کد خبر 143224
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
تولید سهند در پارس خودرو کلید خورد + تصاویر

تولید آزمایشی سهند که نسل جدید ساینا محسوب می‌شود و با تغییرات گسترده ظاهری و تریم داخلی کابین همراه بوده است، در پارس خودرو آغاز شد.

به گزارش پرشین خودرو، سهند ابتدا قرار بود برای اولین بار در اولین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو در تهران به نمایش عموم درآید، اما این اتفاق رخ نداد.پس از چند ماه شرکت تابعه سایپا یعنی پارس خودرو که وظیفه تولید سهند را عهده دار است تصاویر رسمی این خودرو را منتشر کرد.

در شرایطی که در اوایل سال جاری تصاویر رسمی این خودرو منتشر شده بود، پارس خودرو از آغاز تولید آزمایشی این خودرو خبر داد.

خودروی سهند که با تغییرات زیاد و بروزرسانی پلتفرم X200 طراحی شده است، در نخستین گام و به صورت آزمایشی وارد خطوط تولید پارس خودرو شد.

این محصول که قرار است در رده سدان های اقتصادی بازار قرار بگیرد، با موتور M15+ در مدل های گیربکس دستی، اتوماتیک و دو گانه سوز به تولید خواهد رسید.

همچنین در آینده یک گزینه از خانواده موتورهای جدید گروه خودروسازی سایپا با توان و گشتاور بیشتر و راندمان بالاتر طی بازه زمانی 12 تا 18 ماهه در این محصول به‌کارگیری می شود.

سدان اقتصای سهند بسته به تیپ بندی مورد انتخاب مشتریان از امکاناتی همچون سیستم مولتی مدیا، سانروف، کروز کنترل، فرمان برقی با طراحی جدید، سنسور باران، ترمز اضطراری و دوربین عقب بهره می برد.

گفتنی است طبق برنامه ریزی های انجام شده و آمادگی زنجیره تامین، خودرو سهند در سه ماهه سوم سال جاری به تولید انبوه رسیده و در سبد محصولات پارس خودرو قرار می گیرد. هدف گذاری تولید این خودرو در سال 1402 حدود 15 هزار دستگاه است و مدل مجهز به گیربکس اتوماتیک در اسفند ماه روی خط تولید قرار خواهد گرفت.

طراحی به روز در نمای بیرونی و داخلی، تنوع تجهیزات و امکانات در مدل ها و تیپ های مختلف و انطباق با آخرین استانداردهای 85 گانه از جمله شاخص های محصول سهند است.

کد خبر 143224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha