صفر تا صد تولید خودرو شاسی مستقل دایون Y۷ در ۱۰ دقیقه (+فیلم)

خط تولید صنایع خودروسازی ایلیا که تولید خودرو شاسی مستقل دایون Y۷ را انجام می‌دهد را می‌توانید در ۱۰ دقیقه ببینید و با مراحل تولید خودرو و فضای خودروسازی‌های بخش خصوصی آشنا شوید.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، دایون Y۷ که یکی از معدود خودروهای شاسی مستقل مونتاژی در کشور است در واقع نسخه ارتقا یافته دایون Y۵ شناخته می‌شود.

کارخانه صنایع خودروسازی ایلیا که در شهر ساوه واقع شده است توان تولید روزانه ۱۲ دستگاه دایون Y۷ را پس از به‌روزرسانی خط تولید این شرکت، دارد اما نکته قابل توجه این است که در این خط امکان تولید خودروهای پیکاپ و کراس اوور نیز وجود دارد.

یکی از ویژگی‌هایی که در پی به‌روزرسانی خط تولید خودروسازی ایلیا ایجاد شد، امکان تولید خودروی شاسی مستقل و شاسی پیوسته بصورت همزمان در یک خط به صورت بچ است.

این قابلیت به کاهش زمان تولید و افزایش انعطاف‌پذیری در تولید انواع خودروها کمک می‌کند. همچنین، امکان Setup سریع خط مونتاژ از یک محصول به محصول بعدی، راه‌اندازی عملیات پشتیبان با هدف صفر کردن کسری قطعات در هر بچ، عدم انتقال ضایعات قطعات CKD به خط تولید و ساماندهی خط، از دیگر ویژگی‌های این به‌روزرسانی‌ها است.

در جهت بهبود توقفات خط تولید و افزایش راندمان تولید، سیستم تغذیه کشش کانبان و استفاده از کشنده برقی ۳ چرخ به جای لیفتراک برای تغذیه خطوط نیز به کار گرفته شده است که با کاهش زمان حمل و نقل به افزایش تولید خودرو در هر شیفت کاری منتهی می‌شود.

یکی از دلایل اعمال این ارتقا بر روی خطوط تولید صنایع خودروسازی ایلیا، مربوط به برنامه تولید کراس اوور VGV است.

همچنین برنامه تولید یک پیکاپ نیز در صنایع خودروسازی ایلیا وجود دارد.

در بازدیدی که از خط تولید دایون Y۷ داشتیم، فرصتی دست داد تا از نخستین مراحل تولید خودرو تا آخرین مرحله که تست در مسیر تست بود را برای شما به تصویر درآوریم.

دایون Y۵ به یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژر ۲۰۲ اسب بخاری با گشتاور ۲۸۰ نیوتن متری میتسوبیشی مجهز بود اما دایون Y۷ به پیشرانه ۲.۴ لیتری توربوشارژ با توان ۲۱۵ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن متری تجهیز شده است.

دایون Y۷ همچنین به سیستم پایداری الکترونیکی ESC، سیستم مانیتورینگ فشار باد تایر TPMS، چراغ روشنایی در روز، سیستم روشنایی اتوماتیک و برف‌پاک‌کن اتوماتیک مجهز به سنسور باران تجهیز شده است.

در ادامه می‌توانید روند تولید دایون Y۷ را در ۱۰ دقیقه تماشا کنید:

کد خبر 144489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha