حذف بریتانیا از لیست گزینه‌های کارخانه اروپایی BYD

شرکت خودروسازی بی وای دی، بریتانیا را از لیست گزینه‌های ساخت اولین کارخانه اروپایی این شرکت حذف کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بی وای دی دلیل حذف بریتانیا از لیست گزینه‌های کارخانه اروپایی خود را تاثیرات ناشی از برگزیت عنوان کرده است.

بی وای دی که امیدوار است در کنار تسلا تبدیل به یکی از سه خودروساز بزرگ خودروهای برقی در جهان شود لیستی از کشورهای مناسب برای ساخت اولین کارخانه بی وای دی در اروپا را اعلام کرد.

در فهرست نهایی این خودروساز چینی، آلمان، اسپانیا، مجارستان، لهستان و فرانسه به عنوان کشورهایی با شانس بالا معرفی شده است.

بی وای دی اولین خودروسازی نیست که بریتانیا را به دلیل برگزیت انتخاب نمی‌کند چرا که پیش از این تسلا نیز آلمان را جایگزین بریتانیا در ساخت کارخانه اروپایی تسلا کرد.

بی وای دی در تلاش‌های خود در پی خرید کارخانه سارلوئیس فورد در آلمان است اما نمی‌توان شانس بالایی در تملک این کارخانه برای بی وای دی قائل بود.

هر چند بی وای دی در کارخانه‌های چین می‌تواند تا یک میلیون دستگاه خودرو در سال تولید کند اما در پی تاسیس یک خط تولید بزرگ در اروپا است.

این خودروساز چینی که تحت حمایت وارن بافت سرمایه دار بزرگ آمریکایی است قصد دارد تا سال 2030 به تیراژ فروش 800 هزار دستگاه خودرو در اروپا دست یابد. البته بی وای دی قصد دارد تا شبکه شارژ مخصوص خود را در اروپا گسترش دهد.

شبکه شارژ بی وای دی بر خلاف تسلا که به شبکه متصل است متکی به باتری‌ برای شارژ سریع خودروها استفاده می‌کند.

کد خبر 142158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha