اطلس و کوییک GX سایپا چه تفاوت‌هایی با هم دارد؟

شرکت سایپا در سال‌های اخیر فعالیت‌های خود در بخش‌های مختلف را بیشتر کرده و سعی داشته تا سبد محصولات خود را گسترده‌تر کند. اطلس نام جدیدترین هاچ‌بک کراس سایپا بوده که قرار است به‌ زودی پا به جاده‌های کشور بگذارد. همچنین کوییک GX نیز عضو جدید از خانواده کوییک است که در همین سال جاری شاهد تردد آن در سطح شهر خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، خودروی جدید نارنجی پوشان جاده مخصوص در دسته هاچ‌بک کراس‌ها بوده که در اصل نسل جدید کوییک محسوب می‌شود. در طرف مقابل کوییک GX نیز نسخه جدید از خودروی محبوب کوییک بوده که در برخی بخش‌ها خصوصا امکانات رفاهی نسبت به نسخه‌های قبلی کوییک تفاوت‌هایی پیدا کرده است. اما اطلس و کوییک GX سایپا چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

اطلس

طراحی ظاهری 

در بخش طراحی ظاهری میان کوییک GX و اطلس تفاوت‌های زیادی وجود دارد و باید بگوییم که اطلس نسبت به کوییک طراحی مدرن‌تر و بهتری پیدا کرده است. همانطور که کوییک نسخه هاچ بک کراس ساینا بود اطلس نیز نسخه هاچ بک کراس سهند بوده و از این نظر شباهت‌هایی با سایپا سهند دارد. از طرفی کوییک GX نیز در اصل نسخه فول آپشن کوییک S بوده و با قیمتی بالاتر از کوییک S عرضه خواهد شد. 

کوییک

در نمای جلو اطلس طراحی زیباتری داشته و چراغ‌های اصلی با ظاهری کشیده و نسبتا باریک طراحی شده، همچنین جلوپنجره خودرو هم به صورت شش ضلعی به همراه خطوط عمودی کرومی است. بر روی سپر جلو در دو طرف آن چراغ های دایره‌ای مه شکن که با یک قاب کرومی همراه شده تعبیه و میان آنها نیز یک ورودی دیگر قرار گرفته است. اما در طرف مقابل کوییک GX که در اصل نسخه آپشنال کوییک S محسوب می‌شود تفاوتی با کوییک S نداشته و همان ظاهر ساده را داراست. 

اطلس

در نمای عقب نیز مانند جلو، اطلس طراحی ظاهری زیباتر و چشم‌نوازتری نسبت به کوییک GX دارد. این قسمت به فرم C شکل و به صورت دو تکه طراحی شده که نمای خوبی به این بخش خودرو بخشیده، همچنین درب صندوق طراحی ساده‌ای دارد و برخلاف کوییک که محل نصب پلاک بر روی درب صندوق بود این قسمت در این خودرو بر روی سپر آمده است. اما کوییک GX تفاوتی با نسخه‌های دیگر کوییک نداشته و همان طراحی قبلی را حفظ کرده است. 

اطلس

کوییک

طراحی و چیدمان کابین

داخل کابین این دو خودرو نیز مانند طراحی ظاهری آنها بوده و اطلس از کابین جدید و البته زیباتری بهره می‌برد. داشبورد خودرو میزبان یک صفحه نمایش نسبتا بزرگ بوده که بیرون زده از داشبورد طراحی شده است. پس از آن دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع به صورت دایره‌ای شکل تعبیه شده و در نهایت انتهای داشبورد بخش تنظیمات سیستم تهویه مطبوع و برخی کلیدهای کنترلی خودرو جا خوش کرده‌اند.

تغییر بعدی کابین این خودرو مربوط به صفحه کیلومترشمار خودرو می‌شود. همچنین غربیلک فرمان ظاهری اسپرت داشته و به صورت D کات طراحی شده است. متریال به کار رفته در داشبورد و کابین نسبت به کوییک کیفیت بالاتری دارد. از نظر فضای اتاق و کابین این خودرو کاملا شبیه به کوییک بوده و فضای پا و سر برای سرنشینان جلو مناسب ارزیابی می‌شود اما فضای ردیف عقب تنها برای دو سرنشین کافی است.

اطلس

در طرف مقابل کابین کوییک GX نیز کمی نسبت به سایر کوییک‌ها دچار تغییر شده و این تغییرات بیشتر مربوط به آپشن‌های اضافه‌ای است که بر روی آن قرار گرفته است. با توجه به اینکه کوییک GX نسخه فول کوییک S محسوب می‌شود این خودرو در بخش داشبورد میانی میزبان یک صفحه نمایش بزرگ ۷ اینچی برای سیستم مالتی مدیاست. همچنین صفحه کیلومترشمار نیز تغییر پیدا کرده و البته کلیدهای دیگری نیز به سمت چپ فرمان افزوده شده‌اند. بافی اجزا اما تغییری نداشته و نسبت به دیگر تیپ‌های کوییک ثابت مانده‌اند. 

کوییک

مشخصات فنی

در بخش فنی هر دو خودرو از مشخصات یکسانی طبق اطلاعات منتشر شده، بهره‌مند هستند. قلب تپنده هر دو خودروی محصول سایپا نسل جدید پیشرانه معروف M15 با کد M15GSI بوده که یک پیشرانه 4 سیلندر 8 سوپاپ 1.5 لیتری است و توانایی تولید حدود 90 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور را دارد. طبق گفته مهندسان سایپا تغییراتی که این پیشرانه با نسل قبلی خود کرده شامل تغییرات در سر سیلندر و هدرز و همچنین تجهیز به سیستم زمان ‌بندی متغیر سوپاپ‌ است که تغییرات مثبتی محسوب می‌شود.

کوییک

همچنین جعبه دنده نسخه‌های دستی هر دو خودرو از نوع ۵ سرعته دستی بوده که نیروی پیشرانه را به محور جلوی خودرو منتقل می‌کند. لازم به ذکر است که اطلس در نسخه اتوماتیک نیز تولید خواهد شد که گیربکس آن از نوع اتوماتیک CVT با شبیه ساز ۷ سرعته خواهد بود. مصرف نسحه‌های دستی هر دو خودرو نیز حدود ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. 

اطلس

امکانات رفاهی و ایمنی

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی کوییک GX نسخه فول کوییک S بوده و از این نظر به امکانات بیشتری نسبت به آن مجهز شده است. در طرف مقابل اما اطلس از کوییک GX امکانات استاندارد بیشتر و به مراتب قیمت بالاتری را نیز خواهد داشت. لازم به ذکر است که اطلس در ۴ تیپ مختلف تولید خواهد شد که دو تیپ نسخه دستی و دو تیپ دیگر نسخه اتوماتیک خواهند بود. 

اطلس

نسخه فول دستی اطلس به امکاناتی نظیر فرمان هیدرولیک، رینگ 14 اینچی فولادی، ترمز ABS و EBD، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، کیسه هوای راننده سرنشین، سیستم تهویه الکتریکی دستی، سنسور پارک عقب، چراغ‌های همراهی تا درب منزل، کامپیوتر سفری، چراغ‌های روشنایی روز، رادیو پخش (AUX، USB و بلوتوث)، سنسور پایش فشار باد تایرها (TPMS) و سنسور نور، صفحه نمایش 7 اینچ مالتی مدیا، دوربین عقب، کنترل صدا از روی فرمان، روکش چرم مصنوعی صندلی‌ها، آیینه‌های تاشوی برقی، آنتن سقفی کوسه‌ای، تریم داخلی دو رنگ، سانروف برقی و سقف رنگی مجهز شده است. 

کوییک

در طرف مقابل کوییک GX نیز امکاناتی نظیر دو کیسه هوای SRS، نمایشگر لمسی ۷ اینچی با قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه، بلوتوث، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، تریم داخلی چرم و پارچه، تهویه الکتریکی دستی، غربیلک فرمان چرمی، سنسور پارک دنده عقب، دوربین دنده عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سنسور باد تایرها، رهیاب ماهواره‌ای، ترمز ABS و EBD، سامانه مالتی پلکس دارد.

کد خبر 142825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha