مانیان خودرو؛ جدیدترین شرکت خودروسازی ایران

شرکت مانیان خودرو، یک واحد تولیدی پیشرفته و به روز تولید و مونتاژ خودرو بوده که بتازگی در شهرستان آبیک از توابع استان قزوین احداث شده است.

به گزارش پرشین خودرو، این پروژه عمرانی که در مساحتی بالغ بر 48 هزار متر مربع اجرا شده است، در حال حاضر در مراحل پایانی تجهیز قرار داشته و با به روزترین تجهیزات خطوط تولید و مونتاژ خودرو، در آینده نزدیک توان تولید محصولات خودرویی با کیفیت بالا را خواهد داشت.

این مجموعه حاصل تلاش چندساله تیم اقتصادی، فنی و تخصصی حوزه خودرو با نام "گروه پرشیا موبیلیتی" از هولدینگ فرزانگان فارس نیکو  در استان قزوین بوده و در کنار سایر کارخانجات بزرگ تولیدی و تخصصی این هولدینگ در استان قزوین شامل: یاتاقان بوش ایران، دنا بهریز آلومینیوم، فولاد مانیان، شتابکار، صنایع فورج البرز و ... ، با هدف گسترش فعالیت‌های صنعتی استان قزوین و همچنین و توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی در این استان راه‌اندازی گردیده است. همچنین این واحد صنعتی با جذب نخبگان علمی استان قزوین و نیروهای متخصص این استان مهم کشور، نقشی مهم در توسعه و رونق کسب و کار در این ناحیه خواهد داشت.

این مجموعه دارای بخش‌های مختلفی است که هر کدام به مرحله مشخصی از فرایند تولید و مونتاژ خودرو اختصاص دارند. پیست تست خودرو، سالن تاسیسات، سالن انبار، محوطه انبارش بدنه‌های رنگ شده، سالن آماده‌سازی بدنه، سالن مونتاژ با بخش‌های خط تریم، خط شاسی و... از بخش‌های مهم این مجموعه هستند که در حال حاضر در مراحل نهایی تجهیز قرار دارند و به زودی با راه اندازی این واحد، افراد مستعد و متخصص استان قزوین و حومه آن می‌توانند دانش علمی خود را در برای ارتقای سطح کسب و کار در این بخش بکار گیرند و به ایجاد بازار کار جدید در این استان کمک کنند.

با توجه به مشکلات فعلی در خصوص کمبود تامین خودرو در کشور، راه اندازی یک واحد بزرگ دانش بنیان با تجهیزات به روز و پیشرفته تولید و مونتاژ خودرو، در یکی از استان‌های استراتزیک ایران و همجوار با پایتخت، یکی از ارزشمندترین فعالیت‌های ممکن است که ضمن کمک به اقتصاد منطقه، با ماموریت بزرگتر به کمک صنعت خودرو کشور آمده و برای تامین بخشی هر چند کوچک از نیازهای بازار بزرگ خودرو ایران، از حداکثر توان خود استفاده خواهد کرد.

با توجه به چالش‌های پیش رو در بخش تولید، راه‌اندازی چنین واحد صنعتی بزرگی نیازمند همراهی و کمک مسئولان مربوطه در سطوح استانی و همچنین کشوری است و در عین حال توجه به مراکز صنعتی از این دست، به شکوفایی اقتصادی مناطق مختلف از جمله شهرستان آبیک واقع در قزوین منجر می‌شود و امید به پیشرفت و درآمدزایی در این مناطق را افزایش می‌دهد.

به گفته مسئولان این مجموعه، در آینده نزدیک و با آغاز فعالیت‌های کارخانه خودروسازی مانیان خودرو، در همکاری با پرسنل مجرب و متخصص، تولید و عرضه خودروهای با کیفیت و استاندارد در این واحد صنعتی آغاز خواهد شد.

صنعت خودرو کشور در برهه فعلی که میزان تولید خودرو و عرضه آن، کفاف نیازهای بازار خودرو را نمی‌دهد، بشدت به پروژهای مشابه این واحد صنعتی نیازمند است و همچنین فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی از این دست، کاهش میزان مهاجرت نیروی کار به پایتخت را کاهش داده و حتی می‌تواند نیروی کار مهاجرت کرده را به استان‌ها باز گرداند.

کد خبر 143108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha