فروش خودروهای چری، چانگان و BYD با تخفیف چند ۱۰۰ دلاری!

پس از اتمام تعطیلات سال نوی چینی و اقدام تسلای چین در کاهش قیمت خودروهای تسلا، جنگ قیمت بین خودروسازان چینی هر روز چهره جدیدتری به خود می‌گیرد و این بار چری، چانگان و BYD نیز با ارائه تخفیف‌های چند ۱۰۰ دلاری وارد این کارزار شدند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بازار خودروی چین هر چند در بسیاری موارد از بازارهای بین‌المللی پیروی نمی‌کند اما حوزه فروش خودرو و سیاست‌گذاری آن متاثر از رقبای بین المملی صنعت خودروی چین است.

پس از پایان تعطیلات سال نو چینی، تسلا در یک حرکت توسعه‌ای قیمت خودروهای خود در چین را کاهش داد که این حرکت به جنگ قیمت در بازار خودروی چین مشهور شد.

بعد از اعلام کاهش قیمت خودروهای تسلا در چین، سایر خودروسازان چینی نیز برای اینکه بازار فروش خودرو را از دست ندهند اقدام به فروش خودرو با ارائه تخفیف‌های جذاب کردند.

با ورود به ماه مارس، این جنگ قیمت با پیوستن شرکت‌های چری، چانگان و BYD گسترش بیشری پیدا کرد.

بی وای دی برای دو محصول خود در ماه جاری تخفیف ۱۰۰۰ دلاری ارائه کرده است.

روز گذشته چری نیز که مالک برندهای جتور، اکسید و چری نیوانرژی است از کاهش قیمت محصولات چری خبر داد.

چری در بیانیه خود اعلام کرد: محصولات چری با تخفیف ۱۰ تا ۳۱ هزار یوآنی معادل ۱۴۰۰ تا ۴۴۰۰ دلار به خریداران عرضه می‌شود.

برای درک بهتر باید گفت که مثلا در این طرح چری آریزو۸ با ۱۹ هزار یوآن (۲۶۰۰ دلار) و تیگو۸پلاس نیز با ۳۱ هزار یوآن (معادل ۴۲۰۰ دلار آمریکا) تخفیف قابل سفارش است.

در ادامه این جنگ، شرکت FAW که در ایران نیز سابقه حضور دارد با یک کمپین ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری وارد کارزار تخفیف خودرو شد. این کمپین شامل خودروهای سبک و سنگین فاو و محصولات شرکت‌های تابعه فاو مانند فاو- تویوتا و فاو- فولکس واگن نیز می‌شود که در قالب یارانه خرید به خریداران خودرو اختصاص می‌یابد.

تا امروز حدود ۳۰ برند وارد جنگ قیمت در بازار خودروی چین شدند و بیشترین تخفیف نیز ۱۰۰ هزار یوآن بوده است که معادل ۱۴ هزار دلار آمریکا است.

این رقابت با حمایت خودروسازان و دولت‌های محلی در حال انجام است و تخفیف‌ها نیز در قالب کاهش قیمت خرید مستقیم، اعتبار نقدی، یارانه بیمه خودرو و بسته‌های هدیه به مشتریان ارائه می‌شود.

مهمترین دلیل این کاهش قیمت به تیراژ تولید بالای خودروسازان چینی بازمی‌گردد و کم سابقه نیست. دلیل بعدی نیز کاهش فروش خودروسازان در ماه‌های گذشته است به طور مثال در سال گذشته دانگ فنگ – نیسان ۲۰ درصد، دانگ فنگ - هوندا ۱۸ درصد و سایک - فولکس واگن ۱۴ درصد کاهش را در بخش فروش تجربه کردند.

کاهش قیمت خودرو در چین بیشتر در حوزه خودروهای انرژی پاک ثبت شده است و این رقابت پس از ادعای امکان کاهش ۵۰ درصدی قیمت خودروهای برقی توسط تسلا، شدت بیشتری هم به خود گرفته است.

به هر حال این رقابت موجب می‌شود تا خرید خودرو برای خریداران تسهیل شود فقط ایکاش خودروسازان چینی که اغلب در ایران نیز حضور پرقدرتی دارند به جای افزایش روزافزون قیمت خودرو با ارائه بسته‌های تشویقی به فکر توسعه فعالیت خود در ایران نیز بودند.

کد خبر 142140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha