معرفی و بررسی ام وی ام آریزو ۵ اسپرت؛ کاتالوگ و مشخصات فنی آریزو ۵ اسپرت +تصاویر

ام وی ام آریزو ۵ اس نسخه جدید و در اصل فیس لیفت آریزو ۵ توربو بوده که به تازگی توسط مدیران خودرو معرفی شد. این خودرو به‌زودی قرار است پا به جاده‌های ایران گذاشته و تبدیل به رقیبی پرقدرت برای خودروهای هم رده خود شود. مدیران خودرو سعی کرده با رونمایی از آریزو5 اسپرت طیف بیشتری از جوانان را به سوی این خودرو بکشاند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، ام وی ام آریزو 5 یکی از خودروهای سدان و محبوب مدیران خودرو بوده که در اصل محصولی از شرکت چری چین است. چری آریزو 5 در دسته خودروهای سدان کامپکت شهری قرار داشته و از سال 2015 تاکنون توسط کمپانی چری تولیدمی‌شود.

ام وی ام آریزو ۵ اس مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ بوده که توانایی تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT با تعویض دنده ۹ سرعته مصنوعی این نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

استقبال از این خودروی سدان به حدی بود که شرکت مدیران خودرو، شریک تجاری چری در ایران تصمیم گرفت تا این خودرو را به بازار متلاطم ایران عرضه کند. در نتیجه در اواسط سال 1395 اولین نسخه ای آریزو 5 مونتاژ مدیران خودرو پا به جاده های ایران گذاشت و پس از آن تیپ‌های مختلف دیگری از آریزو ۵ وارد بازار شد.

تصاویر آریزو 5 اسپرت را می‌توانید در گالری ذیل ورق بزنید

ام وی ام آریزو ۵ در تیپ‌های مختلفی تا سال ۱۴۰۱ تولید شد و سرانجام مدیران خودرو تصمیم گرفت تا نسخه جدید این خودرو را جایگزین تیپ‌های قبلی کند. به همین خاطر اواخر سال ۱۴۰۱ آریزو 5S را طی مراسمی به خبرنگاران و فعالان حوزه خودرو معرفی کرده و مشخص شد که قرار است در سال جاری یعنی سال ۱۴۰۲ وارد بازار خودروی کشور شود. آریزو ۵ اس نسبت به نسخه‌های قبلی در بیشتر موارد دستخوش تغییراتی مثبت شده است، تغییراتی که سبب می‌شود تا آریزو ۵ اس در مقابل رقبای داخلی و البته هموطن خود تبدیل به خودرویی با ارزش خرید بالا شود.

کاتالوگ رسمی آریزو 5 اسپرت

کاتالوگ رسمی آریزو 5 اسپرت
کاتالوگ رسمی آریزو 5 اسپرت

از نظر نمای ظاهری، آریزو ۵ اس در قسمت جلو از یک جلوپنجره بزرگ و کشیده بهره می‌برد که با خطوط عمودی کرومی تزئین شده است. فرم کاسه چراغ و گرافیک داخلی نسبت به قبل تغییری نداشته و همان ظاهر اخم آلود قبل را دارد. سپر جلو نیز متفاوت از قبل شده و زیر سپر و بخش‌های کناری طراحی کاملا جدید داشته و چراغ‌های مخصوص روز نیز درون آن تعبیه شده است.

کاتالوگ رسمی آریزو 5S

کاتالوگ رسمی آریزو 5 اسپرت
کاتالوگ رسمی آریزو 5 اسپرت

نمای عقب آریزو ۵ اس اما تفاوت چندانی با نسخه‌های قبلی نداشته و همان ظاهر و طراحی قابل قبول و اسپرت قبلی را داشته که هماهنگ با دیگر بخش‌های خودروست. در این نما طراحی چراغ‌های اصلی تغییری پیدا نکرده و همچنین درب صندوق نیز مشابه به نسخه‌های قبلی است اما سپر عقب دستخوش تغییراتی شده است. خطوط برجسته به این قسمت اضافه شده و جراغ‌های مه‌شکن و دنده عقب نسبت به قبل کمی بالاتر آمده‌ است. همچنین دیفیوزر عقب نیز اسپرت‌تر از قبل شده و اکنون دو طرح خروجی اگزوز بر روی آن قرار گرفته است. 

ام وی ام آریزو ۵ اسپرت در قسمت کابین نیز نسبت به نسخه‌های اولیه کاملا متفاوت شده و تا حدودی شبیه به نسخه قبلی خود یعنی آریزو ۵ توربو است. مانند فونیکس آریزو ۶ پرو نسبت به آریزو ۶ در بخش داشبورد میانی پنل تهویه مطبوع از نوع تمام لمسی به کنترلی تغییر پیدا کرده است. دیگر قسمت‌های داشبورد اما تفاوتی نداشته و در داشبورد خودرو یک صفحه نمایش بزرگ و عریض تمام لمسی مالتی مدیا، فرمان اسپرت D کات با غربیلک ۳ شاخه و البته کلاستر آنالوگ به همراه یک کامپیوتر سفری قرار گرفته‌اند. همچنین نسبت به نمونه‌های قبلی دوخت صندلی‌ها و دوخت رودری‌ها نیز متفاوت شده و قطعات دکوراتیو کابین نیز دستخوش تغییراتی شده است. 

کابین آریزو 5 اسپرت را در گالری ذیل ببینید

آریزو ۵اس در بخش فنی نیز نسبت به تیپ آریزو ۵ توربو، در بخش‌های اصلی تفاوتی نداشته است. ام وی ام آریزو ۵ اس مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ بوده که توانایی تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT با تعویض دنده ۹ سرعته مصنوعی این نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. یکی از نکات بخش فنی آریزو ۵ اس سیستم خنک کاری آن بوده که از نوع هوا به آب (Air to water) است که سبب می‌شود تا نوسانات توان خودرو بر اثر تغییرات دما به حداقل برسد. همچنین سیستم تعلیق آریزو ۵ اس نیز در چرخ‌های جلو از نوع مک فرسون و در چرخ‌های عقب از نوع میله پیچشی است که در نسخه‌های قبلی نیز همین بوده است. 

آریزو ۵ اس از نظر امکانات رفاهی و ایمنی نیز یک خودروی پرآپشن و دست پر است و نسبت به نمونه‌های قبلی امکانات بیشتری دارد. این خودرو در مقابل رقبا در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز قطعا سربلند خواهد بود. از جمله امکانات این خودروی سدان اسپرت می‌توان به ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، تهویه الکتریکی دستی، فرمان کمکی برقی، سنسور نور، تریم داخلی چرم مصنوعی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سانروف برقی، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، استارت دکمه ای، تنظیم حالت رانندگی، چراغ روشنایی روز، سنسور باد تایرها، رینگ آلومینیومی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، قابلیت روشن شدن خودرو با ریموت، چراغ‌های LED، صندلی برقی راننده و گرمکن های جلو اشاره کرد.

کد خبر 142490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha