکس
 

کد خبر 140538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha