کامیون کمپرسی دانگ فنگ KC 465 سایپادیزل چه مشخصاتی دارد؟

کامیون کمپرسی KC465 یکی از محصولات جدید سایپادیزل است که در نمایشگاه خودرو شیراز سال ۱۴۰۲ به نمایش درآمد. پس از همکاری‌های گسترده سایپا دیزل و دانگ فنگ در تولید کامیون‌ها و کمپرسی‌های مختلف اکنون قرعه تولید به نام به یکی از اعضای سری KC این شرکت چینی رسیده و قرار است به‌زودی تولید و عرضه آن آغاز شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، شرکت دانگ فنگ یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی در چین است که علاوه بر تولید خودروهای سواری، ید طولایی در زمینه ساخت خودروهای کار و تجاری دارد. محصولات کار و تجاری دانگ فنگ در ایران توسط شرکت سایپا دیزل به بازار عرضه شده و این همکاری از ده سال پیش تاکنون ادامه یافته است. حاصل این همکاری تاکنون به چندین کامیون و کشنده ختم شده که جدیدترین آن‌ها به سری KC بازمی‌گردد.

سری KC کشنده‌های دانگ فنگ از نظر شاسی و قدرت نسبت به سایر تولیدات این شرکت چینی استحکام بیشتری دارد. در اصل کشنده‌های سری KC دانگ فنگ در دسته کشنده‌های سنگین رده بالا قرار داشته که در معادن و حمل و نقل بارهای سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که اشاره کردیم کامیون کمپرسی KC465 اولین عضو خانواده KC دانگ فنگ در ایران است که برای اولین بار در نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۲ رونمایی شد.

کامیون کمپرسی KC سایپا دیزل
کامیون کمپرسی KC سایپا دیزل

مشخصات فنی و قوای محرکه کامیون کمپرسی KC465 دانگ فنگ مهم‌ترین بخش معرفی این کشنده سنگین وزن است. کامیون کمپرسی KC465 به یک پیشرانه ۶ سیلندر توربوشارژ مجهز شده که توانایی تولید ۴۶۵ اسب بخار قدرت را داراست. همچنین جعبه دنده این کامیون کمپرسی نیز از نوع ۱۶ سرعته اتوماتیک ساخت شرکت ZF است. 

کامیون کمپرسی KC سایپا دیزل
کامیون کمپرسی KC سایپا دیزل

وزن شاسی کامیون کمپرسی KC 465 حدود ۱۰۵۰۰ کیلوگرم بوده و مجموع وزن ناخالص آن نیز نزدیک به ۲۶ تن اعلام شده است. نکته قابل توجه این کامیون این است که سیستم تعلیق آن در چرخ‌های جلو از نوع فنر شمش ۱۰ لایه به همراه کمک فنر و میل موجگیر بوده و همچنین در چرخ‌های عقب نیز از نوع فنر شمش ۱۳ لایه است. همچنین سیستم ترمز این کامیون کمپرسی نیز مجهز به ABS و EBD بوده که به یک کمپرسور باد دو سیلندر نیز مجهز شده است. در کنار این موارد ترمز اگزوز، ترمز موتور، ترمز اضطراری پیشرفته، سیستم ترمز خودکار و سیستم هشدار حرکت بین خطوط نیز از دیگر موارد ایمنی این خودروی کار و تجاری است.

کامیون کمپرسی KC سایپا دیزل
کامیون کمپرسی KC سایپا دیزل

کامیون کمپرسی دانگ فنگ KC465 از نظر طراحی نیز یک ظاهر نسبتا خشن و ساده دارد. در نمای جلو قسمت بالا عبارت دانگ فنگ حک شده و پس از آن نیز جلو پنجره مشبک و بزرگ مشکی رنگ آن تعبیه شده است. قسمت پایینی نیز میزبان چراغ‌های اصلی کامیون به صورت یک تکه، چراغ‌های مه‌شکن و جلو پنجره اصلی بوده که با یک گرافیک نسبتا جذاب همراه شده است. همچنین داخل کابین نیز طراحی ساده‌ای وجود داشته و دانگ فنگ سعی کرده تا از تجمل گرایی بیش از حد درون کابین این کامیون جلوگیری شود.

کامیون کمپرسی KC سایپا دیزل
کامیون کمپرسی KC سایپا دیزل

از جمله امکانات کامیون کمپرسی KC 465 نیز می‌توان به اتاق سقف کوتاه جدید خوابدار فولادی، جک بالابر اتاق برقی، گرمکن و سردکن صندلی راننده، قابلیت تنظیم صندلی راننده، یک تخت خواب، سیستم تهویه مطبوع، شیشه شور و برف پاک کن، سیستم تعلیق اتاق مکانیکی، قفل مرکزی، شیشه بالابر برقی، گرمکن آینه، قفل کن و جفت کن بین محوری اشاره کرد.

کامیون کمپرسی KC سایپا دیزل
کامیون کمپرسی KC سایپا دیزل

تاکنون قیمتی از سوی سایپا دیزل برای این کامیون کمپرسی اعلام نشده است.

کد خبر 142765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha