کدام خودروسازان لوگوی خود را تغییر داده‌اند

نشان تجاری که در بیان عامیانه آن را به عنوان لوگو می‌شناسیم، برای هر شرکت یکی از عناصر اصالت آن محسوب می‌شود. لوگوی بسیاری از خودروسازان گاه نشان دهنده حوزه فعالیت و دسته تولیدات آنها بوده و گاه نشان دهنده شهری که آن شرکت خودروساز در آن متولد شده است. در اصل لوگوی یک شرکت خودروسازی را می‌توان یک هویت برای آن شرکت دانست.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بسیاری از خودروسازان آرم تجاری یا همان لوگوی خود را سالیان سال ثابت نگه داشتند چرا که اعتقاد آنها بر این است که نشان و آرم تجاری یکی از موارد مهم تاریخچه و اصالت یک شرکت محسوب می‌شود. اما برخی دیگر از خودروسازان بزرگ دنیا با وجود اعتقاد بر این باور بنا به دلایلی تصمیم گرفتند تا نشان تجاری یا همان لوگوی خود را تغییر داده و در راستای سیاست‌های جدید خود گام بردارند. در این مطلب قصد داریم به برخی از خودروسازان بزرگی که لوگوی خود را تغییر داده‌اند بپردازیم. 

Aston Martin (2022)

استون مارتین یک خودروساز لوکس و قدیمی بریتانیایی بوده که بواسطه ساخت خودروهای اسپرت و البته حضور در فیلم‌های جیمز باند بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت. لوگوی این خودروساز همیشه جزو زیباترین لوگوهای دنیا بوده که بواسطه بال‌هایش معروف شد. بال‌های نمادین استون مارتین از زمانی که در اوایل دهه 1930 عرضه شد، تغییر چندانی نکرده اما برای سال 2022، این شرکت نماد فرشته خود را با خطوط کمتر و کلمه "استون مارتین" برجسته‌تر کرد. 

لوگو جدید

Audi (2022)

آئودی، خودروساز بزرگ آلمانی که زیرمجموعه‌های معروف بسیاری مانند لامبورگینی را در اختیار دارد. آئودی در سال قبل نشان خود را کمی تغییر داده اما با این ظاهر اخیر از ریشه‌های خود دور نشده است. این شرکت لبه های برجسته حلقه‌های در هم تنیده خود را که در ابتدا در سال 1969 معرفی شد و در سال 2005 طراحی مجدد نقره ای رنگ دریافت کرد، کنار گذاشت و مسیر دو بعدی را به نشان قبلی ترجیح داده است.

لوگو جدید

BMW (2021)

ب ام و، دیگر خودروساز بزرگ آلمانی که طرفداران بسیاری دارد نیز از این قاعده مستثنی نیست. لوگو گرد ب ام و از زمان معرفی آن در سال 1917 تغییر چندانی نکرده بود اما بالاخره این آلمانی جذاب تصمیم گرفت یک پوست اندازی بزرگ را تجربه کند. لوگوی جدید با اینکه تغییر چندانی نداشته اما مینیمال شده و با عناصر کمتری همراه شده است. رنگ‌های آبی و سفید نیز از بین رفته و در عوض شبیه به یک موتیف شفاف شده است.

لوگو جدید

Buick (2022)

بیوک آمریکایی هم مانند همتایان آلمانی خود در این لیست در سال میلادی قبل دستی به سر و روی لوگوی خود کشید. لوگوی جدید بیوک مسلماً یکی از معدود موارد موجود در این لیست است که نسبت به طراحی شرکت‌های قبلی، بهبودهای چندانی یافته است. این ظاهر جدید نشان‌های سه‌ سپر متلاشی‌ شده را از بین برده و آنها را از داخل نشان دایره‌ای خارج کرده و سرانجام آنها را به‌ طور مرتب در کنار هم قرار داده است.

لوگو جدید

Cadillac (2021)

کادیلاک، خودروساز پرطرفدار و مطرح آمریکایی بالاخره تاج خود را بی رنگ کرد! لوگوی تاج کادیلاک رنگ‌های قرمز، آبی و طلایی خود را برای یک موتیف سیاه و سفید شیک از دست داده اما شکل کلی تغییر نکرده است. نکته اینجاست که طراحان لوگو جدید را برای جلوه‌ای دوبعدی بر خلاف لبه‌های برجسته طرح قبلی صاف کردند.

لوگو جدید

FCA / Stellantis (2020)

ممکن است نام استلانتیس را در سال‌های اخیر شنیده باشید، مجموعه‌ای از خودروسازان بزرگ که در کنار هم یک هولدینگ را تشکیل داده‌اند. برای استلانتیس این یک طراحی مجدد لوگوی ساده نیست بلکه یک تغییر نام تجاری کامل است. FCA و PSA در حال حاضر Stellantis نامیده شده و از سال 2020 فعالیت جدید خود را آغاز کرده‌اند. 

لوگو جدید

Citroën (2016)

سیتروئن نیز به جرگه خودروسازانی پیوست که لوگوی خود را باز طراحی کردند. این فرانسوی ریشه دار لوگوی خود را ساده کرد اما در عین حال برخی نشانه‌های تاریخی را در این فرآیند احیا کرد. فلش‌های دوگانه رو به بالا - البته اکنون با اریب کمتر - در یک بخش بیضی شکل قرار گرفته که به لوگوی اصلی سیتروئن مربوط به سال 1919 شباهت دارد.

لوگو جدید

General Motors (2021)

جنرال موتورز غول خودروسازی آمریکایی نیز با لوگوی محبوب خود خداحافظی کرد. این آمریکایی قلدر لوگوی خود را در سال 2021 به‌روزرسانی کرد و لبه‌های سخت و حروف مسدود را حذف کرد تا برندی شیک‌تر و مدرن‌تر شود. لبه‌های آبی روشن نشان‌دهنده «آسمان پاک» هستند زیرا این شرکت به تولید خودروهای الکتریکی خود ادامه می‌دهد. در حالی که لوگوی جدید جنرال موتورز نشانه‌هایی اولین طراحی مجدد در 50 سال گذشته است.

لوگو جدید

Jaguar Land Rover / JLR (2023)

جگوار و لندرور دو خودروساز بریتانیایی که عضوی از یک خانواده هستند بالاخره لوگوی مشترک خود را رونمایی کردند. جگوار و لندرور لوگوی خود را جداگانه تغییر نداده‌اند تا جایی که مشخص است، اما این کل نهاد شرکتی است که به سمت یک نام و طراحی جدید حرکت کرده است. جگوار لندرور سابق، JLR جدید هویت خود را ساده کرده و برای منعکس کننده آن از یک آرم مخفف و زیبا رونمایی کرد.

لوگو جدید

Kia (2021)

کیا، خودروساز بزرگ کره‌ای در این لیست با اینکه یکی از زیباترین لوگوها را دارد اما این لوگوی جدید حواشی زیادی برای آن به همراه داشته است. این شرکت هویت بیضی شکل دیرینه خود را کنار گذاشته و با یک لوگوی جدید و فوق العاده شیک حیات خود را قوت بخشید. اما عدم وجود فاصله بین "I" و "A" در "KIA" هنوز باعث شده است که برخی از افراد در اینترنت به این فکر کنند که خودروی جدید "KN" چیست!

لوگو جدید

Lancia (2022)

لانچیا، خودروساز ایتالیایی که زمانی با خودروهای رالی نمادینی مانند دلتا انتگرال و O37 شناخته می‌شد، در آستانه یک بازگشت بزرگ است، بازگشتی که با گرد و خاک فراوان روبرو بوده و حتی لوگوی آن نیز تغییر پیدا کرده است. یک خودروی مفهومی جدید با لوگوی تازه لانچیا اواخر سال گذشته معرفی شد و عصر الکتریکی این برند را آغاز کرد.

لوگو جدید

Lotus (2019)

لوتوس برای همه ما با خودروهای جذاب اسپرت کوچکش معروف است. لوگوی به روز شده لوتوس نشان دهنده شروع مجدد این برند است. اما این ظاهر با انجام کاری که بسیاری از برندهای دیگر انجام داده‌اند مانند صاف کردن و ساده کردن لبه های مورب حروف لوتوس نیز برای ظاهری زیباتر صاف شده است.

لوگو جدید

Mini (2015)

مینی دیگر خودروساز مشهور بریتانیایی است که بواسطه نسخه کوپر خود و سریال مستر بین بسیار بر سر زبان‌ها افتاد. مینی یکی از اولین برندهایی بود که لبه‌های برجسته لوگوی خود را حذف کرده و کاملا صاف شد. لوگوی بالدار تاریخی لبه‌های نقره‌ای خود را از دست می‌دهد و مانند بسیاری دیگر از نمادهای به روز شده در لیست، طراحی یکنواخت و مینیمالیستی را انتخاب می‌کند.

لوگو جدید

Nissan (2021)

لوگوی سابق نیسان در دهه 90 با لبه‌های مورب سخت و روکش نقره‌ای براق چسبیده بود. خوشبختانه، این لوگوی جدید با یک کلمه ساده تر و ظاهری مینیمالیستی دو بعدی می شود، حتی لبه‌های تیز نشان قبلی را برای طراحی باز شیک‌تر حذف می‌کند. وجود این لوگو بر محصولات جدید نیسان حس بسیار خوبی را به بیننده القا می‌کند. 

لوگو جدید

Peugeot (2021)

پژو فرانسه با تولید مدل‌های افسانه‌ای از جمله ۲۰۶ و ۴۰۶ طی سال‌های اخیر پوست اندازی گسترده‌ای را تجربه کرده است. پژو البته لوگوی خود را آنقدر ساده نکرد بلکه این شرکت طراحی مجدد کامل لوگوی نمادین شیر خود را انجام داد. گربه تنومند از بین رفته است و به جای آن یک سپر جدید با علامت کلمه پژو و یک سر شیر تهاجمی (اما همچنان مینیمالیست) قرار گرفته است.

لوگو جدید

Porsche (2023)

پورشه دیگر خودروساز بزرگ و محبوب آلمانی نیز از این دسته جدا نماند. لوگوی کلاسیک پورشه همچنان تاج پادشاهی خود را نگه داشته است، اما اکنون دارای حروف برجسته تر "اشتوتگارت" در بالا، لت‌های عمودی جدید لانه زنبوری و لکه‌های کمتر بر روی عناصر برنزی است.

لوگو جدید

Renault (2021)

فرانسوی‌ها در این لیست حضور پررنگی داشته‌اند. رنو با طراحی مجدد لوگوی خود در سال 2021 بسیار ساده عمل کرد. نام رنو به طور کامل حذف شد و لوگوی الماس نقره ای اکنون دو خط زاویه ای به هم پیوسته است که شکل یکسانی را ایجاد می کند.

لوگو جدید

Volkswagen (2019)

لوگوی نمادین فولکس واگن از اواسط دهه 1940 تغییر چندانی نکرده بود. بنابراین، برای طراحی مجدد در سال 2019، فولکس‌واگن لوگوی خود را با طراحی مسطح و بدون بریدگی رونمایی کرد. و برای اولین بار در تاریخ، "W" به لبه‌های بیرونی وصل نمی‌شود.

لوگو جدید

Volvo (2021)

ایمن ترین خودروساز این لیست هم لوگوی خود را تغییر داد. ولوو بی سر و صدا لوگوی خود را در سال 2021 به روز کرد و دوباره مسیر مینیمالیستی را انتخاب کرد. این لوگو زیباتر، بهتر و ساده‌تر از لوگوی نقره‌ای اواسط دهه 2000 است. این شرکت حتی محفظه مستطیلی شکل ولوو را نیز حذف کرد.

لوگو جدید

کد خبر 142753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha