وانت نیسان با پیشرانه M۲۴ پلاس، عضو جدید خانواده نیسان / پیشرانه M۲۴ پلاس چه مشخصاتی دارد؟

نیسان وانت یا همان نیسان آبی را همه ما بارها در جاده‌های کشور دیده‌ایم. خودرویی که بیش از نیم قرن است بر روی خط تولید زامیاد حضور داشته و نسل‌های مختلفی با آن خاطره‌ها دارند! تولید این خودرو همگام با تغییرات و به‌روز شدن استانداردهای کشور، از این استانداردها پیروی می کند. در آخرین شرایط فروش زامیاد پسوند "پیشرانه M۲۴ پلاس" در انتهای یکی از نیسان‌ها آمده که نشان از به‌روز شدن پیشرانه این خودرو دارد اما وانت نیسان با پیشرانه M۲۴ پلاس چه مشخصاتی دارد؟

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، نیسان وانت یا همان نیسان جونیور یکی از خودروهای محبوبی است که همچنان بر روی خط تولید حضور داشته و با هر ساز سازمان استاندارد رقصیده تا بتواند به حیات خود ادامه دهد. به عنوان مثال در اوایل سال جاری بود که تصاویری از نیسان آبی جدید با چراغ‌های دیلایت منتشر شد که نشان از آن داشت که زامیاد قصد دارد تا تولید نیسان وانت را با استانداردهای جدید ادامه دهد. اکنون در آخرین شرایط فروش این شرکت یک نیسان وانت جدید با پسوند پیشرانه M۲۴ پلاس دیده می‌شود.  

وانت نیسان

با توجه‌ به الزامات قانونی اعلام شده در دو حوزه آلایندگی خروجی اگزوز (مطابق با استاندارد یورو ۵) و مصرف سوخت خودرو، پروژه  موتور " M۲۴ پلاس" به منظور بهبود موتور M۲۴ در شرکت‌های زامیاد و مگاموتور تعریف شد که با اتکاء به دانش و تخصص داخلی، توسعه موتور نهایی شد.

وانت نیسان

پیشرانه " M۲۴ پلاس" از نوع ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ بوده که فناوری دریچه گاز برقی ETC را دارد.

نیسان وانت

این پیشرانه ۷۰ کیلووات قدرت را با گشتاور ۱۸۰ نیوتن متر تولید می‌کند؛ همچنین این پیشرانه استاندارد آلایندگی یورو ۵ را داراست و مصرف سوخت کمتری نسبت به پیشرانه Z۲۴ دارد.

نیسان وانت

در این پروژه با توجه الزامات جدید استاندارد در حوزه کنترل پایداری و ترمز اضطراری، ‌پیاده سازی سیستم EMS با پروتکل شبکه CAN در دستور قرار گرفته و کالیبراسیون موتور با ECU جدید داخلی سازی شده نهایی است.

همچنین به دلیل افزایش ایمنی در برابر نشتی سوخت، تمام تغییرات لازم برای حذف مسیر برگشت سوخت از ریل به باک (Returnless) پیاده سازی شده است.

برای پیشرانه M۲۴ پلاس روی محصولات پادرا و کارون و در آینده روی پلتفرم صحرا یک جعبه‌ دنده ارتقاء یافته شش دنده در مراحل پایانی طراحی و تکوین قرار دارد.

کد خبر 142757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha