معرفی و بررسی چانگان؛ چانگان CS۳۵ ارزش خرید دارد؟

چانگان CS۳۵ یکی از اولین خودروهایی است که به عنوان محصول اولین همکاری چانگان با خودروسازان ایرانی وارد کشور شد. این خودروی کراس اوور توسط سایپا ابتدا به صورت وارداتی و سپس به صورت مونتاژی وارد کشور شد و به علل مختلفی همچون قیمت مناسب و ظاهر قابل قبول بسیار مورد استقبال قرار گرفت. اکنون قصد داریم بررسی کنیم که آیا چانگان CS۳۵ کارکرده ارزش خرید دارند یا خیر؟

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، چانگان CS۳۵ یک خودروی کراس‌اوور کوچک شهری است و برای اولین بار به صورت مفهومی در نمایشگاه فرانکفورت سال ۲۰۱۱ توسط چانگان رونمایی شد. پس از آن در سال ۲۰۱۲ به صورت رسمی در نمایشگاه خودروی پکن معرفی و ابتدا در بازار چین و بعد از آن در بازارهای مختلف چانگان در سراسر دنیا عرضه گردید.  

چانگان CS۳۵ در دو نسخه اتوماتیک و دستی در بازار کشور عرضه شد که استقبال از نسخه اتوماتیک آن بیشتر بود.  

CS35

پس از موفقیت‌ها و فروش بسیار خوب چانگان CS۳۵ سایپا به‌عنوان شریک چانگان در ایران از سال ۱۳۹۴ این خودرو را ابتدا به صورت وارداتی به ایران آورد و سپس در یک اقدام هوشمندانه تصمیم گرفت چانگان CS۳۵ را در سایپای کاشان مونتاژ کند. همین امر موجب شد تا چانگان CS۳۵ با افت قیمت روبرو شده و استقبال از آن نیز بالاتر رفت. چانگان CS۳۵ در دو نسخه اتوماتیک و دستی در بازار کشور عرضه شد که استقبال از نسخه اتوماتیک آن بیشتر بود.  

چانگان CS۳۵ طراحی ساده و البته هماهنگی دارد و طبق ادعای شرکت چانگان، این خودرو توسط مهندسان ایتالیایی طراحی شده است.

CS35

چانگان cs۳۵ در تست های موسسه چینی C-NCAP موفق به دریافت ۴ ستاره ایمنی شده است.

مزایای چانگان CS۳۵

طراحی قابل قبول

فضای کابین مناسب

فرمان‌پذیری مناسب

مصرف سوخت قابل قبول

معایب چانگان CS۳۵ 

ساختار قدیمی گیربکس اتوماتیک

امکانات رفاهی کمتر نسبت به رقبا

فضای صندوق نسبتا کوچک

کشش متوسط خصوصا در سربالایی‌ها

کیفیت ضعیف متریال کابین خودرو

بررسی طراحی ظاهری چانگان CS۳۵

چانگان CS۳۵ طراحی ساده و البته هماهنگی دارد و طبق ادعای شرکت چانگان، این خودرو توسط مهندسان ایتالیایی طراحی شده است. در نمای جلوی CS۳۵ چراغ‌های اصلی طراحی ساده‌ای داشته و با انحنای زیادی تا روی گلگیرهای جلوی خودرو کشیده شده‌ است. جلوپنجره این خودرو ظاهر کشیده و نسبتا بزرگی دارد که با خطوط کرومی تزئین شده و همچنین میزبان لوگوی چانگان است. بر روی سپر چانگان CS۳۵ نیز چراغ مه‌شکن، دیفیوزر کرومی و چراغ‌های روز که البته تنها در نسخه‌های مونتاژی وجود دارند تعبیه شده و همگی دست به دست هم داده‌اند تا طراحی جلوی چانگان CS۳۵ اتوماتیک ظاهر اسپرتی داشته باشد.

متریال استفاده شده در کابین این خودرو کیفیت بالایی ندارد و در حد متوسط است.

CS35

در نمای جانبی چانگان CS۳۵ شاهد یک طراحی خوش‌تراش و عضلانی هستیم. درب‌های خودرو بزرگ و کشیده طراحی شده‌اند و اندازه شیشه‌های جانبی نیز مناسب است. رینگ‌های بزرگ پنج شاخه دوگانه چانگان CS۳۵ اتوماتیک ظاهر جذابی به این خودرو بخشیده‌ و البته از شاخصه‌های طراحی نمای جانبی چانگان CS۳۵ یک نوار مشکی رنگ است که شیشه عقب را به لچکی شیشه درب عقب خودرو متصل کرده و لوگوی چانگان را هم دربر گرفته است. همچنین وجود روف‌ریل روی سقف چانگان CS۳۵ اتوماتیک نیز باعث شده تا ظاهر خودرو بیشتر به سمت شاسی‌بلندها سوق پیدا کند.

چانگان CS۳۵ در بازارهای مختلف با دو پیشرانه ۱.۵ و ۱.۶ لیتری عرضه شده است. نمونه‌ای که در ایران به مونتاژ رسید به یک موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده که توانایی تولید ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

CS35

با رسیدن به قسمت عقب چانگان CS۳۵ نیز شاهد هماهنگی طراحی این بخش با سایر بخش‌های خودرو هستیم. چراغ‌های عقب فرم خشنی داشته و به صورت دو تکه طراحی شده‌ است. درب صندوق چانگان CS۳۵ هم به صورت یکپارچه طراحی شده و وسط آن یک بخش کشیده و بزرگ برای نصب پلاک تعبیه شده و بالای این قسمت لوگوی چانگان به همراه یک بخش کرومی قرار دارد. سپر عقب چانگان CS۳۵ مانند سپر جلوی این خودرو حجیم و بزرگ طراحی شده که میزبان دو مه‌شکن در دو طرف خود، سنسورهای دنده عقب و دیفیوزر عقب است.

چانگان CS۳۵ در نسخه اتوماتیک به امکانات خوبی از جمله سانروف، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، تنظیم دستی صندلی راننده ۶ حالته، کلید کنترل روی فرمان، شیشه‌بالابرهای برقی، چراغ روشنایی در روز، اتولایت، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، تهویه مطبوع دستی، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، USB، سیستم صوتی با ۶ بلندگو و خروجی و خروجی برق ۱۲ ولت مجهز شده است.

CS35


کابین چانگان CS۳۵

در چانگان CS۳۵ شاهد یکی از بزرگترین نقاط قوت و یکی از دلایل موفقیت این خودرو هستیم که آن هم طراحی داشبورد و کابین این خودرو است. در بالاترین قسمت داشبورد یک بخش مستطیلی وجود دارد که یک نمایشگر کوچک دیجیتالی به همراه ورودی CD را دربر گرفته است. در کنار این قسمت دو خروجی هوای سیستم تهویه مطبوع نیز به صورت عمودی جا خوش کرده و پس از آن هم قسمت کنترل سیستم صوتی خودرو قرار گرفته است. در قسمت انتهایی داشبورد نیز بخش سیستم تهویه مطبوع خودرو تعبیه شده است.  

با اینکه گیربکس این خودرو ساخت شرکت AISIN ژاپن است اما ساختاری قدیمی گیربکس با موتور خودرو هماهنگ نیست و همین موضوع سبب شده تا چانگان CS۳۵ اتوماتیک شتاب‌گیری فوق‌العاده‌ای نداشته باشد.

CS35


غربیلک فرمان چانگان CS۳۵ به صورت ۳ شاخه طراحی شده و فرم کلی فرمان این خودرو نیز ساده و خوش‌دست است. بر روی فرمان هم کلیدهای کروز کنترل و سیستم صوتی قرار گرفته است. صفحه کیلومتر شمار چانگان CS۳۵ ظاهر اسپرتی دارد و با نورپردازی آبی رنگی که دارد جلوه قسمت پیش روی راننده این خودرو را جذاب‌تر کرده است. فضای کابین چانگان CS۳۵ برای سرنشینان کافی بوده و به خاطر ارتفاع مناسبی که سقف این خودرو دارد بعید به نظر می‌رسد سرنشین دچار مشکل شود. البته باید گوشزد کنیم که متریال استفاده شده در کابین این خودرو کیفیت بالایی ندارد و در حد متوسط است.

شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر چانگان CS۳۵ در نسخه اتوماتیک حدود ۱۵ ثانیه و مصرف سوختش هم حدود ۷/۵ لیتر به صورت ترکیبی است.

CS35

مشخصات فنی چانگان CS۳۵

چانگان CS۳۵ در بازارهای مختلف با دو پیشرانه ۱.۵ و ۱.۶ لیتری عرضه شده است. نمونه‌ای که در ایران به مونتاژ رسید به یک موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده که توانایی تولید ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. قدرت تولید شده توسط این موتور از طریق یک جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک ساخت شرکت ژاپنی AISIN به چرخ‌های جلوی این خودرو منتقل می‌شود. نسخه دستی چانگان CS۳۵ نیز به یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی تجهیز شده است.  

این خودرو از سیستم کاهش مصرف سوخت و آلایندگی چانگان به نام Blue Core بهره‌مند شده که آلایندگی کمتری دارد.

یک از نقاط ضعف این خودرو مربوط به جعبه دنده آن است. با اینکه گیربکس این خودرو ساخت شرکت AISIN ژاپن است اما ساختاری قدیمی داشته و با موتور خودرو هماهنگ نیست. همین موضوع سبب شده تا چانگان CS۳۵ اتوماتیک شتاب‌گیری فوق‌العاده‌ای نداشته باشد و در سربالایی‌های شدید کم بیاورد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر چانگان CS۳۵ در نسخه اتوماتیک حدود ۱۵ ثانیه و مصرف سوختش هم حدود ۷/۵ لیتر به صورت ترکیبی است. لازم به ذکر است این خودرو از سیستم کاهش مصرف سوخت و آلایندگی چانگان به نام Blue Core بهره‌مند شده که آلایندگی کمتری دارد.

سیستم تعلیق چانگان CS۳۵ اتوماتیک در چرخ‌های جلو از نوع مک‌فرسون و در چرخ‌های عقب از نوع Trailing Arm یا همان بازوهای پیرو بوده که سواری این خودرو را نرم و قابل قبول کرده است.

CS35

سیستم تعلیق چانگان CS۳۵ اتوماتیک در چرخ‌های جلو از نوع مک‌فرسون و در چرخ‌های عقب از نوع Trailing Arm یا همان بازوهای پیرو بوده که سواری این خودرو را نرم و قابل قبول کرده است. نکته مثبت دیگر چانگان CS۳۵ اتوماتیک این است که هر چهار چرخ این خودرو مجهز به ترمزهای دیسکی خنک شونده هستند و عملکرد رضایت بخشی دارند. در مجموع چانگان CS۳۵ خصوصا در نسخه اتوماتیک کاملا مناسب خانواده‌ها بوده و نمی‌توان از آن یک رانندگی هیجان انگیز را انتظار داشت و توجه داشته باشید که با خرید CS۳۵، خودرویی آرام و ساکت در تصاحب خواهید کرد.

امکانات رفاهی و ایمنی چانگان CS۳۵

چانگان CS۳۵ در نسخه اتوماتیک به امکانات خوبی از جمله سانروف، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، تنظیم دستی صندلی راننده ۶ حالته، کلید کنترل روی فرمان، شیشه‌بالابرهای برقی، چراغ روشنایی در روز، اتولایت، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، تهویه مطبوع دستی، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، USB، سیستم صوتی با ۶ بلندگو و خروجی و خروجی برق ۱۲ ولت مجهز شده است.

همچنین از نظر ایمنی خوشبختانه با یک خودروی چینی ایمن و قابل اعتماد روبرو هستیم. این خودرو در تست های موسسه چینی C-NCAP موفق به دریافت ۴ ستاره ایمنی شده است. این خودرو به امکاناتی مانند کیسه‌های هوای سرنشینان جلو و جانبی، سیستم ضد سرقت، قفل مرکزی و سیستم‌های ABS و EBD نیز مجهز است.

CS35


نتیجه‌گیری

چانگان CS۳۵ در هر دو نسخه اتوماتیک و دستی یک کراس اوور کوچک شهری است که به‌ خاطر طراحی خوب، فضای کافی داخل کابین و سواری نرم مورد استقبال خوبی در ایران قرار گرفت اما با گذشت زمان و ورود رقبایی همچون جک S۳ و MVM X۲۲ این خودرو با تهدید بزرگی روبرو شد. همچنین در کنار رقبای قدرتمند، وجود نکاتی مانند خدمات پس از فروش نامناسب و بازار دست دوم ضعیف باعث شده تا ارزش خرید این خودرو پایین آمده و امروز تنها طیف خاصی از مردم به دنبال این خودرو هستند. اگر به خرید این خودرو در بازار خودروهای کارکرده فکر می‌کنید گزینه‌هایی مانند ام وی ام X۲۲ و جک S۳ را نیز می‌توانید در نظر داشته باشید.

کد خبر 142485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha