«F» برند جدید BYD شد! + تصاویر جاسوسی از نخستین خودروی F

برند BYD که یکی از نام‌آشناترین نشان‌های تجاری چین و جهان به خصوص در حوزه خودروهای الکتریکی برای ایرانیان است از یک برند جدید به نام F با تمرکز بر تولید خودروهای آفرودی برقی و پلاگین هیبریدی رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، برند جدید BYD F قرار است یک برند مستقل باشد و به صورت تخصصی روی تولید خودروهای برقی و پلاگین هیبرید آفرودی تمرکز کند.

در سال ۲۰۲۲ بی وای دی BYD از تاسیس دو برند جدید در سال ۲۰۲۳ خبر داد، اولین برند مستقل بی وای دی نشان تجاری یانگ وانگ Yangwang بود که خودروهای لوکس با قیمت پایه بیش از ۱۱۰ هزار دلاری را هدف قرار داده بود.

بی وای دی اف

در مورد برند دوم اما اطلاعاتی منتشر نشد جز اینکه برند جدید بی وای دی یک برند با اهداف خاص است که خودروسازانی نظیر مرسدس بنز، بی ام و، آئودی و ... را به چالش خواهد کشید همچنین اعلام شد که قیمت خودروهای برند جدید بی وای دی در بازه قیمتی ۵۸ تا ۷۸ هزار دلار و بین خودروهای بی وای دی و یانگ وانگ قرار می‌گیرد.

به تازگی اما مشخص شد که نام برند جدید و مستقل بی وای دی، «F» نام دارد و نخستین خودروی آن نیز یک شاسی بلند هاردکور خواهد بود.

BYD F

البته پیش از این تصاویری از یک پیکاپ در تست و بررسی‌های جاده‌ای ثبت شده بود که انتظار می‌رفت نخستین خودرو برند F باشد.

پیکاپ  اف F
تصویری پیکاپی که انتظار می‌رفت نخستین خودرو برند F باشد

آنچه در تصاویر SUV F به چشم می‌آید، شباهت این شاسی بلند با یانگ وانگ U۸ است.

یانگ وانگ U8
یانگ وانگ U۸

طراحی جعبه‌ای و فاصله زیاد از سطح زمین و قرار گرفتن تایر زاپاس در عقب خودرو مهر تاییدی بر بازار هدف آفرودی این برند جدید است.

شاسی بلند اف F

ابعاد شاسی بلند اف F به طور رسمی اعلام نشده اما برخی منابع این خودرو را کوچک‌تر از یانگ وانگ U۸ می‌دانند که با پیشرانه‌ای جدید و احتمالا براساس پلتفرم e۴ توسعه پیدا می‌کند.

در پایان باید گفت ممکن است نشان اف F بی وای دی شامل یک پیکاپ جدید هم باشد که تصاویر جاسوسی آن قبلا منتشر شده است.

کد خبر 142074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha