معرفی و بررسی جتا VS7 ماموت خودرو /جتا VS7 با چه مشخصاتی به بازار می‌آید؟

جتا وی اس ۷ یکی از خودروهای شرکت جتا است که به‌زودی وارد ایران می‌شود. این خودروی کراس اوور سایز بزرگ محصولی نسبتا جدید از جتا بوده که فروش بسیار خوبی را در بازار چین تجربه کرده است. این خودرو توسط ماموت خودرو که تا قبل از این به واردات محصولات فولکس واگن مشغول بود به ایران عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، جتا یک شرکت نسبتا جدید و نوپا در چین است که به‌واسطه همکاری فاو و فولکس واگن تاسیس شد. محصولات جتا با مهندسی فولکس واگن و بر اساس پلتفرم محصولات این شرکت بزرگ آلمانی توسعه یافته و توسط فاو در چین تولید می‌شود. نکته جالب توجه اینجاست که تا پیش از تاسیس جتا، این نام مختص یکی از سدان‌های فولکس واگن بود که پس از آن تبدیل به یک زیرشاخه برای فولکس واگن در چین شد. 

جتا وی اس ۷

جتا تاکنون سه محصول تحت نام‌های VS7 ،VS5 و VS3 تولید و به بازار عرضه کرده است. محصولات جتا به واسطه یدک کشیدن نام فولکس واگن توانستند خیلی سریع توجه افراد را جلب کرده و به فروش بسیار خوبی دست پیدا کنند. پس از اینکه جتا در بازار چین مورد استقبال قرار گرفت برخی بازارهای دیگر نیز به دنبال خودروهای این شرکت رفتند. یکی از این شرکت‌ها، شرکت ماموت خودرو بوده که تا پیش از بازگشت تحریم‌ها علیه ایران به واردات محصولات فولکس واگن از جمله گلف GTI، پاسات و تیگوان مشغول بود. پس از اینکه مجددا وزارت صمت پس از ۴ سال مجوز واردات خودرو را صادر کرد شرکت ماموت به سراغ جتا رفته تا شانس خود را مجددا در بازار ایران محک بزند. 

جتا وی اس ۷

جتا VS7 یکی از خودروهایی است که به‌زودی توسط شرکت ماموت وارد ایران خواهد شد. این خودروی کراس اوور فول سایز برای اولین بار در نمایشگاه شانگهای ۲۰۱۹ معرفی شد و سرانجام از سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه آن به بازار آغاز گردید.

جتا وی اس ۷

جتا VS7 بر اساس پلتفرم فولکس واگن تیگوان ساخته شده و از این نظر با فولکس تیگوان در یک ابعاد و اندازه است. جتا وی اس ۷ در دسته کراس اوورهای خانوادگی قرار گرفته و از این رو می‌تواند با خودروهای مانند فیدلیتی پرایم، فیدلیتی پرستیژ، مکث تیارا و فونیکس تیگو ۸ پرو در بازار ایران رقابت کند.

جتا وی اس ۷ از نظر طراحی ظاهری خودرویی مدرن و البته زیباست. در نمای جلوی این خودروی کراس اوور چراغ‌های اصلی به صورت یک تکه با خطوط تند و تیز طراحی شده و در اصل جزئی از جلوپنجره بزرگ و عریض خودرو هستند. جلوپنجره خودرو نیز به صورت کهکشانی تزئین شده و در دل خود نشان جتا را جای داده است. بر روی سپر خودرو هم علاوه بر ورودی ثانویه موتور یک دیفیوزر کرومی و چراغ‌های مخصوص روز به صورت یک نوار LED کشیده با یک شکل خاص و زیبا تعبیه شده است. 

جتا وی اس ۷

در نمای عقب این کراس اوور جذاب نیز همچنان مانند بخش جلوی آن شاهد یک طراحی خشن و زیبا هستیم. چراغ‌های عقب بسیار کشیده و چشم‌نواز طراحی شده که تا نیمه‌های درب صندوق ادامه یافته‌اند. درب صندوق هم با خطوط و زوایای تیز شکل گرفته و میان خود محل نصب پلاک را جای داده است. بر روی سپر عقب نیز یک چراغ شبرنگ سراسری، یک دیفیوزر بزرگ کرومی و دو شبه خروجی اگزوز طراحی شده است. 

جتا وی اس ۷

با ورود به کابین جتا VS7، حس خوبی که از طراحی بیرونی آن دریافت کرده بودید را اینجا نیز حس خواهید کرد. داشبورد خودرو طراحی نسبتا منحصر به فرد و جذابی دارد. ابتدای داشبورد میانی یک صفحه نمایش بسیار بزرگ و عریض برای سیستم مالتی مدیا در نطر گرفته شده و برخلاف بسیاری از خودروها که دو خروجی تهویه مطبوع به صورت افقی در کنار هم قرار گرفته‌اند در این خودرو کنار صفحه نمایش به صورت عمودی و روی هم طراحی شده‌اند! پس از این بخش پنل تنطیمات سیستم تهویه مطبوع به صورت لمسی - فیزیکی تعبیه شده است. 

جتا وی اس ۷

فرمان به صورت D کات طراحی شده و ظاهری شبیه به محصولات فولکس واگن داشته و غربیلک فرمان هم به صورت ۳ شاخه به همراه برخی از کلیدهای کنترلی طراحی شده است. همچنین صفحه کیلومتر شمار خودرو نیز به صورت دوگانه آنالوگ - دیجیتال بوده که نشان دهنده آن است که جتا قصد داشته تا تمام سلایق را پوش دهد. با توجه به کلاس جتا وی اس ۷، فضای هر دو ردیف خودرو بسیار جادار و مناسب بوده و همچنین فضای صندوق نیز کارآمد و بزرگ است. 

جتا وی اس ۷

جتا VS7 از نطر فنی نیز خودرویی قدرتمند و با تکنولوژی‌های روز است. قلب تپنده این خودرو از فناوری‌های فولکس واگن بهره‌مند شده است. پیشرانه جتا وی اس ۷ از نوع ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری توربوشارژ بوده که توانایی تولید ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را داراست. این قدرت از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت شرکت Aisin به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌شود. 

جتا وی اس ۷

جتا VS7 از نظر امکانات رفاهی و ایمنی نیز خودرویی پرآپشن خواهد بود. از جمله امکانات این خودروی کراس اوور خانوادگی می‌توان به شش کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری، اتوهلد، ترمز پارک برقی، کمکی حرکت در سربالایی، نمایشگر ۱۰ اینچی مالتی مدیا، سنسور نور و باران، سیستم تهویه مطبوع دو کاناله، دوربین ۳۶۰ درجه، سانروف پانوراما، سنسورهای پارک جلو و عقب، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، شارژ بدون سیم تلفن همراه، صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد.

کد خبر 142713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha