معرفی و بررسی کیا سراتو کوپه کارکرده

سراتو کوپه یکی از خودروهای محبوب و پرطرفدار خصوصا در میان قشر جوان است که توانست طی سال‌هایی که در بازار عرضه می‌شد به فروش بسیار بالایی دست یابد. نسخه‌های کارکرده این خودروی اسپرت هنوز هم یکی از انتخاب‌ها و گزینه‌های نخست بسیاری از خریداران خودرو در بازار است. در این مقاله قصد داریم به بررسی ارزش خرید کیا سراتو کوپه کارکرده بپردازیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، کیا سراتو کوپ (Coupe) یا همان سراتو کوپه یکی از محصولات شرکت کره‌ای کیا موتورز و عضوی از خانواده سراتو بود که برای اولین بار همراه با دیگر نسخه‌های سراتو در نسل دوم در سال ۲۰۰۹ میلادی رونمایی شد. هدف از تولید کیا سراتو کوپه ساخت یک خودروی اسپرت و جوان پسند با قیمتی معقول بود. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی و سپس به بازارهای جهانی عرضه شد.

سراتو کوپ

کیا سراتو کوپه پس از موفقیت‌های بسیار در سراسر دنیا تبدیل به یکی از گزینه‌های وارداتی شرکت اطلس خودرو شد که در آن زمان نمایندگی کیا موتورز را در ایران داشت. این نسل از کیا سراتو با کد TD تحت عنوان کیا سراتو کوپه TD شناخته می‌شود. کیا سراتو کوپه در ایران تنها با قوی‌ترین نسخه تنفس طبیعی راهی بازار شد.

مزایای کیا سراتو کوپه

پایداری بالا حین رانندگی 

طراحی جوان پسند

امکانات قابل قبول

مصرف سوخت مناسب

ترمزهای مطمئن

معایب سراتو کوپه 

فضای کم کابین

کیفیت پایین متریال کابین

عملکرد نه چندان مناسب فنی در نسخه ۱.۶ لیتری

سراتو کوپ

طراحی ظاهری سراتو کوپه

کیا سراتو کوپه همانطور که از نامش مشخص است یک خودرو در کلاس کوپه دو درب بوده و خوراک جوانان است. این خودرو از نظر ظاهری به دلیل طراحی جذاب‌تر از نسخه سدان بیشتر مورد توجه قرار گرفت. یکی از نکات مثبت طراحی سراتو این است که توسط طراح سرشناس، پیتر شرایر طراحی شده و از این نظر کمترین نقص را در ظاهر آن می‌بینیم.

در نمای جلوی سراتو کوپه شاهد همان ظاهر سراتو سدان هستیم که در این خودرو نیز تکرار شده است. چراغ‌های اصلی با ظاهری کشیده و خطوطی تند و تیز طراحی شده و نمایی اخم آلود و جدی را به سراتو بخشیده‌اند. همچنین جلوپنجره هم متصل به چراغ‌ها با ظاهری کشیده و کمی باریک طراحی شده و در دل خود نشان کیا را جای داده است. بر روی سپر جلو نیز شاهد چراغ‌های مه‌شکن و ورودی ثانویه هوا هستیم. 

سراتو کوپ

در نمای جانبی سراتو کوپه اولین موردی که به چشم می‌خورد دودر بودن آن است. این خودروی کره‌ای به خاطر کوپه بودن اندازه دربهای کشیده‌ای داشته و سبب شده تا طراحی آن اسپرت‌تر از قبل شود. رینگ‌های خودرو نکته مثبت دیگر آن است که به صورت ۵ پره دوبل طراحی شده و ظاهر جذابی دارد. 

سراتو کوپ

با رسیدن به نمای عقب برخلاف قسمت جلو که ظاهری شبیه به سراتوهای سدان را شاهد بودیم اینجا کمی تفاوت میان دو نسخه سدان و کوپه وجود دارد. طراحی چراغ‌ها بسیار کشیده و کمی نازک بوده و گرافیک داخلی آنها نیز با اینکه ساده طراحی شده اما جذاب و چشم نواز است. همچنین بر روی سپر عقب هم دو شب‌نمای بسیار نازک و یک دیفیوزر مشکی بزرگ تعبیه شده است. در کل با اینکه نظر در مورد طراحی یک خودرو امری سلیقه‌ای است اما کیا سراتو کوپه از نظر بیشتر افراد همچنان یک خودروی جذاب و قابل قبول است. 

سراتو کوپ

کابین سراتو کوپه

با ورود به کابین سراتو کوپه شاهد یک داشبورد مشابه با نسخه‌های سدان وارداتی هستیم که امروزه با اینکه قدیمی به نظر می‌رسد اما همچنان از بسیاری خودروهای داخلی و چینی بهتر و مورد پسندتر است. بر روی داشبورد میانی ابتدا یک ساعت دیجیتالی کوچک خودنمایی می‌کند و پس از آن سیستم پخش خودرو با کلیدهای فراوان تعبیه شده است. سرانجام در انتهای این قسمت نیز پنل کنترل سیستم تهویه مطبوع خودرو واقع شده است. 

سراتو کوپ

غربیلک فرمان به صورت سه شاخه طراحی شده و بر روی آن برخی کلیدهای کنترلی خودرو قرار گرفته است. یکی از نکات مثبت کابین سراتو کوپه صفحه کیلومتر شمار آن بوده که به صورت آنالوگ و با ۳ دایره طراحی شده و همچنین نور پس زمینه‌ای قرمز رنگ با قابلیت تغییر رنگ در آن تعبیه شده است که ظاهر کابین را اسپرت‌تر کرده است. لازم به ذکر است که این نور در دیگر بخش‌های دکوراتیو خودرو مانند دور بلندگوهای جلو نیز تکرار شده است.

متریال به کار رفته درون کابین کیفیت نسبتا پایینی داشته البته در مقابل برخی خودروهای صفر بازار کیفیت بالایی دارد اما نسبت به دیگر خودروهای هم رده و یا هموطنش، کیا سراتو کوپه از کابین با متریال با کیفیتی بهره نمی‌برد. فضای اتاق نیز در ردیف جلو کاملا جادار و مناسب بوده اما در ردیف عقب اصلا جای راحتی ندارد، البته که این خودرو در کلاس کوپه‌ها قرار داشته و اندازه کمتری نسبت به خودروهای سدان دارد.

مشخصات فنی سراتو کوپه

سراتو کوپ از نظر فنی برخلاف نسخه سدانش تنها با تیپ قوی‌تر پا به جاده‌های ایران گذاشت. این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی است که توانایی تولید ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۱۹۵ نیوتن متر را داراست. این قدرت از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌شود. 

سراتو کوپ

این پیشرانه و قوای فنی سبب شد تا سراتو کوپه طبق ادعای کیا موتورز زیر ۹ ثانیه و در حدود ۸.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر است. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودروی اسپرت نیز حدود ۷.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. از نظر فنی سراتو کوپه واقعا یک خودرو قابل قبول و راضی کننده بوده که جوانان می‌توانند آن‌را به هر صورتی دستکاری و تیون کنند.

امکانات رفاهی و ایمنی کیا سراتو کوپ

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی کیا سراتو کوپه با سراتوهای وارداتی هیچ تفاوتی نداشته و به امکانات خوبی مجهز شده است. از جمله امکانات این خودروی کوپه می‌توان به سانروف، سنسور پارک، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، آینه میانی الکتروکرومیک، گرم‌کن صندلی‌های جلو، فرمان هیدرولیک، صفحه کیلومتر سوپرویژن، سنسور نور، گرمکن آینه‌های کناری، تنظیم برقی آینه‌ها، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و سیستم صوتی حرفه‌ای با قابلیت CD چنجر ۶ عددی، کیسه هوای راننده، سرنشین، کناری و پرده ای، کمربندهای ایمنی پیش کشنده، پشت سری‌های فعال، ترمزهای مجهز به سیستم ABS و EBD و سیستم کنترل پایداری ESC و ESP اشاره کرد. 

سراتو کوپ

نتیجه‌گیری و قیمت کیا سراتو کوپه کارکرده

کیا سراتو کوپ TD در اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در نسخه‌های کارکرده قیمتی حدود ۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۱.۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰ دارد. این خودرو همانطور که در ابتدای متن اشاره کردیم بیشتر برای جوانان ساخته شده و چندان به درد خانواده نمی‌خورد. کیا سراتو کوپه از نظر استهلاک خودرویی بی‌آزار است اما قطعات آن متاسفانه قیمت پایینی ندارند. البته با توجه به مشترک بودن قطعات این خودرو با نسخه سدان، فراوانی قطعات یدکی کیا سراتو کوپه مناسب است. به صورت کلی سراتو کوپه با اینکه خودرویی خوش فروش نیست اما طرفداران خاص خود را داشته و همیشه در معرض دید بسیاری از افراد است.

کد خبر 142570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha