معرفی و مشخصات فنی کامیونت فوتون M۴ سایپا دیزل + تصاویر

فوتون M۴ یکی از کامیونت‌های برند فوتون چین است که توسط سایپا دیزل در ایران عرضه می‌شود. فوتون که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای کار و تجاری در چین محسوب می‌شود در ایران با هر دو خودروسازی بزرگ ملی یعنی ایران خودرو و سایپا همکاری کرده است. جدیدترین همکاری این شرکت با سایپادیزل بوده که محدود به کامیونت M۴ در سه تیپ می‌شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سایپا دیزل چند سالی است که همکاری با فوتون را آغاز کرده و از ابتدا قصد داشت تا خودروهای کارو تجاری سبک این شرکت یا همان کامیونت‌های فوتون را در ایران مونتاژ کند. از سال 1386 همکاری فوتون با سایپا دیزل آغاز شده است و تاکنون این همکاری ادامه دارد.

کامیونت‌های فوتون به دلیل استهلاک پایین در کنار طراحی قابل قبول و امکانات رفاهی خوب و همچنین قدرت مناسب همیشه جزو پرفروش‌های چینی در دنیا بوده‌اند و به‌خاطر همین علت نیز سایپا دیزل به سراغ تولید کامیونت‌های این شرکت رفت. کامیونت M۴ یکی از همین موارد است که در سه تیپ ۶ تن خواب دار، ۶ تن بدون خواب و ۸ تن خواب دار به تولید خواهد رسید. از جمله رقبای اصلی این کامیونت در بازار کشور می‌توان به بهمن شیلر، فورس و دایون اشاره کرد.

کامیونت فوتون M4
کامیونت فوتون M۴

کامیونت فوتون M۴ از نظر ظاهری تقریبا شبیه به دیگر کامیونت‌های جدید بازار بوده و از طراحی قابل قبول و زیبایی پیروی می‌کند. ظاهر خشن این کامیونت با چراغ‌های اصلی بزرگ که با خطوط تند و تیزی طراحی شده تکمیل می‌شود. همچنین جلوپنجره این کامیونت نیز کاملا شبیه به دیگر کشنده‌های سبک و سنگین جدید فوتون بوده که قبل‌تر بر روی بهمن امپاور و فوتون H۵ دیده بودیم. بر روی سپر جلو نیز دو چراغ نسبتا بزرگ مه‌شکن در کنار دو ورودی هوا قرار گرفته‌اند.

کامیونت فوتون M4
کامیونت فوتون M۴

با ورود به کابین فوتون M۴ خوشبختانه شاهد یک داشبورد به‌روز با امکانات قابل قبول هستیم. فرمان به صورت چهار شاخه و خوش دست طراحی شده که بر روی آن کلیدهای کنترل سیستم مالتی مدیا و کروز کنترل قرار گرفته است. بر روی داشبورد میانی نیز یک صفحه نمایش لمسی بزرگ، برخی کلیدهای کنترلی کامیونت و پنل تنظیم سیستم تهویه مطبوع تعبیه شده است. فضای کابین جادار و مناسب است.

کامیونت فوتون M۴ در بخش فنی مجهز به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۴ لیتری ساخت شرکت کامینز بوده که توانایی تولید ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را داراست. این پیشرانه استاندارد آلایندگی یورو ۵ را داشته و به ترمز موتور دو زمانه نیز مجهز شده است. همچنین گیربکس این کامیونت نیز از نوع ۶ سرعته دستی ساخت شرکت ZF است.

از جمله امکانات کامیونت فوتون M۴ می‌توان به مواردی مانند پیش گرمکن سوخت، کروز کنترل، شیشه بالابر برقی، کولر و بخاری، سیستم صوتی با قابلیت اتصال‌های مختلف، مه شکن جلو و عقب، ترمز موتور(خفه کن) ترمز ضد قفل abs و ترمز اضطراری aebs اشاره کرد.  

یادآور می شود که تولیدات سایپادیزل استانداردهای 85 گانه خودرویی کشور را پاس می کند.

کامیونت فوتون M4
کامیونت فوتون M۴

کد خبر 142764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha