پیکاپ زاگرس با اختلاف بیش از ۵۰۰ میلیون تومانی از کارخانه تا بازار

زاگرس، پیکاپ جدید زامیاد طی روزهای اخیر وارد بازار شده و پلاک ملی دریافت کرده است. پس از گذشت مدتی از حضور زاگرس در بازار، قیمت این پیکاپ کار و تجاری در بازار آزاد مشخص شد که نشان از اختلاف بیش از ۵۰۰ میلیون تومانی آن با کارخانه را دارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، زاگرس جدیدترین پیکاپ شرکت زامیاد بوده که سال قبل توسط این خودروساز کار و تجاری به بازار ایران معرفی شد. پیکاپ زاگرس از ابتدا قرار بود یک خودروی پیکاپ دو دیفرانسیل اقتصادی باشد و در رده قیمت پایین‌تری نسبت به سایر رقبا به فروش برسد. فروردین ماه سال جاری قیمت کارخانه‌ای پیکاپ زاگرس یک میلیارد و ۹۵ میلیون تومان در نظر گرفته شد و پس از اضافه شدن مواردی مانند مالیات و …، قیمت پیکاپ زاگرس یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان اعلام شد.  

زاگرس

اکنون پس از گذشت بیش از یک ماه از عرضه پیکاپ زاگرس، این خودروی کار و تجاری در بازار آزاد یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

این نشان می‌دهد که اختلاف قیمت زامیاد زاگرس از درب نمایندگی تا بازار آزاد چیزی حدود ۵۲۵ میلیون تومان است. البته زاگرس تاکنون در هیچ برنامه فروشی حضور نداشته و تاکنون صرفا تحویل نمایندگی‌ها شده است.  

زاگرس

پیکاپ زاگرس یکی از جدیدترین محصولات شرکت زامیاد بوده که در اصل محصولی با نام F ۲۲ از شرکت فودای چین است که سال هاست که با زامیاد همکاری می کند. ماحصل این همکاری تا قبل از زاگرس، دیگر وانت‌های زامیاد تحت عنوان پادرا و پادرا پلاس بود که جایگزینی برای وانت نیسان آبی معروف بودند.  

زاگرس

اگر قیافه این پیکاپ برایتان آشناست باید بدانید که پلتفرم فودای F۲۲ پلتفرمی مشترک میان شرکت‌های فودای، دانگ فنگ و دایون است که هر شرکت نام مختص به خود را برای این پلتفرم برگزیده و قبل از معرفی زاگرس، شرکت مکث موتور همین خودرو را از شرکت دایون با نام مکث کلوت در ایران معرفی و عرضه کرده است. از نظر طراحی ظاهری زاگرس چهره‌ای محافظه کارانه و قابل قبول دارد که طیف وسیعی از سلیقه‌ها را در بر خواهد گرفت.

زاگرس

در کابین زاگرس اولین موردی که به چشم می‌خورد صفحه نمایش بزرگی است که در بالاترین بخش داشبورد میانی قرار گرفته است. پس از آن دریچه های بزرگ و مستطیلی شکل تهویه مطبوع خودرو به همراه کلیدهای تنظیم سیستم مالتی مدیا خودرو و در نهایت نیز پنل تنظیمات تهویه مطبوع خودرو تعبیه شده‌اند. متریال به کار رفته در داشبورد و کابین زامیاد زاگرس کیفیت قابل قبولی داشته و همچنین فضای اتاق آن نیز قابل قبول ارزیابی می‌شود.  

زاگرس

در بخش مشخصات فنی پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ تنفس طبیعی بنزینی است که توانایی تولید ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. جعبه دنده‌ی این نسخه از نوع ۵ سرعته دستی بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن حدود ۱۰.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

زاگرس

از نظر امکانات رفاهی و ایمنی، جدیدترین پیکاپ زامیاد به امکاناتی نظیر قفل دیفرانسیل الکتریکی محور عقب، مانیتور لمسی همراه با TPMS، تنظیم الکترونیکی سیستم تهویه مطبوع، تریم چرمی صندلی‌ها و فرمان، حالت‌های دیفرانسیل ۴L، ۴H و ۲H، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو، سیستم کنترل پایداری، ۲ کیسه هوا، دوربین دید عقب، رینگ‌های آلومینیومی، شیشه بالابرهای برقی درها و تنظیم برقی زوایای آینه‌های جانبی مجهز شده است.

کد خبر 142562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha