لینک اند کو، برند اختصاصی جیلی و ولوو به ایران می‌آید؟

لینک اند کو (Lynk & Co) یک برند اختصاصی مربوط به جیلی چین و ولوو سوئد است که به صورت اختصاصی محصولاتی مشترک از این دو شرکت را به بازار عرضه می‌کند. پس از آنکه وزارت صمت مجوز واردات خودرو را صادر کرده بسیاری از شرکت‌ها اقدام به وارد کردن محصولات مختلف کرده‌اند و حالا پس از چند ماه از صدور مجوز واردات خودرو خبر رسیده که لینک اند کو نیز قرار است به بازار ایران وارد شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سال ۲۰۱۰ میلادی بود که هولدینگ جیلی طی یک سرمایه گذاری بزرگ، برند مطرح سوئدی ولوو را خرید. این اتفاق سبب شد تا کمپانی جیلی پیشرفت بسیار زیادی در زمینه تکنولوژی خودروهای روز کرده و قدم‌های بزرگی در راستای تولید محصولات به‌روز و با کیفیت بردارد. یکی از این قدم‌ها تاسیس برند لینک اند کو بود که جیلی را بیش از پیش در بازارهای جهانی پیش برد و مطرح کرد.

لینک اند کو برندی مشترک است که راه ارتباطی جیلی را به بازارهای جهانی خصوصا اروپایی بیش از پیش باز کرد.

لینک اند کو

جیلی در کنار BYD، گریت وال و چری جزو چهار خودروساز بزرگ و مطرح چینی است که ارزش بسیار بالایی دارد. محصولات این برند از نظر کیفی سطح بسیار بالایی داشته و در سراسر دنیا جزو چینی‌های با کیفیت و با ارزش محسوب می‌شود. پس از آنکه جیلی مالک برند ولوو شد کیفیت و تکنولوژی محصولات این شرکت نیز رشد بالایی پیدا کرده و به یکباره ارزشش سهام جیلی با رشد بالایی روبرو شد. سال ۲۰۱۶ بود که جیلی و ولوو از برنر مشترکشان که همان لینک اند کو بود رونمایی کردند.

لینک اند کو را می‌توان یک برند تکنولوژیک و به‌روز دانست که اساس تاسیس آن ساخت خودروهای مدرن با تکنولوژی‌های روز دنیا خصوصا اتصال به اینترنت است. همچنین این برند محصولات خود با تمرکز بر جوانان توسعه داده و از ابتدا بازار هدف خود را جوانان انتخاب کرد. خودروهای ساخت لینک اند کو از نظر ظاهری تلفیقی از محصولات ولوو و جیلی است که نتیجه آن خودروهایی اسپرت با ظاهری آینده نگرانه بوده است.

لینک اند کو

ولوو که خود یکی از برندهای مطرح در سراسر دنیاست همیشه محصولاتش از نظر ایمنی سطح بسیار بالایی داشته و حال با تاسیس برند لینک اند کو این انتظار بوجود می‌آید که تکنولوژی‌های روز ایمنی خودرو در محصولات این شرکت دورگه چینی – سوئدی بیش از پیش به کار رود. همچنین از همان ابتدا محصولات لینک اند کو با پیشرانه‌های هیبریدی تولید می‌شد و در آینده هم قرار است محصولات این شرکت به صورت تمام برقی تولید شود. همچنین مهندسی این محصولات هم بر عهده جیلی و هم بر عهده ولوو است.

لینک اند کو

محصولات لینک اند کو را می‌توان این طور بیان کرد که از نظر قیمت در رده دیگر خودروهای چینی قرار دارد و بسیار مناسب و رقابتی بوده اما از نظر ‌کیفی در حد یک خودروی اروپایی است. این شرکت تا کنون خودروهای مختلفی در کلاس‌های کراس اوور، سدان و شاسی بلند تولید کرده که به عنوان مثال شاسی بلند لینک اند کو ۰۹ که محصول جدیدی از این خودروساز است پلتفرمی مشترو با ولوو XC۹۰ داشته اما از نظر قوای فنی قوی‌تر از آن است. اخیرا نیز لینک اند کو از یک مدل مفهومی رونمایی کرده که NEXT DAY نام داشته و نشان از خط تولید محصولات آینده لینک اند کو را دارد که محصولاتی مدرن و هوشمند هستند.

لینک اند کو

اکنون که وزارت صمت مدتی است مجوز واردات خودرو را طی شرایطی صادر کرده شاهد ورود سیل عظیمی از خودروهای مختلف به بازار هستیم‌. شرکت‌های مختلفی اقدام به ثبت درخواست واردات خودرو کرده و در صف واردات هستند. حال خبر رسیده که یکی از شرکت‌های خصوصی داخلی با برند جیلی و لینک اند کو در حال مذاکره بوده تا محصولات این شرکت‌ها را در ایران عرضه کند. تا قبل از این محصولات جیلی در یک دوره محدود به بازار ایران عرضه شدند و در همان مدت کم توانستند به علت کیفیت بالا خود را در بازار جا انداخته و طرفداران بسیاری پیدا کنند.

این انتظار وجود دارد که در صورت واردات مجدد محصولات جیلی و البته محصولات جدید لینک اند کو مجدد طرفداران این خودروها افزایش پیدا کرده و به سرعت تبدیل به یکی از محبوب‌ترین برندهای بازار ایران شوند. از زمانی که خودروهای چینی پا به بازار ایران گذاشتند تا هم اکنون می‌توان لینک اند کو را جزو مطرح‌ترین و مهمترین برندهای چینی بازار ایران دانست که از نظر کیفی رده بالایی دارند.

کد خبر 142137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha