آشنایی با اشکودا فابیا محصول احتمالی اشکودا در ایران

اشکودا فابیا یکی از خودروهای شرکت اروپایی اشکودا است که طرفداران بسیاری در اروپا و دیگر بازارهای جهان دارد. این خودرو در حال حاضر با مدل ۲۰۲۳ در حال تولید بوده و به دلیل مشخصات فنی در کنار قیمت مناسب تبدیل به یکی از گزینه‌های وارداتی برای بازار داخل شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، اشکودا یک خودروساز بزرگ اروپایی است که محصولات متنوعی را به تولید رسانده و جزو پرطرفدارترین برندهای اروپایی حال حاضر بازار محسوب می‌شود. محصولات اشکودا بیشتر در اروپا، آمریکای جنوبی، آسیا و آفریقا عرضه شده و به سبب کیفیت مناسب در کنار قیمت معقول توانسته‌اند طرفداران بسیاری پیدا کنند. اشکودا نیز مانند سئات، دیگر خودروساز اروپایی از زیرمجموعه‌های فولکس واگن است که پلتفرم مشترکی با خودروهای غول آلمانی دارند و اتفاقا همچون سئات یکی از کاندیدهای حضور در بازار خودروی ایران است.

اشکودا فابیا

اشکودا فابیا نام یکی از خودروهای این شرکت است که پس از اکتاویا از نظر فروش در رده دوم قرار می‌گیرد. فابیا برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ میلادی توسط اشکودا معرفی شد و تاکنون در حدود ۴.۵ میلیون دستگاه تولید شده است. اکنون پس از صدور مجوز واردات خودرو از سوی وزارت صمت مشخص شده که اشکودا نیز با چند محصول خود قصد دارد تا بازار ایران را محک بزند. 

فابیا

اشکودا فابیا از نظر طراحی ظاهری خودرویی مدرن، زیبا و البته ساده بوده که نخستین موردی که در آن به چشم می‌خورد کشیدگی و فرم اخم‌آلود چراغ‌های جلو است. به سبک دیگر طراحی‌های اشکودا جلوپنجره فابیا نیز با استفاده از خطوط کوتاه و بلند زیادی طراحی شده و داخل آن هم از خطوط عمودی مشکی رنگ استفاده شده است. سپر اشکودا فابیا نیز بسیار پویا طراحی شده و در آن علاوه بر یک ورودی هوای ثانویه کشیده، دو چراغ مه‌شکن نیز داخل یک قاب فرو رفته تعبیه شده است.

فابیا

در نمای عقب اشکودا فابیا نیز اولین موردی که به چشم می‌خورد سبک طراحی تندوتیز و شکسته‌ای است که موجب شده تا ظاهر آن با وجود سادگی، طراحی زیبایی داشته باشد. چراغ‌های عقب به صورت دو بخشی طراحی شده که تا نیمه‌های درب صندوق نیز کشیده شده‌ است. سپر عقب برخلاف جلو ظاهر چندان جذابی نداشته و بسیار ساده طراحی شده است. 

فابیا

در بخش داخلی برخلاف دیگر خودروهایی که از پلتفرم فولکس واگن استفاده کرده و داشبورد خودروی خود را مشابه فولکس واگن طراحی می‌کنند اشکودا فابیا از یک طراحی مدرن و چشم‌نواز پیروی می‌کند. در قسمت داشبورد میانی ابتدا یک صفحه نمایش بزرگ و عریض از دل آن بیرون زده است. بخش بعدی مربوط به دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع خودرو بوده و در قسمت انتهایی نیز پنل کنترل سیستم تهویه مطبوع قرار گرفته است. 

فابیا

فرمان ظاهر جالبی داشته و به صورت دو یا سه شاخه با فرم D کات طراحی شده و صفحه کیلومترشمار نیز به صورت تمام دیجیتال پشت فرمان خودنمایی می‌کند. کیفیت متریال به کاررفته در داشبورد و اتاق اشکودا فابیا کیفیت واقعا بالایی داشته و حس بسیار خوبی را به سرنشینان منتقل می‌کند. همچنین فضای کابین نیز با اینکه فابیا یک خودروی هاچ بک بوده اما بسیار مناسب و قابل قبول است. 

فابیا

مشخصات فنی اشکودا فابیا اما طیف وسیعی داشته و در اصل فابیا در چند نسخه از نظر فنی تولید می‌شود. نسخه پایه این خودروی اروپایی خوش ساخت دارای یک پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری تنفس طبیعی بوده که ۶۵ اسب بخار قدرت و ۹۳ نیوتن متر گشتاور را دارد. این قدرت از طریق یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلوی خودرو منقل می‌شود. 

فابیا

نسخه قوی‌تر اشکودا فابیا نیز زیر کاپوت خود یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو شارژ با فناوری TSI فولکس واگن دارد که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند. این قدرت از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی و یا ۷ سرعته دو کلاچه DSG فولکس واگن به محور جلو منتقل می‌شود. این احتمال وجود دارد که نسخه وارداتی به ایران قوی‌ترین نسخه اشکودا فابیا در نظر گرفته شود. 

فابیا

امکانات رفاهی و ایمنی اشکودا فابیا در سطح قابل قبولی قرار دارد که از جمله آنها می‌توان به ۹ ایربگ، ترمز اضطراری هوشمند، کروز کنترل تطبیق پذیر، پارک اتوماتیک، تابلوخوان، گرم‌کن صندلی‌های جلو، تنظیم حالت رانندگی، سیستم استارت و استاپ، گرم‌کن فرمان، رادار نقطه کور، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، استارت دکمه‌ای، دریچه تهویه عقب، تهویه دو کاناله اتوماتیک، رادار خطی و سقف شیشه‌ای اشاره کرد.

قیمت اشکودا فابیا

قیمت اشکودا فابیا ۲۰۲۳ در بازار اروپا از ۲۰ هزار یورو آغاز می‌شود و بسته به تیپ‌بندی خودرو متنفاوت است.

کد خبر 142836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha