یک مقام اتحادیه نمایشگاه داران: بازار خودرو کشش افزایش قیمت خودروهای جدید را ندارد

به رغم برخی واکنش های بازار ارز و اخبار مربوط به افزایش قیمت محصولات خودروسازان بر خروج رکود و جهش نسبی قیمت ها در هفته پایانی مهرماه، با این حال اظهارات نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو پایتخت حاکی از افت دوباره قیمت و بازگشت قیمت ها به پیش از جریان صعودی نرخ دلار و همچنین رکود دوباره تقاضا در بازار خودرو نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته دارد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در روزهای اخیر انتشار برخی خبرها در خصوص گرانی دوباره خودروها و نمایش خودروهای وارداتی در بازار و نوسانات بازار ارز، قیمت برخی خودروهای پرتیراژ داخلی را صعودی کرد و بازار خودرو را تا حدودی به تکاپو انداخت.

اما در چند روز گذشته و با اعلام نرخ برخی خودروهای جدید خودروسازان توسط شورای رقابت و افزایش قیمت این محصولات نه تنها مسیر بازار خودرو را تغییر نداده بلکه به گفته فعالان بازار بر خلاف اوایل هفته گذشته و تاثیر جریان دلار بر بازار خودرو، قیمت ها به حالت قبل باز گشته است و اعلام اخبار واردات نیز نتوانسته بازار را به تحرک بیاندازد.

اسد کرمی نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران، در خصوص آخرین وضعیت تغییرات در بازار خودرو به خبرنگار پرشن خودرو گفت: اخبار واردات خودرو در ماه های گذشته، بازار خودروهای داخلی و مونتاژی ها را در رکود سنگینی فرو برده است در حالی که اعلام قیمت خودروهای وارداتی با نرخ های تعرفه ای که در نظر گرفته شده است عملا نشان داد که قیمت بیشتر این خودروها خارج از توان مالی بسیاری از متقاضیان است.

وی افزود: بر اساس اطلاعات ما حتی خودروهای مونتاژی و وارداتی که در سامانه یکپارچه عرضه شد هم با اقبال چندانی از سوی خریداران مواجه نشده است.

کرمی معتقد است در چنین بازار راکدی، اعلام افزایش قیمت برخی محصولات خودروسازان به هیچ وجه کشش وضع موجود را نخواهد داشت به طوری که تاکنون اعلام قیمت تارا V4 و دنا جدید نیز با واکنشی از سوی بازار مواجه نشده است.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو پایتخت اضافه کرد: در صورتی که قیمت خودروهای مونتاژی در بازار با اختلاف زیادی از خودروهای داخلی تعیین شود، این احتمال می رود که بازار نسبت به خودروهای داخلی رغبت بیشتری نشان دهد.

کرمی با اشاره به روند کاهشی نرخ دلار در اولین روز هفته جاری، تصریح کرد: بررسی جریان بازار خودرو در روز جاری نشان می دهد که بازار خودرو باز هم با افت قیمت همراه شده است و قیمت ها به 10 روز گذشته و پیش از روند صعودی دلار باز گشته و رکود سنگینی نیز بر بازار خودرو حاکم شده است.

وی همچنین تبدیل خودرو به کالای مصرفی و خروج از جریان سرمایه گذاری را از دیگر دلایل وضع کنونی بازار خودرو دانست و گفت: امروز دیگر متقاضیان بر اساس نیاز واقعی به بازار مراجعه می کنند بنابراین زمانی که بازار خودرو راکد می شود و تقاضا افت می کند این جریان بر بازار خودروهای وارداتی و مونتاژی ها نیز تسری پیدا می کند.

این مقام مسئول در اتحادیه نمایشگاه داران خودرو پایتخت در پایان راهکار خروج از وضع کنونی بازار خودرو را مربوط به تصمیمات قیمتی دولت در بازار محصولات داخلی و وارداتی ها عنوان و خاطرنشان کرد: دولت با اصلاح نرخ تعرفه ها، باید قیمت خودروهای وارداتی را به صورتی تعیین کند که با رونق بازار وارداتی ها، و گره گشایی در بازار معاملات، بازار معاملات خودروهای داخلی نیز به تکاپو بیافتد.

کد خبر 143727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha