خودرو سهند با ساینا GX چه تفاوت‌هایی دارد؟

خودرو سهند نام جدیدترین سدان تولیدی پارس خودرو از زیرمجموعه‌های سایپا است که به‌زودی فروش آن آغاز می‌شود. ساینا GX نیز جدیدترین عضو خانواده ساینا است که چندی پیش در لیست فروش سایپا قرار گرفت. سهند با ساینا GX چه تفاوت‌هایی دارد؟ پاسخ این پرسش را در مقاله پرشین خودرو می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سایپا طی سال‌های اخیر تولیدات خود را افزایش داده و سعی داشته تا سبد محصولات خود را گسترده‌تر و بیشتر از قبل کند. این را می‌توان از تولید محصولاتی چون خانواده شاهین، سایناهای جدید و دو خودروی تازه متولد شده یعنی اطلس و سهند پی برد که بسیاری از آنها آماده ورود به بازار هستند. سهند را می‌توان نسل جدید ساینا دانست که با تغییرات عمده ظاهری و کابین روانه بازار خواهد شد. همچنین ساینا GX نیز جدیدترین عضو خانواده ساینا بوده که تفاوت‌هایی با سایناهای دیگر داشته و قرار است به‌زودی به بازار عرضه شود. 

ساینا

سهند

از نظر طراحی ظاهری ساینا GX تفاوتی با ساینا S نداشته و در این خودرو همان ظاهر ساینا S تکرار شده است. اما سهند به کل ظاهری به‌روزتر و زیباتر دارد و هر دو نمای جلو عقب میزبان چراغ‌های جدید و کشیده و طرح جدید سپرها است. از این نظر با اینکه هر دو خودرو پلتفرمی مشابه دارند اما سهند خودرویی جذاب‌تر از ساینا GX بوده و در این مرحله گوی سبقت را از ساینا خواهد گرفت. 

ساینا

سهند

در بخش داخلی نیز ساینا GX طبق اطلاعات منتشر شده از سوی سایپا کابین و داشبوردی مشابه به ساینا S داشته اما با برخی تفاوت‌ها که منوط بر آپشن‌های بیشتر آن خودروست. از جمله این تغییرات می‌توان به غربیلک ۳ شاخه D کات جدید اشاره کرد که اکنون میزبان کلیدهای کنترلی سیستم مالتی مدیا نیز هست. همچنین بر روی قسمت بالایی داشبورد نیز یک صفحه نمایش بزرگ لمسی تعبیه شده است. 

ساینا

سهند اما در این قسمت نیز مانند طراحی ظاهری درون کابین خود طراحی جدید و به‌روزتری را نسبت به ساینا GX می‌بیند که در آن داشبورد میانی کاملا متحول شده است. بر روی داشبورد میانی ابتدا یک صفحه نمایش نسبتا بزرگ تعبیه شده و زیر آن دریچه‌های دایره‌ای شکل تهویه خودرو قرار گرفته‌اند، همچنین قسمت انتهایی داشبورد نیز پنل سیستم تهویه مطبوع جا خوش کرده است. فرمان خودرو به صورت D کات بوده و غربیلک آن نیز به صورت 3 شاخه به همراه کلیدهای کنترلی طراحی شده و ظاهری مشابه کادیلا یا همان تندر ۹۰ ایرانی دارد. 

سهند

در بخش فنی طبق اطلاعات منتشر شده هر دو خودرو وضعیت یکسان و مشابهی دارند. هر دو خودرو به نسل جدید پیشرانه معروف M15 مگاموتور مجهز بوده که با کد M15 GSi شناخته می‌شود. پیشرانه M15 GSi یک پیشرانه 4 سیلندر 8 سوپاپ 1.5 لیتری تنفس طبیعی است و توانایی تولید حدود 90 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور را داراست. 

این پیشرانه ارتقا یافته نسبت به M15 معمولی عملکرد بهتری نیز دارد اما همچنان 8 سوپاپ است. تغییرات این پیشرانه شامل برقی شدن دریچه گاز، تغییرات در سیستم پاشش سوخت و جرقه زنی و سرسیلندر متفاوت نسبت به نسخه قبلی است. همچنین خوشبختانه این پیشرانه به فناوری زمان بندی متغیر سوپاپ‌های سوخت یا همان VVT نیز مجهز شده است. 

سهند

در بخش جعبه دنده نیز هر دو محصول جدید سایپا یهنی سهند و ساینا GX در نسخه دستی مجهز به یک گیربکس ۵ سرعته بوده که نیرو را به محور جلوی خودرو منتقل می‌کند. لازم به ذکر است که هر دو خودرو خصوصا سهند نسخه اتوماتیک نیز خواهد داشت که باید دید سایپا کدام گیربکس اتوماتیک را برای آن ها انتخاب می‌کند. 

ساینا

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز سهند به امکاناتی نظیر دو کیسه هوا، فرمان برقی، سیستم تهویه اتوماتیک، اتصال هوشمند خودرو، سیستم ورود و استارت بدون کلید، مالتی مدیا، کروز کنترل، سنسور نور، دوربین عقب، سنسور پارک، تریم داخلی چرمی، سامانه GSI و سامانه پایش باد تایرها تجهیز خواهد شد. 

ساینا

همچنین ساینا GX نیز امکاناتی مانند دو کیسه هوای SRS، نمایشگر لمسی ۷ اینچی با قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه، بلوتوث، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، تریم داخلی چرم و پارچه، تهویه الکتریکی دستی، غربیلک فرمان چرمی، سنسور پارک دنده عقب، دوربین دنده عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سنسور باد تایرها، رهیاب ماهواره ای، ترمز ABS و EBD، سامانه مالتی پلکس مجهز شده است. 

سهند

کد خبر 142811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha