معرفی نخستین سری خودروها برای شماره‌گذاری به پلیس راهور

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده با اشاره به قانون ساماندهی صنعت خودرو گفت: بر این اساس تولیدکنندگان وسایل نقلیه مکلفند برای دریافت مجوز شماره‌گذاری نسبت به ارایه گواهی اسقاط و در صورت نبود آن، واریز ۱.۵ درصد مبلغ خودرو اقدام کنند.

به گزارش پرشین خودرو، مهران سالاریه، با بیان این مطلب اظهار داشت: در پی ابلاغ اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت خودرو و به دلیل عدم تشکیل ستاد نوسازی و سامانه جدید آن، دفتر خودرو وزارت صمت در نامه‌ای به تولیدکنندگان خودرو از آنها خواست مبلغی به صورت الحساب به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت واریز کنند.

وی گفت: با ایجاد ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده و راه‌اندازی سامانه جدید، به کلیه تولیدکنندگان خودرو اعلام شده است از ۱۰ خرداد ماه از واریز هرگونه وجه به حساب صندوق و خارج از فرآیند ستاد خودداری کنند و در صورت واریز پس از تاریخ مذکور، ستاد هیچگونه مسئولیتی در قبال شماره گذاری محصولات تولیدی نخواهد داشت.

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده با اشاره به این که بر اساس قانون، ستاد ملکف است در صورت نبود گواهی اسقاط به میزان لازم، ۱.۵ درصد مبلغ هر خودرو را برای صدور مجوز شماره‌گذاری دریافت کند، افزود: بر این اساس اولین سری از تولیدکنندگانی که قبل از تاریخ مذکور مبالغی را به حساب صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صمت واریز کرده بودند و با توجه به اینکه پارکینگ های آنها از خودروهای تولیدی پر شده بود، پس از غربالگری لازم برای دریافت مجوز شماره گذاری به پلیس راهور معرفی شدند.

وی گفت: در این مرحله اطلاعات ۱۹ شرکت شامل ۳۷ هزار وسیله نقلیه اعم از خودروهای سواری، تجاری و موتورسیکلت به پلیس راهور ارسال شده است.

رییس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده تاکید کرد: کلیه تولیدکنندگان به منظور شماره‌گذاری وسائط نقلیه خود باید نسبت به ایجاد کاربری در سامانه نوسازی ناوگان وزارت صمت به نشانی NNHK.IR اقدام و نسبت به ارائه آمار تولید خود در بازه های مد نظر شامل هفتگی، ماهانه و فصلی اقدام کنند.

سالاریه با بیان این که منتظر دریافت اطلاعات سایر تولیدکنندگان بر اساس فرمت اعلامی هستیم، خاطرنشان کرد: بر این اساس تولیدکنندگان مکلفند در اسرع وقت نسبت به ارایه اطلاعات درخواستی اقدام کنند تا پس از صحت سنجی توسط ستاد به پلیس راهور برای شماره‌گذاری معرفی شوند.

کد خبر 142817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha