چری TJ-1 رونمایی شد

شرکت خودروسازی چری از شاسی بلند کامپکت چری TJ-1 در دو نسخه بنزینی و پلاگین هیبرید چهار چرخ محرک رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، چری TJ-1 در حالی رونمایی شد که هنوز نام قطعی خود را پیدا نکرده است و رقابت عمومی برای انتخاب نام این خودرو توسط مردم، در جریان است. به هر حال رونمایی رسمی از خودرویی که هنوز نامش مشخص نشده بخشی از اتفاقاتی است که در صنعت خودروی چین امری متداول به شمار می‌رود آنهم در حالی که در آستانه برگزاری نمایشگاه خودرو شانگهای قرار داریم.

چری TJ-1

چری TJ-1 به روال خودروهای آفرودی سبک که در ماه‌های گذشته شاهد رونمایی آن در بازار چین بودیم، طراحی مکعبی و جعبه‌ای دارد با این تفاوت که آیرودینامیک مناسب‌تری را نسبت به سایر رقبا در خودروی چری می‌بینیم.

چراغ‌های جلوی باریک که به وسیله دی‌لایت افقی به هم متصل شده است در کنار سپری که نشان چری را در ابعاد بزرگ در میان گرفته است بخشی از ظاهر چری TJ-1 در نمای روبرو است.

در اطراف سپر دو پروژکتور دو تایی قرار گرفته و دریچه هوای ثانویه نیز بالای یک دیفیوزر در پایین‌ترین قسمت سپر جلو قرار دارد.

در نمای جانبی خبری از خط و خطوط آنچنانی نیست و طراحی ساده‌ای را شاهد هستیم. تنها تلاش شده است تا با استفاده از فرم بیرون‌زده گلگیرها و نوار سیاه رنگ پلاستیک سخت، ظاهری عضلانی به خودروی آفرودی چری بخشیده شود.

چری TJ-1

در نمای عقب چری TJ-1 نیز همچون نمای جلو شاهد چراغ‌های به هم پیوسته با نشان بزرگ چری هستیم. در دو طرف سپر یک چراغ با طراحی عمودی و بیرون‌زده جانمایی شده است و پایین سپر نیز دو خروجی اگزوز استیل قرار دارد.

در فضای داخلی از کمترین دکمه‌های فیزیکی استفاده شده و دو صفحه نمایش بزرگ وظیفه اجرای فرامین و انتقال اطلاعات را بر عهده دارد. صفحه نمایش مرکزی 14.8 اینچی چرخشی و هدآپ دیسپلی بخشی از امکانات کابین چری TJ-1 است. چری TJ-1 از سیستم تشخیص چهره و سیستم کمک رانندگی سطح L2+ پشتیبانی می‌کند.

چری TJ-1

چری TJ-1 در نسخه بنزینی به یک پیشرانه 1.6 لیتری مجهز است که با گیربکس 7 سرعته DCT هماهنگ می‌شود.

چری TJ-1

نسخه PHEV یا پلاگین هیبرید چری TJ-1 نیز به یک موتور 1.5 لیتری توربو با توان تولید 154 اسب بخار قدرت و گشتاور 220 نیوتن متری تجهیز می‌شود که در هر 100 کیلومتر یک لیتر بنزین می‌سوزاند. نسخه PHEV یا پلاگین هیبرید چری TJ-1 می‌تواند با سوخت و شارژ کامل باتری‌، پیمایشی در حدود 1400 کیلومتر داشته باشد.

با وجود رونمایی رسمی از چری TJ-1 اما اطلاعات زیادی از این خودرو منتشر نشده است و انتظار می‌رود در بازه زمانی تیر تا شهریورماه سال جاری شاهد عرضه چری TJ-1 به بازار باشیم.

کد خبر 142270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha